Ugrás a fő tartalomra (Press Enter)
Gyors linkek
2025. november 3.

Tokióban mutatta meg, hogyan képzeli el a jövőt a világ elsőszámú autógyártója

Már javában tart az október 30. és november 9. között Tokióban megrendezésre kerülő 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amelyen az odalátogatók első kézből tapasztalhatják meg, hogyan képzeli el a ’Mobilitás mindenkinek’ elv gyakorlatba ültetését és az emberközpontú mobilitás jövőjét világ elsőszámú autógyártója. Ennek a vállalat szempontjából fontos alappillérét jelenti a Toyota Csoport jövőbeli vízióját tükröző új, 5 márkából álló márkastruktúra, amelyben a Daihatsu, a Toyota és a Lexus mellett a jövőben a GR és a Century önálló márkaként kapnak helyet. Mindeközben a meglévő márkákat is új tartalommal tölti meg a jövőképében önmagát már évek óta nem a világ legnagyobb autógyártójaként, hanem a világ elsőszámú mobilitási szolgáltatójaként definiáló autógyártó. Miközben a Toyota márka megerősíti a „Mobility For All” (Mobilitás mindenkinek) szerepét, és többirányú megközelítésre összpontosít, hogy fenntartható mobilitási megoldásokat nyújtson ügyfeleinek világszerte, a Lexus újrafogalmazza a luxust a „Discover” filozófiával, amelynek lényege a szabadság, és az, hogy a márka a jövőben is a „senkit sem utánozó” úttörő szerepét töltesse be az autóiparban és azon is túl. A GR önálló márkává lép elő, amely a motorsportnak, a vezetés örömének és az emberek és az új technológiai területek számára kulcsfontosságú fejlesztési területeknek szenteli magát, a önálló különleges prezstízs modellként közel hat évtizedes múltra visszatekintő Century pedig gazdag, megszakítás nélküli örökségével önálló, ultra-luxus márkaként jelenik majd meg, a „One of One” filozófiát képviselve.

A Toyota a Japán Mobilitási Kiállításon mutatja be új márkastratégiáját és frissített jövőképét, amelynek középpontjában a továbbra is a „Mobilitás mindenkinek” filozófia áll, az innovációra, az inkluzivitásra és a fenntarthatóság alapozva, hogy praktikus mobilitási és széndioxid-csökkentési megoldásokat nyújtson ügyfeleinek világszerte. Ezt szolgálja a kiállításon debütáló új, öt márkából álló márkastruktúra és a számos, a kiállításon leleplezett gondolatébresztő koncepció, amely egyértelműen rámutat a Toyota Csoport vezető szerepére a világszintű mobilitás következő korszakának alakításában.

A Japán Mobilitási Kiállítás sajtótájékoztatóján Akio Toyoda igazgatósági elnök, Koji Sato elnök-vezérigazgató és Simon Humphries márkamenedzsment igazgató ismertette a vállalat alaptevékenységének általános irányvonalát, amelyből kiderült , hogy a Toyota Csoport globális jelenlétét öt különálló márkára fogja átszervezni: ezek a Daihatsu, a Toyota, a GR, a Lexus és a Century lesznek, amelyek mostantól egyértelműbb szerepet kap a jövőben, és egymást kiegészítve hűek maradnak Sakichi Toyoda alapító elvéhez: találmányok az emberekért, bárhol is legyenek a világon és bármilyen körülmények között is éljenek.

A Century önálló, ultra-luxus márkává válik, amely a Toyota Csoport portfóliójának csúcsát képviseli

A Century a Toyota szervezet szerves részét képező gazdag és megszakítás nélküli hagyományaira támaszkodva önálló ultra-luxus márkaként lép előre. A Century márka ezáltal egy több mint 100 éves örökséget, kézműves mesterséget és japán ipari innovációt képvisel, amely a Toyoda család négy generációján átívelő, megszakítás nélküli hagyományokkal rendelkezik, ez pedig egyedülállóvá teszi az ultra-luxus szegmensben. Az önálló ultra-luxus márkává előlépő Century nagyközönség számára történő bemutatására az új Century Coupe Concept, az új Century SUV és a GRMN Century szedán társaságában kerül sor. A klasszikus japán kézművességet kortárs dizájnnal ötvöző járművek mindegyike kézzel készül és kézzel kerül befejezésre, az ügyfelek igényeinek megfelelően. A Century önálló márkaként történő bejelentésekor Akio Toyoda hangsúlyozta, hogy a már eddig is kiemelt szerepet élvező, különleges hagyományokat őrző Century így már hivatalosan is betölti az eddig kimondatlanul képviselt egyedülálló, „One of One” pozíciüt, amely a csúcsok csúcsává és a Toyota Csoport ékkövévé teszi.

Most jobban hiszem, mint valaha, hogy szükségünk van a Centuryre. A név a Meiji-korszak századik évfordulóját és a Toyota-csoport alapítójának, Sakichi Toyoda születésének 100. évfordulóját jelképezi. Számomra ez a következő száz év megteremtéséről szól.” – fogalmazódott beszédében Akio Toyoda.

A felfedezés határozza meg az életmódmárkává válás útján a végső lépést is megtévő Lexus jövőjét

A Lexus sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a környezettudatos luxusautómárka egy felfedezésekkel és innovációval teli jövőbe indul, amely újradefiniálja pozícióját az autóiparban, és amelyben az autóiparon túlmutató, szélesebb körű termékek és élmények felé veszi az irányt. Ez a szabadság az úttörő szerepvállalásra egybeesik a Lexus szerepének tisztázásával új testvérmárkája, a Century mellett.

A Century exkluzív, ultra-luxus szegmensben való jelenlétével a Lexusnak most már nagyobb szabadsága van arra, hogy megerősítse ígéretét a mainstream prémium szegmensben. Ez az ígéret pedig a felfedezésre irányul: függetlenül, magabiztosan gondolkodni, kalandozónak és innovatívnak lenni, és megkérdőjelezni a luxus fogalmát a piac középpontjában” – mondta Simon Humphries, a Toyota Csoport márkaépítési igazgatója.

GR – az önálló márkává kovácsolódott szenvedély

A GR – Gazoo Racing – a motorsportnak, a vezetés örömének, valamint az emberek és technológiák fejlesztésének szenteli magát a versenypályákon és rally pályákon zajló intenzív megmérettetéseken keresztül. Éppen ezért a GR nem kapott helyet önálló márkaként a Toyota Csoport egy egész csarnokot megtöltő standján a Japán Mobilitási kiállításon: a Toyota Csoport ugyanakkor még az év vége előtt nagy horderejű bejelentéseket ígért a márka kapcsán, a hagyományosan a teljesítményautózásra koncentráló, legközelebb 2026 januárjában megrendezésre kerülő Tokiói Autószalonra pedig rendkívüli, a sportautók szerelmeseinek szívet várhatóan alaposan megdobogató újdonságokkal készül majd.