WLTP üzemanyag-fogyasztási és WLTP emissziós vizsgálat
Részletes fogyasztási és kibocsátási adatok
Személyre szabott járműfogyasztási adatok
Pontosabb WLTP teljesítményadatok
Mi a különbség a WLTP és az NEDC között?
A WLTP és az NEDC közötti legfontosabb különbség az, hogy a WLTP vizsgálati paraméterei lényegesen reálisabbak a jármű valós kibocsátási hatásának, hatótávolságának és üzemanyag-fogyasztásának értékelésében. A 2017 előtti járműveket NEDC hitelesített értékekkel hirdetik.
-
Bevezetés éveA vizsgálat időtartama és távolságaMaximális sebességVezetési szakaszokVizsgálati hőmérsékletA választható opciók hatása
-
NEDC
1980-as évekKörülbelül 20 perc, 11 km120 km/h2 fázis: városi és városon kívüli20-30ºCNem vették figyelembe -
WLTP
2017Körülbelül 30 perc, 23,25 km131 km/h4 fázis*: alacsony, közepes, magas és extra magas23ºC, CO2-értékek 14ºC-ra korrigálva^Figyelembe veszik* plusz „City” az EV és PHEV esetében
^ hideg motorindítás
GYIK
- összes
Az autók károsanyag-kibocsátását azért vizsgálják, mert minden új járművet szigorú hivatalos CO2- és levegőminőségi méréseknek kell alávetni, mielőtt forgalomba helyezik.
A WLTP tesztciklus szigorú feltételek mellett működik egy kormány által jóváhagyott tesztlétesítményben, és az uniós jognak megfelelően egy kormány által kijelölt független jóváhagyó ügynökség tanúsítja.
Hasznos link
Tudjon meg többet a homologizációs szabványokról
A 2023/443 rendelettel módosított (EU) 2017/1151 rendelet szerinti WLTP tesztek átláthatóságával kapcsolatos további információk a II. melléklet 5.9. pontja alapján a márkakereskedőnél kérhetők.
A Toyota valamennyi járműve már megfelel a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabványoknak. Ez az új vizsgálati módszer a WLTP-nek megfelelően reálisabb eredményeket ér el. Az üzemanyag-fogyasztási, CO- és zajértékeket ellenőrzött környezetben, egy reprezentatív sorozatgyártású járművön mérik, az Európai Bizottság által közzétett európai jogszabályi előírásoknak megfelelően. A vezetési stílus, valamint egyéb tényezők (például útviszonyok, forgalom, jármű állapota, beszerelt berendezések, kerekek, terhelés, utasok száma...) azonban befolyásolhatják az üzemanyag-fogyasztási és kibocsátási adatokat, ezért a tényleges eredmények eltérhetnek a mértektől.