A Toyota 2021 júniusa óta dolgozik Fukusima prefektúrával közösen új, jövőbeli városok fejlesztésén, amelyek Fukusimában termelt hidrogént és az ott kifejlesztett hidrogénnel kapcsolatos technológiákat egyaránt felhasználják majd. Ezen erőfeszítések részeként a Toyota együttműködik a DENSO csoporttal a hidrogén és a megújuló energia felhasználásában az üzemek széndioxid-mentesítésére. A Toyota a közelmúltban új elektrolizáló berendezést fejlesztett ki, amely a hidrogén üzemanyagcellás elemek és a Mirai egyéb technológiáinak felhasználásával hidrogént állít elő víz elektrolizálásával.
A berendezést idén márciusban helyezik üzembe a DENSO fukushimai üzemében, amely technológiai bevezetési helyszínként szolgál majd a jövőbeni széleskörű használat elősegítése érdekében. A Toyota felgyorsítja erőfeszítéseit a helyben előállított hidrogén helyi fogyasztási modelljének kidolgozására: elektrolizáló berendezés segítségével tiszta hidrogént állítanak elő, majd az üzem egyik gázkemencéjében elégetik azt. Ezen túlmenően a Toyota nyilvánosságra hozza egy ilyen hidrogénhasznosítási modell kidolgozására tett erőfeszítéseinek részleteit, annak reményében, hogy a modell megvalósítását a különböző iparágakból és régiókból származó vállalatokra is kiterjessze. A DENSO fukushimai üzemének hidrogénhasznosítása a japán Új Energia és Ipari Technológiai Fejlesztési Szervezet által támogatott projektként valósul meg.
Méret(HxSzxM) | Körülbelül 2,3m x 5,8m x 2,8m |
Hidrogén előállítási kapacitás | Körülbelül 8kg/óra |
Hidrogéntermelési energiaigény | 53 kWh/1kg of hidrogéntermelés |
Elem típusa | Proton Exchange Membrane (PEM) |