Ugrás a fő tartalomra (Press Enter)
Gyors linkek
2025. május 21.

Leleplezték az SUV ikon Toyota RAV4 jövő év elején érkező legújabb generációját: lenyűgözőbb, mint valaha

Vadonatúj generációval érkezik a világ kedvec SUV-ja, az elmúlt három évtizedben világszerte több mint 15 millió példányban gazdára talált Toyota RAV4. A Toyota úttörő SUV ikonja új korszakba lép: miközben már a jelenlegi generáció is magasra tette a lécet, még hatékonyabb teljesítmény, még fejlettebb digitális élmény és a legújabb, forradalmi technológiák sora a most leleplezett, a magyarországi márkakereskedésekbe pedig várhatóan jövő év elején érkező új generációt. Az erőteljes megjelenés és az új, robusztus stílus biztosítja, hogy a vadonatúj RAV4 kifinomult látványt nyújtson a városban, miközben az aszfaltról letérve is kiváló teljesítményt nyújtson. A jelenlegi modellhez hasonlóan az új generáció is egyaránt elérhető lesz fejlett öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos meghajtással, utóbbi esetén a vadonatúj RAV4 akár 100 kilométeres tisztán elektromos, emissziómentes hatótávot is kínálhat, minden korábbinál gyorsabb AC és DC töltéssel felszabadítva az autóban rejlő teljes potenciált és hatékonyságot. Az először a vadonatúj RAV4-ben alkalmazott fejlett új Arene szoftverfejlesztési platform lehetővé teszi a Toyota T-Mate aktív biztonsági rendszerek és vezetőtámogató rendszerek következő generációjának használatát, miközben az immáron okostelefonunk vezérlésével kívülről is lepakolható új modellben mutatkozik be először a Toyota új generációs multimédiás rendszere is.
Túlzás nélkül állítható, hogy az eddigi 5 generáción keresztül a kategóriateremtő RAV4 meghódította a világot, a ma leleplezett vadonatúj, robusztus, hatodik generációs RAV4 pedig az ikonikus, úttörő elődök örökségére építve olyan fejlett technológiákat vezet be, amelyek újradefiniálják a teljesítményt és a hatékonyságot, miközben a biztonság és a digitális felhasználói élmény terén új mércét állítanak fel. A sokoldalúság és a megbízhatóság okán a RAV4 tartósan népszerű a vásárlók különböző generációi körében Európa-szerte, ahol 1993-as bevezetése óta több mint 2,5 millió darabot adtak el belőle, míg világszerte eddig több mint 15 millió darab talált már gazdára.
A vadonatúj RAV4 robusztus külső stílusa tükrözi autentikus SUV szellemiségét, amelyet az új, feltűnő típusfelirat is hangsúlyoz. Az erős orrkialakítás és a dinamikus sziluett a kemény terepképességeket és a valódi RAV4 identitást fejezi ki, miközben az elődjéhez hasonló méretekkel rendelkezik. Belül az újratervezett utastér magabiztos, intuitív vezetésre ösztönöz, miközben minden utas számára szellős térérzetet és kifinomult, prémium kategóriás kényelmet biztosít.
A Toyota új Arene szoftverfejlesztési platformjának bevezetése az első lépés a teljesen szoftveresen definiált járművek felé, amely lehetővé teszi a fejlett biztonsági és szórakoztató funkciók létrehozását és alkalmazását a digitális környezetben. Az Arene hajtja a Toyota legmodernebb biztonsági technológiáit, amelyek a vadonatúj RAV4-ben kerülnek először bevezetésre, jelentősen növelve a biztonságot, valamint új, fejlett vezetéstámogató és parkolástámogató funkciókkal bővülve. A legújabb multimédiás rendszer is most ünnepli világpremierjét, amely továbbfejlesztett csatlakozási, navigációs és biztonsági eszközöket kínál, mindezt minden eddiginél gyorsabban – az Arene-nek köszönhetően.
A rendkívül hatékony, vadonatúj plug-in hibrid RAV4 egy valódi tisztán elektromos jármű és a kényelmes hibrid hajtás kettős DNS-ét testesíti meg. Plug-in hibridként 100 kilométeres* (WTLP kombinált) tisztán elektromos hatótávolságra képes – ami elegendő a legtöbb európai vásárló napi igényeinek kielégítésére –, és a Toyota legújabb hibrid technológiájának rugalmasságát és megbízhatóságát kínálja. A plug-in hibrid rendszer új generációja 30 százalékkal nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely nagyobb teljesítményt, fokozottabb gyorsulást és hatékonyságot biztosít, miközben gyorsabb töltési megoldásokat is kínál. Az átdolgozott elrendezés további előnyei a dinamikusabb vezethetőség és a tágasabb belső tér.
A vadonatúj RAV4 Európában kizárólag plug-in hibridként vagy öntöltő hibridként lesz elérhető, hangsúlyozva a Toyota többutas megközelítését a karbonsemlegesség felé. Ezáltal az ügyfelek lakóhelyüktől és egyéni körülményeiktől függetlenül fenntartható lehetőségek közül választhatnak.

