A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) legfontosabb célkitűzése, hogy egyre jobb autók készüljenek, és ennek szellemében a motorsport tökéletesítése áll a célkeresztben. A TOYOTA GAZOO Racing törekvése szerint a motorsport termékeinek fejlesztésétől kezdve a GR Garage létrehozásáig minden az autórajongók táborának bővítését szolgálja. A TGR azzal kezdte a 2019-es évet, hogy öszetettben győzelmet aratott a Dakar Rallyn. A FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), megszerezte a bajnoki címet a csapatok és a pilóták mezőnyében is, illetve sorozatban másodszor is győzött a Le Mans 24 órás futamon.
A FIA Rally Világbajnkoságon (WRC) az autógyártó megszerezte a bajnoki címet a pilóták és a navigátorok mezőnyében is. Japánban megnyerte a SUPER GT és a Super Formula bajnokságokat, illetve a Japán Rally bajnokságot saját géposztályában. 2019 egy sikeres év a TOYOTA GAZOO Racing számára, amely Japánban és külföldön egyaránt remekül bizonyította a Toyota és az autóversenyzés között fennálló erős kapcsolatot. Persze idén sem terveznek hátradőlni: annak érdekében, hogy egy szélesebb közönséghez is eljuttassák a vezetés álmait és izgalmait, 2020-ben mind Japánban, mind külföldön tovább folytatják sokszínű motorsport-tevékenységeiket.
A WEC 2019-2020 évi idénye lesz az utolsó a TS050 HYBRID számára, ezért a Toyota sorozatban harmadszor is győzni kínán a Le Mans 24 órás futamon. A WEC Le Mans futam után kezdődő 2020-2021 évi idényében a Le Mans Hypercar (LMH) géposztályban kíván indulni a GR Super Sport modellen alapuló versenyautóval, amely jelenleg fejlesztés alatt áll. A csapat összeállításának közzétételét a versenyistálló későbbi időpontra ígéri. A WRC-ben mindenesetre teljesen megújult a Toyota pilótáinak és navigátorainak névsorát. A WRC 10 év óta először tér majd vissza Japánba, ahol az Aichi és Gifu prefektúrák területén rendezik majd a Japán Rallyt novemberben.
A SUPER GT bajnokságban a Supra 15 év óta első alkalommal tér vissza a GT500 géposztályba. A pilóták fejlődése érdekében, illetve azért, hogy világszinten is versenyképes japán pilótákat neveljen ki, a versenyistálló elindította a TGR Driver Challenge Programot (TGR-DC). Emellett autókat ajánlanak fel a ROOKIE Racing számára, hogy ennek a különböző pilótákat összefogó, privát csapatnak a szakértelmével és meglátásaival is gazdagíthassa tapasztalatait amelyeket felhasználhat majd a termékfejlesztésben. A versenyistálló Japánban már online előrendeléseket fogad az új GR Yaris modellre, ami a “GR” paletta második globális tagja.
A GR Yarist azzal a szándékkal alkották meg, hogy a vállalatnak ismét legyen egy valódi utcai sportautója ebben a kategóriában. Morizo főpilóta, vagyis Akio Toyoda elnök autóversenyző énje már a fejlesztés kezdetétől részt vett az autó tesztelésében és kiértékelésében. A TGR által a WRC futamokon felhalmozott tudás felhasználásával úgy tervezték meg a GR Yarist, hogy egy vérbeli, összkerékhajtású sportkocsi élményét nyújtsa. A TGR a jövőben továbbra is felhasználja majd az autóversenyzésben megszerzett ismereteket a termékfejlesztésben, és tovább szélesíti GR-sorozat modellkínálatát.

- 2020-ban a TGR először indítja majd a GR Suprát a GT500 géposztályban
- A TOYOTA CUSTOMIZING & DEVELOPMENT Co., Ltd. közreműködésével hat csapatot, illetve hat autót támogatnak.
