A Toyota tovább erősíti elköteleződését a hidrogénalapú, fenntartható mobilitás mellett
A „karbonsemlegesség keresése” címet viselő kilencéves utazás során tovább fogják kutatni és fejleszteni a fenntartható és szén-dioxid-mentes tengeri közlekedéshez szükséges technikai megoldásokat.
Az első útját 2025 és 2026 között teljesítő Energy Observer laboratóriumi hajó folytatja küldetését Európában. A Toyota üzemanyagcellás rendszere kulcsszerepet játszik a hajó széndioxid-mentes energiaellátási láncában, mivel fedélzetén zéró kibocsátású* energiát termel. Ez a kezdeményezés innovatív megközelítéseket mutat be a tengeri hajtás és a fedélzeti energiarendszerek dekarbonizálása terén.
2027-ben az Energy Observer 3, egy új generációs expedíciós katamarán veszi át a stafétát, jelezve egy új szakaszt a tengeri energiaátállás törekvésében. Ennek a mérföldkőnek az előkészítéseként az Energy Observer és a Toyota összefog, hogy tanulmányozza és feltárja a Toyota üzemanyagcellás rendszerének integrálását a hajó innovatív energiaarchitektúrájába, amely több kiegészítő megújuló energiaforrást, köztük a hidrogént is ötvözi.
„Büszkék vagyunk arra, hogy támogathatjuk az Energy Observer odüsszeájának következő fejezetét. Ahogyan a Toyota üzemanyagcellás rendszere az első Energy Observer laboratóriumi hajót hajtotta, úgy fogja ismét megújuló energiaforrásokból származó villamos energiát termelni az új Energy Observer 3 hajón. A merész kutatás és az együttműködés elengedhetetlen, és az Energy Observerrel folytatott folyamatos partnerségünk tükrözi a Toyota mély elkötelezettségét a fenntartható innováció és a karbonsemleges jövő iránt mindenféle mobilitás terén” – mondta Yoshihiro Nakata, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.
Első útja során az Energy Observer több mint 68 000 tengeri mérföldet tett meg – ez több mint háromszorosa a Föld kerületének –, bizonyítva a megújuló energiaforrások – hidrogén, napenergia és szélenergia – kombinációjának életképességét.
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.
A Toyota a hidrogénre úgy tekint, mint a karbonsemlegesség egyik legfontosabb építőelemére, amely az üzemanyagcella-technológiát a mobilitásban és a közlekedésen túli gazdaságban is alkalmazza. A Toyota fejlett üzemanyagcella-technológiáját már beépítették személygépjárművekbe, buszokba, teherautókba, vonatokba, tengeri és helyhez kötött alkalmazásokba számos üzleti ügyfél és más gyártók számára. A régió növekvő keresletének kielégítése érdekében a TME 2022 januárjában megkezdte a 2. generációs kompakt üzemanyagcellás modulok gyártását Európában. Az infrastruktúra tekintetében a Toyota hosszú távú elképzelése, hogy a 700 báros rendszert az üzemanyagcellás elektromos járművek és termékek szabványává tegye.