8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója
A fentiektől vélhetően nem teljesen függetlenül a napokban jött ki az InterBrand 2025-ös jelentése is, mely szerint a Toyota 2025-ben is a világ legértékesebb autómárkájának (és a egyben a világ 6. legértékesebb márkájának bizonyult), 74,2 milliárd USD-s márkaértékkel, és nemrég publikálta a vállalat az első féléves (a japán üzleti év április 1-el kezdődik) üzleti eredményét is, az ez idő alatt elért 13,7 milliárd USD-s profittal pedig továbbra is a Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója.
Aranykorát éli emellett a Toyota jövőbeni fejlesztések legfontosabb tesztműhelyének tekintett motorsportban is: a gyártó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a Rally Világbajnokságban (WRC) 2018 óta az idei szezonnal együtt 6 gyártó világbajnoki címet szerzett és minden esélye meg van arra hogy jövőhéten az idén utolsó futamán behúzza a 6. egyéni világbajnoki címét is. A Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) ugyanezen idő alatt 6 konstruktőri és 5 egyéni világbajnoki címet ünnepelhet (az idei konstruktőri második hely mellett), míg a Tereprally Világbajnokságban (WR2C) annak indulása, 2022 óta 4 konstruktőri és 3 egyéni világbajnoki címmel büszkélkedhet az idei dupla diadallal együtt. Ugyancsak 2018 óta a legendás Dakaron az idei diadallal együtt 4 arany és 4 ezüstérmet szerzett a márka.
Európai szinten a Toyota a szeptember végével a kontinens második legkedveltebb autómárkájának bizonyult 865 ezer új autó értékesítésével, hazánkban pedig október végével megőrizte piacvezető pozícióját 13.923 új autó értékesítésével.
A Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe üzleti régió mindeközben továbbra is a világ legnagyobb autógyártójának elsőszámú európai piaca október végéig 141 ezer Toyota (az európai eladások 13,5%-a) és 17,1 ezer Lexus (az európai eladások 22%-a) értékesítésével.
Az igazi áttörés azonban csak most következik
Bővülő és teljesen megújuló Toyota SUV kínálat
Az eggyel nagyobb, kisméretű SUV kategóriában a legnépszerűbb európai Toyota modellnek számító öntöltő hibrid elektromos Yaris Cross mellé érkezik vadonatúj akkumulátoros elektromos alternatívaként a kétféle akkumulátor kapacitással, első és összkerékmeghajtással is kínált Urban Cruiser: az akár 184 lóerős teljesítményt és akár 400 kilométeres hatótávot kínáló újdonság 2026 tavaszától lesz rendelhető.
A közepes méretű SUV kategóriában erősíti a Toyota már eddig is két modellből, az öntöltő hibrid elektromos Corolla Crossból és az öntölő hibrid és plug-in hibrid elektromos meghajtással egyaránt rendelhető C-HR-ből álló kínálatát a vadonatúj, akkumulátoros elektromos C-HR+, amelytől nagyon sokat vár a márka. A kétféle akkumulátorral, kétféle fedélzeti töltővel, valamint első- és összkerékmeghajtással is rendelhető újdonság modellváltozattól függően akár 343 lóerős teljesítményt és akár 600 kilométeres hatótávot is kínálat, az előrendeléseket december közepétől várják, az első darabok pedig március-április magasságában érkeznek majd a márkakereskedésekbe.
A nagyméretű SUV kategóriába mindjárt három vadonatúj modellel robban be a Toyota: az öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos kivitelben érkező RAV4-ről, valamint tágas akkumulátoros elektromos bZ4X Touringról a közeljövőben ígért tájékoztatást a Toyota, a vadonatúj, kétféle akkumulátorral, kétféle fedélzeti töltővel, két- és összkerékmeghajtású kivitelben is rendelhető, akár 343 lóerős teljesítményt és akár 569 kilométeres hatótávot kínáló vadonatúj bZ4X azonban már most rendelhető, 17.535.000 Ft-os induló ártól, az első darabok pedig január-február magasságában érkeznek a márkakereskedésekbe.
A Toyota ígérete szerint emellett még az év végéig megnyitják az eseményen a RAV4-eshez és a bZ4X Touringhoz hasonlóan nem kiállított vadonatúj Hilux rendelhetőségének lehetőségét, először akkumulátoros elektromos kivitelben, amit néhány hónapon belül a lágy hibrid elektromos kivitel követ.
A Toyota emellett megígérte egy további, egyelőre nem részletezett akkumulátoros elektromos modell érkezését 2026-ban, amely a 2025 tavaszán rendezett Kenshiki fórumon felvillantott sziluettje alapján ugyancsak egy nagyméretű SUV lehet.
Felvillanyozó újdonságok a Lexustól
A nagyméretű SUV kategóriában kínál akkumulátoros elektromos újdonságot a vadonatúj RZ kétféle akkumulátorral, két- és összkerékmeghajtással is elérhető, modellváltozattól függően teljesítménye akár 408 lóerő, hatótávja pedig akár 560 kilométer is lehet. A modell már rendelhető, induló ára 26.400.000 Forint.
Legalább ilyen fontos újdonságot jelet a vadonatúj felsőkategóriás luxuslimuzin ES, amely méretében immáron az eggyel nagyobb kategóriát képviselő LS osztályában versenyez, miközben történetében először az öntöltő hibrid elektromos meghajtás mellett akkumulátoros elektromos meghajtással is elérhető. Az első példányok a mai naptól 28.700.000 Forintos induló ártól rendelhető akkumulátoros elektromos kivitelből érkeznek majd a márkakereskedésekbe, várhatóan májusban. A modell ára cégautó kedvezménnyel a nettó 20 millió forintos határ alatt van, így az állami elektromos autó támogatás is igényelhető rá, ahogyan az RZ-re is.Az immáron ugyancsak rendelhető, 26.400.000 Forintos induló ártól elérhető öntöltő hibrid elektromos kivitel augusztusban érkezik.