A GT86 2011-es bemutatója emlékezetes dátum a sportkocsi- és Toyota-rajongók számára, akik évek óta hiányolták már a kínálatból az olyan modelleket, mint a korábbi MR2, vagy éppen a Celica és a Supra. A GT86 pontosan azt kínálta nekik, amire már oly régóta vágytak.
A vezetés vegytiszta élvezete
A Toyota korábbi sportkocsi-legendái (többek közt a 2000GT és az AE86) példáján fellelkesülve a formatervezők csapata egyetlen célra összpontosított: a GT86-ossal meg akarták alkotni a klasszikus sportkocsik új generációját, amely a vezetés vegytiszta élvezetét kínálja. Visszanyúltak hát egészen a gyökerekig, és a már jól bevált orrmotoros-hátsókerékhajtású konstrukciót alkalmazták az új autónál, amelynek 2,0 literes boxermotorja és ívelt vonalvezetése a régi idők vezetőközpontú Toyotáinak legszebb hagyományait elevenített fel, méghozzá a legmodernebb kivitelben.
A meglehetősen hátra tolt, pörgős motor a hátsó kerekeket hajtja, s az alacsony tömegközéppontú, könnyű karosszériájú GT86 remekül uralható és hihetetlenül élénken reagál a vezető utasításaira - pontosan úgy, ahogyan a mérnökök ígérték.