1. E call

Toyota eCall rendszer

Amikor minden perc számít

Ha súlyos közúti baleset történik, az eCall rendszer azonnal automatikusan hívja a 112-es európai vészhelyzeti segélyhívó számot, értékes másodperceket nyerve ezzel, és még akkor is értesítve a mentőszolgálatot, ha Ön erre nem képes.

Az eCall rendszer minden alkalommal önállóan működésbe lép, ha az Ön autójának valamelyik légzsákja kinyílik, vagy ha a rendszer úgy érzékeli, hogy súlyos ütközés történt. Az eCall rendszer a saját SIM-kártyájával hívja a vészhelyzeti segélyszolgálatot, és a beépített GPS modul segítségével határozza meg a jármű pontos helyzetét és az addigi haladás irányát.

Az eCall rendszer egy gomb megnyomásával manuálisan is használható – például olyankor, amikor nem Ön került bajba, de azt látja, hogy súlyos baleset történt.

Becslések szerint az automata eCall rendszer a városokban 40, a városokon kívül pedig 50 százalékkal képes felgyorsítani a vészhelyzeti szolgálatok reakcióidejét, így segíthet a baleseti halálesetek és súlyos sérülések számának csökkentésében.

Az eCall szolgáltatás ingyenes.

Mit tesz egy baleset esetén az eCall?
1

A rendszer ütközést érzékel (kinyílnak a légzsákok).

A rendszer ütközést érzékel (kinyílnak a légzsákok) - Kép
2

Az autó hívja a 112-es európai vészhelyzeti segélyhívó számot, és automatikusan elküldi a szükséges információkat, például a jármű alvázszámát, pontos helyzetét, az addigi haladási irányát, az utasok számát, stb.

Az autó hívja a 112-es európai vészhelyzeti segélyhívó számot - Kép
3

A szolgálat ügyeletese kapcsolatot kezdeményez a járművel, hogy további információkat szerezzen.

A szolgálat ügyeletese kapcsolatot kezdeményez a járművel, hogy további információkat szerezzen - Kép
4

Ha a vezető vagy az utasok nem reagálnak a hívására, a mentőszolgálat azonnal segítséget küld a helyszínre.

Ha a vezető vagy az utasok nem reagálnak a hívására, a mentőszolgálat azonnal segítséget küld a helyszínre - Kép