- Sacha Fenestraz és Ritomo Miyata – akik tavaly a Japán Formula 3 bajnokságban indultak – csatlakoznak a TGP pilóta csapatához.
G.o. | Csapat | Autó | Rsz. | Pilóta | Gumi |
---|---|---|---|---|---|
GT 500 | |||||
TGR TEAM
WAKO’S ROOKIE |
WAKO’S 4CR
GR Supra |
14 | Kazuya Oshima (Japán) | BS | |
Sho Tsuboi (Japán) | |||||
TGR TEAM
WedsSport BANDOH |
WedsSport ADVAN
GR Supra |
19 | Yuji Kunimoto (Japán) | YH | |
Ritomo Miyata (Japán) | |||||
TGR TEAM au TOM'S | au TOM’S
GR Supra |
36 | Yuhi Sekiguchi (Japán) | BS | |
Sacha Fenestraz
(Franciaország) |
|||||
TGR TEAM
KeePer TOM'S |
KeePer TOM'S
GR Supra |
37 | Ryo Hirakawa (Japán) | BS | |
Nick Cassidy (Új-Zéland) | |||||
TGR TEAM
ZENT CERUMO |
ZENT
GR Supra |
38 | Yuji Tachikawa (Japán) | BS | |
Hiroaki Ishiura (Japán) | |||||
TGR TEAM SARD | DENSO KOBELCO
SARD GR Supra |
39 | Heikki Kovalainen (Finnország) | BS | |
Yuichi Nakayama (Japán) |
- A GT300 géposztályban a TOYOTA GAZOO Racing 2 Prius PHV, egy GR Supra és négy Lexus RC F GT3 modellel indul majd.
G.o. | Csapat | Autó | Rsz. | Pilóta | Gumi |
---|---|---|---|---|---|
GT 300 | |||||
apr | TOYOTA
GR SPORT PRIUS PHV apr GT |
30 | Hiroaki Nagai (Japán) | YH | |
Manabu Orido (Japán) | |||||
31 | Koki Saga (Japán) | BS | |||
Yuki Nakayama (Japán) | |||||
Saitama Toyopet
Green Brave |
Saitama Toyopet GB GR Supra GT | 52 | Hiroki Yoshida (Japán) | BS | |
Kohta Kawaai (Japán) | |||||
Panther arto Team
Thailand |
arto RC F GT3 | 35 | TBN | YH | |
TBN | |||||
LM corsa | SYNTIUM LMcorsa
RC F GT3 |
60 | Hiroki Yoshimoto (Japán) | MI | |
Syunsuke Kohno (Japán) | |||||
K-tunes Racing | K-tunes RC F GT3 | 96 | Morio Nitta (Japán) | DL | |
Sena Sakaguchi (Japán) | |||||
Max Racing | Takanoko-no-yu
RC F GT3 |
244 | Rintaro Kubo (Japán) | YH | |
Atsushi Miyake (Japán) |
- A Toyota Racing Development (TRD) hat csapatot és 11 autót lát majd el a Biz-01F kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, turbótöltésű benzinmotorral.
- Sacha Fenestraz csatlakozik a pilóták csapatához.
- Az összes autó a Yokohama Rubber abroncsaival versenyez.
Csapat | Rsz. | Pilóta |
---|---|---|
KONDO RACING | 3 | Kenta Yamashita (Japán) |
4 | Sacha Fenestraz (Franciaország) | |
carrozzeria Team KCMG | 7 | Kamui Kobayashi (Japán) |
18 | Yuji Kunimoto (Japán) | |
ITOCHU ENEX TEAM Impul | 19 | Yuhi Sekiguchi (Japán) |
20 | Ryo Hirakawa (Japán) | |
VANTELIN TEAM TOM’S | 36 | Kazuki Nakajima (Japán) |
1 | TBN | |
ROOKIE Racing | 14 | Kazuya Oshima (Japán) |
JMS P.MU/CERUMO・INGING | 38 | Hiroaki Ishiura (Japán) |
39 | Sho Tsuboi (Japán) |
- A TGR továbbra is részt vesz a Japán Rally bajnokság futamain 2020-ban.
