Az 1984-ben megjelent MR2 valójában egy 1976-os projekt továbbgondolásából született, aminek eredeti célja egy élvezetes és kis fogyasztású - vagyis a régi Sports 800-hoz hasonló - autó megalkotása volt. Az évek során azonban a kezdeti elképzelés egy sportkocsivá fejlődött; így született meg a ‘Midship Runabout 2-seater’, ami hamarosan csatlakozott nagyobb testvéreihez, a Celicához és a Suprához.
Kompakt örömforrás - egy új generációnak
Kompakt és praktikus karosszériájával, fürgeségével és dinamikus motorjával - nem beszélve arról, hogy a targatető révén a vezető szinte eggyé válhatott környezetével - az MR2 igazi örömautó volt. A motor középen kapott helyet, így az MR2 lett Japán első sorozatgyártású középmotoros autója, amivel kivívta a helyi autós magazinok egyöntetű elismerését - így nem csoda, hogy ez az apró Toyota kapta meg az 1984-85-ös Év Japán Autója címet.