Maximális potenciál a legújabb hibrid technológiával

A legújabb hibrid technológia áll a vadonatúj RAV4 középpontjában, amely a Toyota újonnan kifejlesztett, következő generációs plug-in hibrid rendszerével új szintre lép. Az új, nagy kapacitású, 22,7 kWh-os lítium-ion akkumulátor megnövelt, 100 kilométeres* (WLTP kombinált) tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ami elegendő a legtöbb vásárló mindennapi igényeinek kielégítésére. Az akkumulátorcsomag a Toyota elektromos járműfejlesztésének gyümölcse, és jelentősen gyorsabb töltést tesz lehetővé. Az 50 kW-os DC fedélzeti töltővel történő plug-in töltés – ami ritka egy D-szegmensbeli SUV esetében – a körülményektől függően akár 30 perc alatt képes az akkumulátort 10-ről 80-ra feltölteni. Az otthoni vagy a hagyományos nyilvános töltőkön történő töltés is gyorsabb az új 11 kW-os AC töltőnek köszönhetően, amely kétszer olyan gyors, mint a korábbi változat, és akár három óra alatt feltölti az akkumulátort. Az új akkumulátorcsomag a továbbfejlesztett első motorral kombinálva – amely most már 150 kW-os, azaz 16 kW-tal nagyobb teljesítményt kínál – erőteljes gyorsulást biztosít. Az intelligens összkerékhajtással (AWD-i) szerelt változat 304 lóerős, kategóriaelső rendszerteljesítménnyel büszkélkedhet, amely hozzájárul az 5,8 másodperces, élvezetes 0-100 km/órás gyorsuláshoz.
Az izgalmasabb vezetés mellett az új akkumulátorcsomag a továbbfejlesztett hűtési megoldásoknak köszönhetően még nehéz körülmények között is megbízható és egyenletes teljesítményt nyújt. Hőkezelő rendszere az üzemi körülményektől függően automatikusan váltogatja a hűtőköröket, így az akkumulátort ideális hőmérsékleten tartja az optimális hatékonyság fenntartása érdekében. Emellett hideg körülmények között történő töltéskor is biztosítja a csúcsteljesítményt.
A teljesítmény- és töltési fejlesztések mellett a plug-in hibrid rendszer új generációja az alacsonyabb tömegközéppont és a karosszéria merevségének növelése révén a menetdinamika javulásához is hozzájárul, ami az akkumulátor padló alatti elhelyezésének köszönhető. Ezt úgy érték el, hogy a DC átalakítót a teljesítményvezérlő egységbe (PCU) építették be, amelyet kisebbre méreteztek és a transaxle egységbe integráltak.
A vadonatúj plug-in hibrid RAV4 okosan használja ki a 100 kilométeres* (WLTP kombinált) elektromos hatótávolságot a geo-fencing technológia segítségével, amely automatikusan optimalizálja a tisztán elektromos vezetést, hogy készen álljon bármilyen útra. A felhőalapú navigáció valós idejű út- és forgalmi adatait a vezető rutinszerű útvonalainak és vezetési stílusának megismerésével kombinálva a rendszer automatikusan át tud váltani a hibrid és az elektromos üzemmódok között a hatótávolság optimalizálása érdekében. Ha az úti cél alacsony károsanyag-kibocsátású zónában van, vagy egy ilyen zónán keresztül kell utazni, a geo-fencing biztosítja, hogy elegendő töltés álljon rendelkezésre a tisztán elektromos üzemmódban történő utazáshoz.
A plug-in hibrid RAV4 esetében most először jelenik meg elsőkerék-hajtású (FWD) változat, és még elérhetőbbé teszi a továbbfejlesztett elektrifikált hajtást. Ez 268 lóerős teljesítményt nyújt.
Az öntöltő hibrid kivitelben a vadonatúj RAV4 is a Toyota legújabb technológiájának előnyeit kínálja. A transaxle, a teljesítményvezérlő egység, az akkumulátor és más alkatrészek továbbfejlesztésével a motor teljesítménye fokozódik, így zökkenőmentes gyorsulás, közvetlen reakciók és kiváló rajt érhető el. Az AWD-i változat immár 191 lóerős teljes rendszerteljesítményt nyújt, az FWD modell pedig 183 lóerős.
Az új generációval a Toyota nemcsak a legfejlettebb RAV4 PHEV-t dobja piacra, hanem egy rendkívül fejlett PHEV-ökoszisztémát is, beleértve a PHEV-biztosítást és a Toyota töltési megoldásait. Mindez javítja ügyfeleink élményét, mivel a töltési folyamat zökkenőmentessé, a teljes tulajdonlás pedig kifizetődővé és élvezetessé válik. Végül pedig célunk, hogy a valós életben minimálisra csökkentsük a negatív környezeti hatást az EV üzemmódban megtett kilométerek maximalizálásával.