- Az egyre jobb autók készítését célzó erőfeszítéseink részeként mind dolgozóinkat, mind autóinkat fejlesztjük a legmagasabb osztályú japán rallybajnokságban.
- A csapat mérnökei és szerelői a Toyota dolgozói, és részt vesznek a JRC-t érintő összes tevékenységben, az autók legyártásától a rallykon végzett munkáig.
Csapat | Autó | Pilóta / Navigátor | Mérnökök és szerelők |
---|---|---|---|
TOYOTA GAZOO Racing | TGR Vitz GRMN
Rally |
Tomoyuki Shinkai / Yuichi Ando | Toyota munkatársak |
2019-ben kulturális programként beillesztették a Nemzeti Sportfesztivál programjába az e-Motorsportot. 2020-ban a TGR továbbra is részt vesz az autóversenyzésben új kategóriát képviselő e-Motorsport tevékenységekben. Emellett továbbra is mi leszünk a FIA GT Bajnokság hivatalos partnere, és ismét megrendezzük a GR Supra GT Cup futamot, ami egy modellspecifikus futam a GR Supra számára. A további részleteket később tesszük közzé.
- A Lexus RC F GT3 globális értékesítése és ügyfélszolgálati támogatása révén a LEXUS GAZOO Racing világszerte lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy élvezzék a GT3 futamokat, ezzel is erősítve a Lexus márka arculatát. Emellett a LEXUS GAZOO Racing gondoskodik arról, hogy a versenyzés során kifejlesztett technológiákkal kapcsolatos tapasztalatok megjelenjenek a sorozatgyártású autókban.
- 2020-ban a Lexus RC F GT3 versenyautók világszerte sok versenyen indulnak majd.
Régió | Versenysorozat | Géposzt | Csapat | Autók száma |
---|---|---|---|---|
USA | IMSA WeatherTech
SportsCar Championship |
GTD | AIM VASSER SULLIVAN | 2 |
Európa | GT World Challenge Europe | GT3 | Tech 1 Racing | 1 |
Japán | SUPER GT | GT300 | See 1) SUPER GT ② GT300 Class | 4 |
Super Taikyu | ST-X | apr | 1 | |
Ázsia | Thailand Super Series | GT3 | Toyota Team Thailand | 1 |
- A GR Supra GT4 a sorozatgyártású GR Supra alapjaira épített versenyautó.
- Az autó értékesítése 2020 márciusában indul Európában, majd az USA-ban augusztustól, illetve Japánban és Ázsiában októbertől lesz megvásárolható.
- 2020-ban a GR Supra GT4 az alábbi európai futamokon áll majd rajthoz
A GR Supra GT4 részvétele az európai futamokon (terv) |
---|
GT4 aurópai versenysorozatok, GT4 France, Nürburgring hosszútávú verseny, ADAC GT Masters,
British GT Bajnokság, stb. |
- Korábban a TGR több olyan programot működtetett, amelyek célja a mind a japán, mind a külföldi rallykon és más futamokon versenyképes pilóták képzése volt: ilyenek voltak a TGR Rally Challenge Program, a WEC Challenge Program, a Toyota Young Driver’s Program, és a Formula Toyota Racing School.
- 2020-tól összevonásra kerültek ezeket a programok a TGR Driver Challenge Programmal (TGR-DC), a fiatal pályaverseny-, illetve rallypilóták képzése érdekében.
- Ami a rallykat illeti, a jelenleg a WRC Challenge Programban részvevő Takamoto Katsuta nyomdokaiba lépő fiatal pilóták kinevelése érdekében a versenyistálló vizsgálja egy kifejezetten rallypilótákat képző, új TGR-DC program kidolgozását: az ösztöndíjas pilótákat az FIA-F4 részvevői, illetve a hazai rallyk indulói közül választanák ki.
TGR Driver Challenge Program (TGR-DC)