Ugrás a fő tartalomra (Press Enter)
Gyors linkek
2025. május 15.

Akár 380 lóerővel vagy 560 kilométeres hatótávval is érkezhet a vadonatúj Toyota bZ4X Touring

A Toyota leleplezte a népszerű akkumulátoros elektromos bZ4X alapjaiban megújult változatát, és annak különleges, hosszított, Touring névre keresztelt családi kivitelét. Az akkumulátoros elektromos bZ4X Touring nagyméretű SUV-ot családi kalandokra, szabadidős és sportos életmódra tervezték: a megnövelt hossz és magasság nagyobb teret biztosít – a csomagtér 33 százalékkal nagyobb a normál bZ4X amúgy sem elhanyagolható méretű csomagteréhez képest. A bZ4X Touring első- és összkerékhajtású változatban is elérhető lesz, mindkét változat az új bZ4X-hez is elérhető erősebb, nagyobb kapacitású, 74,7 kWh-s lítium-ion akkumulátorral lesz szerelve, így az AWD változat maximális teljesítménye 380 LE (280 kW) lehet, az elsőkerékmeghajtású kivitel hatótávja pedig elérheti az 560 kilométeres hatótávot. A sikervárományos modell a tervek szerint jövő év tavaszán érkezik a márkakereskedésekbe.
A Toyota leleplezte a bZ4X Touringot, a tisztán elektromos bZ4X modellcsalád új tagját, amely még erősebb, sokoldalúbb teljesítménnyel és jelentősen megnövelt csomagtérrel bővíti a modell vonzerejét. Ezek kulcsfontosságú tulajdonságok azon ügyfelek számára, akik olyan autót keresnek, amely megfelel az aktív életmód követelményeinek, vagy tágas és rugalmas családi autóként szolgálhat. Az új bZ4X Touring vérbeli SUV-ként lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a nagyobb helykínálatnak és a sokoldalúságnak köszönhetően – az egész évben elérhető gyorstöltéssel, a nagy hatótávolsággal és az erős hajtásláncokkal kombinálva – anélkül válasszanak egy elektromos járművet, hogy kompromisszumot kellene kötniük az életstílusuk tekintetében.
A bZ4X Touring tovább erősíti a Toyota modellkínálatát a kulcsfontosságú B, C és D elektromos SUV piaci szegmensekben, csatlakozva a vadonatúj Urban Cruiser és C-HR+, valamint a megújult bZ4X akkumulátoros elektromos modellekkel nemrég bővülő kínálatához. Mindegyikük osztozik a Toyota BEV modellek DNS-ében: valódi összkerékhajtás, SUV felépítés és a márka híres minősége, tartóssága és megbízhatósága (QDR). Az akkumulátorválaszték és az első- vagy összkerékhajtás lehetőségei révén a Toyota mindezen modellek esetében a vásárlói igények és preferenciák széles körében kínál megoldásokat, legyen szó teljesítményről, költséghatékonyságról vagy – az új bZ4X Touring képében – egy olyan modellről, amely tökéletesen megfelel a sűrű családi élethez.
A kifinomult, megújult külsőt kifejezetten az európai vásárlók preferenciáira szabták. A méhsejt mintázatú első hűtőrács nemcsak elegáns, kifinomult benyomást kelt, hanem a motorhoz vezető levegő áramlását is fokozza. A magasabb felszereltségi szinten megjelenő új adaptív távfény-vezérlés (AHS) technológia optimális láthatóságot biztosít, míg a középső fénycsóva és a belső lencse LED-es fénye egyenletesen világítja meg a teljes útfelületet, és látványos, prémium megjelenést biztosít. Az újratervezett hátsó lámpák lamellákat kaptak, amelyek az aerodinamika javításával hozzájárulnak a jármű stabilitásához és irányíthatóságához. A dombornyomott Corolla Cross hátsó logó hangsúlyozza az egyedi, kiemelkedő identitást, míg a robusztus 18 colos könnyűfém keréktárcsák erőteljesebb tartást biztosítanak.

Fókuszban a tér

A Toyota a bZ4X Touringot a már bevált bZ4X SUV karosszériájának harmonikus megtoldásával hozta létre. A jármű 140 milliméterrel hosszabb és 20 milliméterrel magasabb (teljes hossza 4830 mm, magassága pedig 1620 mm) normál testvérénél, és ennek köszönhetően több mint harmadával – 148 literrel – növekedett a csomagtér kapacitása, amely így 600 liter. Az újdonság is maximálisan kihasználja a Toyota BEV hajtásláncában rejlő helytakarékossági lehetőségeket, kompakt alkatrészekkel és olyan kialakítással, amely sem az utastérben, sem a csomagtérben nem csökkenti a teret. A bZ4X Touringban elegendő a hely egy családi nyaraláshoz szükséges csomagoknak, vagy mindenféle szabadidős és sportfelszerelésnek. A hátsó ülések 40:60 arányú rugalmas elrendezésének köszönhetően igény esetén egyszerűen és könnyen bővíthető a rendelkezésre álló tér.