Az alapmodellel egyidőben leleplezték a látványos GR SPORT kivitelt is

A vadonatúj RAV4 a GR SPORT változat képében dinamikusabb vezetési élményt és kifinomult, motorsport ihlette karaktert kínál.  A 20 milliméterrel szélesebb futófelület a nagy teljesítményű lengéscsillapítóval, megerősített hátsó felfüggesztési merevítéssel, valamint a felfüggesztés és a szervokormány célzott újrahangolásával párosul, ami stabilabb, magával ragadóbb vezetési élményt tesz lehetővé. A könnyű, 20” fekete könnyűfém keréktárcsák – exkluzív, öt egységből álló, duplaküllős GR SPORT kivitelben – szintén hozzájárulnak az optimalizált légáramláshoz. A többszörös világbajnok TOYOTA GAZOO Racing csapatokkal való kapcsolatát hangsúlyozva a RAV4 GR SPORT konzolos térdbetéteket, alumínium fék- és gázpedált, valamint sportos ihletésű ülést alkalmaz a tiszta vezetési élmény fokozása érdekében. A szemet gyönyörködtető és sportos első benyomás az egyedi, „funkcionális mátrix” névre hallgató, hatszögletű, G mintázatú, mélyebb 3D-s hatást keltő, jellegzetes hűtőrács-kialakításnak köszönhető. Belül a stílusos fekete belső tér célja, hogy az előttünk álló útra összpontosíthassunk. Diszkrét GR-logók és érzelmeket keltő piros részletek találhatók az utastérben, többek között a kormánykeréken és a térdvédőkön, valamint a műbőr és velúr ülésen, amely kizárólag a GR SPORT változathoz elérhető.

A fejlett szoftver új generációs biztonsági technológiát tesz lehetővé, új szintre emelve az utasok és a közlekedés többi szereplőjének biztonságát

