Vadonatúj GA-B padlólemez – magabiztos és természetes vezetés

Moduláris rendszer

2019-09-05

A Toyota a kisautóknál is meghonosítja az új generációs globális padlólemez (TNGA – Toyota New Global Architecture) koncepciót a vadonatúj GA-B padlólemez bemutatásával. A vadonatúj, a magabiztos és természetes vezetési élmény nyújtására tervezett padlólemez intelligens térkihasználása révén nagyfokú szabadságot ad a dizájnereknek és a korábbinál tágasabb utasterek kialakítását teszi lehetővé.

A vállalat a Toyota Új Globális Platform (TNGA) filozófia alapján fejleszti új padlólemezeit, amelyek már több, nemrégiben bemutatott modellben is bebizonyították, mekkora előrelépést jelentenek a rugózási kényelem, az irányíthatóság és a formatervezés tekintetében. Az első ilyen megoldás, a közepes méretű autók számára kialakított GA-C padlólemez értékes előnyöket biztosított a legújabb generációs Prius, a C-HR és a nemrégiben bemutatott Corolla tervezése során. Ugyanakkor a TNGA filozófia a nagyobb szedánok és SUV-k esetében is sikeresnek bizonyult, hiszen az új, nagy sikerű Camry és RAV4 modellek már egyaránt a GA-K padlólemezre épültek.

A Toyota most arra készül, hogy a kisautók szegmensében is kamatoztatja a TNGA filozófiát és technológiát, ezért bemutatja az eddiginél is jobb dizájnt és vezetési élményt kínáló GA-B padlólemezt

Magabiztos és természetes vezetés

A GA-C és GA-K padlólemezekhez hasonlóan az új GA-B platformot is a magabiztos és természetes vezetési élmény szempontjai alapján tervezték. Ezt számos technológia biztosítja. Mindenekelőtt a fejlett hegesztési eljárások, amelyeknek köszönhetően a padlólemez rendkívül merev lesz, ugyanakkor kis tömegű és költséghatékonyan gyártható marad.

A második ilyen megoldás a kis súrlódású lengéscsillapítókkal és többféle spirálrugóval felszerelhető MacPherson első rugóstag. A jármű karakterétől és típusától függően a hátsó futómű egyaránt lehet csatolt lengőkaros vagy multilink rendszerű. Végül, de nem utolsó sorban a GA-B padlólemez alkalmazásával a vezető ülése alacsonyabbra és hátrébb kerül, így mélyebben lesz az autó súlypontja. A vezető üléspozíciója így élvezetesebb, a kormánykerék pedig majdnem ideális szögben állhat.

Toyota New Global Architecture
Intelligens térkihasználás, nagyfokú szabadság a dizájnereknek

Az új GA-B padlólemez mindemellett maximális belső teret is biztosít, mivel tervezői intelligens térkialakításra törekedtek, hogy a kabin a lehető legtágasabb és legkényelmesebb lehessen. A TNGA filozófia fontos eleme, hogy a szerkezet fontos részeiben elrejtett elemek révén egyszerűbbé válik a formatervezés. Így a dizájnerek nagyfokú szabadságot élvezhetnek az GA-B modellek megformálásában, egyedi megjelenésű, alacsonyabb építésű, vonzó arányokkal kialakított autókat tervezve. Ráadásul nemcsak a vezető csípőpontja kerül mélyebbre, hanem az autó felépítményének nagyobb tömegű elemei is, ezért a karosszéria alacsonyabbra és szélesebbre formálható.

Ez a fajta vizuális kialakítás lehetővé teszi a kerekek kitolását a padlólemez sarkaihoz, ez pedig nagyon rövid túlnyúlásokat jelent. A hosszabb tengelytávolság és az intelligens térkihasználás kombinációjának köszönhetően a belső tér még akkor is tágas marad, ha az autó külső méretei kifejezetten kompaktak.

Moduláris rendszer

Az új GA-B padlólemez nagy fokú modularitást biztosít, számos variációs lehetőséggel a tengelytávolság, a jármű tömege és a nyomtáv tekintetében, így a dizájnerek és a mérnökök vonzó megjelenésű, változatos méretű és karosszériaformájú autókat tervezhetnek.

Toyota New Global Architecture

Tudjon meg többet

Toyota Startup Díj Toyota Startup Díj Tudjon meg többet Egy sor segítő robottal készül Egy sor segítő robottal készül a 2020-as Tokiói Olimpiára a Toyota Új Toyota Prius Plug-in Hybrid Új Toyota Prius Plug-in Hybrid Az év zöld autója lett A Toyota olimpiai és paralimpiai partnersége A Toyota olimpiai és paralimpiai partnersége Hatalmas büszkeséggel jelentjük be a Toyota, valamint a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság 2024-ig tartó együttműködését.