Hajtáslánc és teljesítmény

Az új bZ4X Touring a Toyota azon elvét követi, hogy olyan BEV modelleket kínáljon, amely széles választékot biztosít az ügyfelek számára, és mind első, mind összkerékhajtású változatok elérhetőek belőle. Az AWD opció a Toyota intelligens XMODE hajtásvezérlési technológiájával és a Grip Control rendszerrel valódi terepképességeket biztosít, így az extra vonóerőnek és a biztos lábakon álló teljesítménynek köszönhetően a durvább vagy lazább talajon is magabiztosságot ad – minden olyan úton, amelyekkel egy családi kaland során találkozhatunk. Mindkét változat 74,7 kWh (bruttó kapacitású) lítium-ion akkumulátorral és 22 kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve. A maximális gyorstöltési teljesítmény (DC) körülbelül 150 kW. Ez biztosítja, hogy a Touring – nevéhez hűen – a hosszabb, szabadidős célú utazásokhoz megfelelő hatótávolságot tudjon biztosítani. Az akkumulátor a Toyota legújabb fejlesztései révén javítja a teljesítményt és a töltési időt. Új vízhűtési rendszerrel és előkondicionáló funkcióval rendelkezik, amelyet a vezető manuálisan vagy az autó automatikusan aktiválhat, ha egy gyorstöltő állomás felé navigál. Így a töltés megkezdésekor az akkumulátor optimális hőmérsékletű lesz, ami különösen hasznos a hidegebb éghajlaton. Az elsőkerék-hajtású modell megcélzott maximális teljesítménye 224 lóerő (165 kW), az összkerékhajtású bZ4X Touring esetében pedig 380 lóerővel (280 kW) számolhatunk, így a modell a legerősebb Toyota BEV lesz a piacon. A hajtáslánc a Toyota új eAxle rendszerének előnyeit élvezi. Ezek új szilícium-karbid (SIC) félvezetőket használva nagyobb hatékonysággal működnek és nagyobb teljesítményt produkálnak, miközben könnyebbek és kompaktabbak is. Az extra teljesítmény mellett a bZ4X Touring akár 1500 kilogrammig képes utánfutót és lakókocsit vontatni, ami tovább növeli a minden feladatra készen álló, tágas SUV hitelességét. További teljesítményadatokat a piaci bevezetés időpontjához közeledve tesznek közzé.

Nyugalmat adó akkumulátor-garancia

A Toyota összes új BEV-jéhez hasonlóan a bZ4X is garantáltan hosszú élettartamú akkumulátorral, tartóssággal és megbízhatósággal érkezik majd. A Toyota kiterjszetett akkumulátor garancia programja minden évben meghosszabbítja az akkumulátorra vonatkozó garanciát a jármű 10 éves koráig vagy egymillió megtett kilométerig, az akkumulátor állapotának éves ellenőrzésétől függően.

Robusztusabb megjelenés

Míg a bZ4X elegáns és csúcsmodern megjelenést sugall, a Touring modell egy sor olyan stíluselemet alkalmaz, amelyek a robusztusabb és kalandvágyóbb szellemiséget hangsúlyozzák. Ezt olyan részletekkel érik el, mint a kerékjárati ívek szemcsés fekete fényezése, a fekete keréktárcsák és a robusztus tetősínek. A legfőbb változások az autó megnyújtott hátsó részén találhatók, például az új alsó lökhárító-kialakítással és a LED-es fényszórókkal, amelyek modernebb, „szabadtéri” megjelenést kölcsönöznek. A külső színek között az új Brilliant Bronze fényezés is megjelenik. Belül az utastér a megújult bZ4X-hez hasonlóan új megjelenést kap, új középkonzollal és műszerfallal a digitális eszközök könnyű használatához, valamint szériafelszereltségként 14” multimédiás képernyővel. Az utastér újdonságai közé tartozik az új City Moss zöld szín, amely összhangban van a modell autentikus SUV karakterével. A multimédiás rendszer BEV navigációs funkcióval is rendelkezik, amely az autó akkumulátorának töltöttségi állapota és a hátralévő hatótávolság alapján automatikusan kiválasztja az ajánlott, töltőállomásokat is útba ejtő útvonalat. A bZ4X Touring a tervek szerint 2026 első felében kerül bevezetésre Európában. A jármű további adatait a piaci bevezetés időpontjához közelebb hozzák nyilvánosságra.