A vadonatúj RAV4-ben található Arene szoftver fejlesztési platform a szoftveresen definiált járművek új korszakának kezdetét jelenti, amelyben a fejlett digitális technológia új lehetőségeket teremt a biztonság fokozására, és hozzájárul a Toyota végső céljához, a balesetek megszüntetéséhez.  Az Arene teszi lehetővé a legújabb Toyota T-Mate rendszereket, köztük a Toyota Safety Sense új generációját, amely most először mutatkozik be. Ez a biztonsági és vezetéstámogató eszközök még átfogóbb csomagját kínálja alapfelszereltségként, amelyek ráadásul minden eddiginél gyorsabban működnek.  
Az első keresztirányú forgalomfigyelő rendszer új funkció a vadonatúj RAV4-ben. Ez megvédi a járművet a forgalmas kereszteződésekben az oldalról érkező forgalomtól azáltal, hogy érzékeli az elöl haladó járműveket, és vizuális figyelmeztetést, majd szükség esetén hangjelzést is ad, ha nagy az ütközés veszélye. A rendszer kiegészíti az új holttérfigyelőt (BSM) – amely figyelmezteti a vezetőt az oldalsó tükrökben esetleg nem látott járművekre –, hogy a vezető még átfogóbb képet kapjon a környezetéről. A BSM mostantól az új hátsó közeledésjelzőt is magában foglalja, amely a vezetéssel járó stressz csökkentésére szolgál, különösen az autópályákon. Amikor aktiválva van, hangjelzést ad ki, ha egy jármű hátulról, nagyobb tempóval közeledik, így a vezetőnek marad ideje biztonságosan reagálni.
Az új és a még korábbinál is fejlettebb sávváltás asszisztens mostantól segíti a vezetőt a biztonságos és kényelmes sávváltásban autópályás vezetés közben. Amikor a vezető aktiválja az irányjelzőt, a rendszer biztosítja a manőver biztonságát azáltal, hogy ellenőrzi, hogy van-e jármű a holtterében, mielőtt a kormányrásegítő automatikusan végrehajtja a tervezett sávváltást. A sávváltás asszisztens akkor működik, ha az adaptív sebességtartó automatika és a sáv- és nyomtartó rendszer aktiválva van.
Az ütközést megelőző biztonsági rendszer a frontális ütközésfelismerés kiterjesztésével, valamint az akadályok, kerékpárok és motorkerékpárok jobb észlelésével fejlődött tovább. Működése során a vezetőt hang- és vizuális figyelmeztetésekkel, valamint fékrásegítéssel támogatja. Ha a vezető nem tud időben lassítani, a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy megakadályozzák vagy mérsékeljék az ütközést. Abban az esetben, ha egy ütközés a légzsákok kioldását váltja ki, az új másodlagos ütközés utáni fékrendszer automatikusan fokozatos megállásra készteti az autót, ha a vezető erre nem képes.
A távirányítású fejlett parkolórendszer még nagyobb kényelmet biztosít, mivel a vezető okostelefonról vezérelheti a parkolást, miközben az autón kívül áll. A fokozott biztonság érdekében, ha a felhasználó leveszi az ujját a készülékről, a jármű azonnal megáll. A „manuális” parkolás is egyszerűbb, mint valaha, köszönhetően a továbbfejlesztett panoráma monitornak, amely mostantól háromdimenziós nézetet is tartalmaz, hogy teljesebb képet adjon a járművet közvetlenül körülvevő területről.
Az over-the-air szoftverfrissítések lehetővé teszik, hogy a Toyota Safety Sense naprakész maradjon a legújabb funkciókkal és fejlesztésekkel.

Egy teljesen új digitális élmény

A vadonatúj RAV4-ben debütál a legújabb multimédiás rendszer, amely gyorsabb és kompaktabb az Arene által támogatott, teljesen új digitális ökoszisztéma részeként, amely zökkenőmentes digitális élményt teremt az autóban. Még jobb minőségű információkkal szolgál az autó, köszönhetően a jól látható vizuális megjelenítőknek, a Google Points of Interest érdekes pontoknak és a valós idejű navigációs részleteknek, mint például a sebességmérő kamerák és az alacsony kibocsátású zónákra (LEZ) vonatkozó figyelmeztetések, amelyek segítik a vezetőt a környezetvédelmi előírások betartásában. A navigációs térkép integrálása a háromdimenziós sáv- és nyomtartó rendszerrel kombinálva a vezető 12,3” műszeregysége csökkenti a lehetséges zavaró tényezőket, és megkönnyíti az irányok követését.
Az európai ügyfelek igényei szerint kialakított új, 12,9” kezdőképernyő koncepció a járművezetők számára minden lényeges információt egy nézetben nyújt. Az intuitív, felhasználóbarát kialakítás – testreszabható parancsikonokkal, gyors beállítási menüvel és adatvédelmi funkciókkal – minden eddiginél egyszerűbbé teszi a személyre szabást és a navigációt az autó digitális környezetében. A digitális vezetőtér élményét egy érzékeny és precíz hangvezérlés fokozza, amely képes kezelni a navigációt, a médiát, az autóban lévő hőmérsékletet és a jármű vezérlését. A folyamatos funkciófejlesztés érdekében rendszeres, vezeték nélküli, over-the-air szoftverfrissítéseket kap majd az autó.
A vadonatúj RAV4 felhasználó-központú élménye az utastéren túlra is kiterjed a legújabb MyToyota alkalmazáson keresztül. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára a szolgáltatások személyre szabását olyan előfizetési opciók révén, amelyek között megtalálhatóak a gyorsabb csatlakoztatott szolgáltatások, az új intelligens digitális kulcs+, a továbbfejlesztett hangvezérlés, a menetrögzítő és a zenei streaming.

*Minden adat előzetes, és a végleges megerősítés előtt még homologizációra vár.