Prius Plug-in Hybrid

Az év zöld autója

2017-04-18

Immár sorozatban a második éve nyeri el a Toyota egy modellje a rangos World Green Car címet: az e hónaptól már a hazai márkakereskedésekben is elérhető Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a neves nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűri, amelyen 12 új világszerte forgalmazott zöld autó szerepelt.

Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója

A New Yorki Nemzetközi Autókiállításon került bejelentésre, hogy a rangos World Green Car szakmai elismerés idei díjazottja a Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ez már zsinórban a második év, hogy a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás autóiról ismert Toyota szerezte meg a World Green Car címet: tavaly a Toyota Mirai volt a nyertes.

“Hatalmas megtiszteltetés, hogy a Prius Plug-in Hybrid kapta meg ezt a kitüntetést.” – fogalmaz Jack Hollis, a Toyota csoportszintű alelnöke és ügyvezetője [...] Egy globális autógyártó számára ez a cím annak a bizonyítéka, hogy elismerik: olyan termékeket fejlesztünk, amelyek világszerte érzelmeket ébresztenek a vásárlókban, ugyanakkor a mobilitással kapcsolatos elvárásaiknak is megfelelnek.”

Jack Hollis, a Toyota csoportszintű alelnöke és ügyvezetője

Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
World Green Car cím


A Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a zsűri, amelyen 12 új, zöld autó szerepelt. A döntés során elsőrendű fontosságúak voltak a környezettudatosság szempontjai: a kipufogónál mért károsanyag-kibocsátás, az üzemanyag-fogyasztás és a fejlett hajtási technológia. A Toyota nem számít új szereplőnek a World Car programban, amelyben immár 13. éve vesz részt.

A Mirai tavalyi győzelme mellett 2010-ben a Toyota Prius a világ 3 legjobb autójának listájára is felkerült két kategóriában, a World Green Car értékelésben és az Év Autója címért folyó versenyben. A Toyota GT86 is döntős volt a 2013-as Év Autója megmérettetésen, a Toyota iQ 2009-ben került be ugyanebbe a kategóriába, a Toyota Harrier Hybrid pedig 2006-ban szerezte meg a World Green Car címet. Az egyes kategóriákban elbírált autókat egy nemzetközi zsűri választotta ki és értékelte; a döntéshozó testület 23 ország (köztük 13 európai állam) 75 legismertebb autós újságírójából állt.

A Prius Plug-in Hybrid hatásosan egyesíti az új, negyedik generációs Prius full hybrid hajtásának előnyeit a több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolság kategóriaelső értékével, s így az autó üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 22 g/km.

A Toyota új PHV-modellje jónéhány, rendkívül innovatív technológiát is felvonultat, például az elektromos hatótávolságot meghosszabbító napelemes tetőt, az akkumulátor-melegítő rendszert, a rendkívül hatékony hőszivattyús fűtést és a LED-mátrix technológiával kiegészített adaptív automatikus távfény-vezérlést.

Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
A hibrid és plug-in hibrid piac alakulása Magyarországon


Három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon: míg 2014-ben még csupán 537 hibrid gépjármű talált gazdára hazánkban, 2016-ra ez a szám elérte a 2072 darabot, és az idei évre további, hasonló ívű növekedés prognosztizálható.

A húzó márkának a hibrid piacon egyértelműen a technológiát pont idén 20 éve kifejlesztő Toyota, és prémium márkája, a Lexus bizonyult: tavaly a Magyarországon eladott hibrid autók 82,2%-át ez a két márka tette ki. Izgalmas fejlemény ugyanakkor a plug-in hibridek (PHV) értékesítésének - nem utolsó sorban a zöld rendszámnak köszönhető - növekvő részaránya a hibrid piacon belül: ez 2014-ben még csak 2%, 2016-ban már 14,9% volt, abszolút értékben pedig 28-szoros volt a növekedés, hisz 2014-ben 11, 2015-ben 87, 2016-ban 309 darab plug-in hibrid autó talált gazdára összesen idehaza.

A frissen díjazott Toyota Prius Plug-in Hybrid kimagasló ár-érték arányával szép szeletet hasíthat majd ki a szegmensből.

Jóllehet a zöld rendszám odaítélésének újraszabályozása várható, hogy kiszűrésre kerüljenek a nagy fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, ám plug-in hibrid technológiával működő modellek, az új Prius Plug-in Hybrid mindössze 1 literes kombinált fogyasztásával, 22 gramm/100 km-es rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátásával, és 50 kilométeres (napelemes tetővel 55 km) tisztán elektromos hatótávjával várhatóan továbbra is jogosult lesz rá, ami egyebek mellett ingyenes parkolást, a regisztrációs adó, a forgalomba helyezési illeték és a cégautó adó megspórolását jelenti majd tulajdonosa számára.

A következő évek slágere ugyanakkor várhatóan továbbra is a full hibrid meghajtás lesz, amiben, bár egyre több versenytárs jelentkezik hibrid meghatású modellekkel, a Toyota és a Lexus verhetetlennek tűnik. A japán gyártó hibrid dominanciája egyébiránt a használt autó piacon is megjelenik: csak tavaly 816 Toyota Prius (köztük 115 darab korábbi generációs Prius Plug-in Hybrid érkezett használtan hazánkba

Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
Új Toyota Prius Plug-in Hybrid :: Az év zöld autója
Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.