Az üzemanyagcellás járművek tervezett értékesítése, a benzines, a hibrid és a BEV modellek egymás melletti felkínálása a márkakereskedésekben, valamint ezen tervek büszke felvállalása olyan „bomlasztó” viselkedési minta, amely nem csak a vállalat legnagyobb versenytársainak ígéreteivel áll szemben, hanem ellentétes azzal, amit a közvélemény nagy része tudni vél, és amit a legtöbb vezető csak magányában, suttogva mer cáfolni – pedig sokan úgy gondolják, hogy a világ még nem áll készen arra, hogy kizárólag tisztán elektromos autókra váltson.
A jövő tervezése nem csak az üzemanyagról szól. Toyoda felügyelete alatt a Toyota zöld utat adott Woven Citynek, a mobilitási és mérnöki laboratóriumnak, amelyet egy élő városnak álcáztak, és amely a vállalat egyik régi japán gyárának területén épül. Toyoda az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszakában vezette a Toyotát. A nagy recesszió idején lépett a fedélzetre, és a kibocsátásmentes jövő előestéjén átvezeti a vállalatot az elektrifikáció korszakán.
„Utólag visszagondolva ez a 13 év arról szólt, hogy egyik napról a másikra újabb és újabb kihívásokkal kellett megküzdenünk a túlélésért” - mondta Toyoda januárban. „Hiszem, hogy válság idején két út tárul elénk. Az egyik a rövid távú siker vagy a gyors győzelem útja. A másik egy olyan út, amely visszavezet azokhoz a lényeges tulajdonságokhoz és filozófiákhoz, amelyek erőt adtak nekünk. Én az utóbbit választottam.”
„Úton vagyunk – az ügyfelekre és a piaci feltételekre összpontosítva több mint 170 országban és régióban. Ezért van az, hogy kiegyensúlyozott, multitechnológiás megközelítést alkalmazunk” – mondta a Newsweeknek.
„Mindannyian az ismeretlen felé tartunk. Tudjuk, hogy a károsanyag-kibocsátás lehető legnagyobb és leggyorsabb csökkentése azt jelenti, hogy rugalmasan kell cselekedni az ügyfelek érdekében ma és holnap – és azon túl is” – mondta Toyoda. „A világ nem fog hirtelen a jelenből a jövőbe ugrani. A jövőt a múlt, a jelen és a jövő összehozása teremti meg, az alacsony kibocsátástól a zéró széndioxid-kibocsátásig."