Japán első szupersportkocsija
Az új Toyota Gran Turismo modell ötlete az 1964-es Forma 1-es Japán Nagydíj után merült fel. A terv megvalósításban a Yamaha Motor Co. is közreműködött, a projektet Shoichi Saito vezette. Egyszerű és egyértelmű utasítást kapott: 'Tegyen meg mindent, hogy a 2000GT ne csak az egyik legjobb, hanem kifejezetten a világ legkiválóbb autója legyen.’ Egy évvel később Saito álma valóra vált, amikor a 280 A1 nevű prototípust leleplezték az 1965-ös Tokiói Autószalonon.
Gömbölyded kólásüveg-vonalú és plexiborítású lámpái miatt a 2000GT még ma, jó fél évszázaddal később is azonnal felismerhető. A hosszú, lendületes géptető alatt nemcsak a világszínvonalú motor búvik meg, hanem a fényszórók is, amelyek csak akkor emelkednek ki, ha használják őket, egyébként finoman belesimulnak a karosszériába, ezzel is csökkentve a légellenállást.