Versenyben – minden lehetséges helyen

Hogy még jobb autókat építhessünk

Versenypályák aszfaltcsíkjai, rallyszakaszok murvás útjai… A világon számtalan különféle autóverseny létezik, de mindegyik ugyanarról szól: a rajongók izgalmáról, a sebesség bizsergető érzéséről, a kipufogók lelkesítő szimfóniájáról és a pilóták merészségéről. A Toyota gazdag motorsport-múltja hét évtizeden ível át, mára pedig egyetlen név alatt egyesítettük minden verseny-aktivitásunkat – így született meg a TOYOTA GAZOO Racing.

Szétfeszíteni a határokat

A TOYOTA GAZOO Racing megtestesíti
a Toyota törekvését, hogy mindent határt áthágva
„egyre jobb és jobb” autókat alkosson.
Sosem hagyunk fel az innovációval,
és új technológiákat az autóversenyek
kőkemény világában csiszoljuk tökéletessé.
Mindenütt versenybe szállunk,
semmilyen kihívástól
nem riadunk vissza,
– és ugyanezért akarunk
„egyre jobb” autókat” építeni.
Megformáljuk a TOYOTA jövőbeli génjeit.
Állandóan versenyben vagyunk azért, hogy mindenkinek
megadhassuk a vezetés szabadságát, kalandját és örömét.

A név új, a tűz ugyanaz

Cégalapítónk, Kiichiro Toyoda már az ’50-es évek elején meg volt győződve arról, hogy a versenyzés a vállalat hasznára válik:

"A motorsport nem csupán egyszerű szórakozás, hanem létfontosságú a japán autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik erejüket az olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják be egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére. Mindez azonban nem csak az autóipari kutatásokról szól, hiszen csakis a gép és az ember harmonikus egyensúlya teremthet tökéletes eredményt. Ahogy az autóhoz a kereke, úgy tartozik szorosan egymáshoz a motorsport és a japán autóipar."

 
/

A „GAZOO” szó egyébként „garázst” jelent; egy jó hangulatú helyet, ahol az emberek közösen dolgoznak akár a legkisebb részletmegoldások tökéletesítésén is, hogy minden vásárló számára egyre jobb autókat és egyre jobb szolgáltatásokat kínálhassunk. Úgy hisszük, a TOYOTA GAZOO Racing neve érzékletesen testesíti meg a csapat szellemiségét.

A Toyota sokféle motorsport-tevékenységet egyesít a TOYOTA GAZOO Racing égisze alatt. Ilyen például a versenyzés csúcsát jelentő Hosszútávú Világbajnokság, vagy a márka 2017-es visszatérése a népszerű Rally Világbajnokságra és a ’világ legkeményebb versenye’, a Nürburgring 24 órás futam (amelyen a Toyota idén immár tíz éve minden alkalommal rajthoz áll). És persze ne feledkezzünk meg az Öt Kontinens Útjain Projektről sem; ezen a sorozaton 2020-ig öt kontinens Toyota-munkatársai vesznek részt, hogy ne csak az „egyre jobb autók” megalkotása legyen a cél, hanem az autókat építő emberek is továbbfejlődhessenek.

Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit

Az izgalmas, vérpezsdítő és lenyűgöző Hosszútávú Világbajnokság (WEC) az innováció, a megbízhatóság és a csapatmunka csúcsát jelenti. A világ különböző helyszínein – köztük a legendás Le Mans pályán – megrendezett kilenc futamból álló versenysorozatra 2012-ben tért vissza a TOYOTA GAZOO Racing, azt követően, hogy a márka 1985-ben történelmet írt Le Mans-ban. A 2016-os Le Mans-i futamon a Toyota immár 18. alkalommal állt rajthoz, és bár a csapat csupán percekkel csúszott le a győzelemről, a TOYOTA GAZOO Racing töretlen lendülettel küzd tovább.

/

E versenyek rendkívüli próbatételt jelentenek, hiszen a futamok hat-tizenkét órán át tartanak, ám szupermodern, közel 1000 lóerős TS050 Hybrid versenygépeink itt is bebizonyítják technológiánk megbízhatóságát. A sorozatgyártású Toyota-modellekhez hasonlóan ezek a kifinomult hybridek is visszanyerik és tárolják a fékezés közben keletkező energiát, amit később robbanásszerű gyorsításra és üzemanyag-megtakarításra használnak fel – na meg arra, hogy akár 330 km/órás sebességgel száguldjanak.

 
/

A Toyota 2012-ben állt újra rajthoz a WEC-sorozatban, és 2014-ben már meg is nyerte a bajnokságot – ám mindezen eredmények mellett az is ugyanilyen fontos, hogy az itt szerzett tapasztalatok alapján nagy mértékben tovább tudtuk fejleszteni közúti modelljeink hybrid technológiáját (többek közt a méretcsökkentés és a hűtés területén), és ez nagyban elősegítette, hogy még jobb autókat alkothassunk, és mindenki számára örömteli autózást kínálhassunk.

Tanulunk a legkeményebb versenyek tapasztalataiból

WRC-autókat építeni jóval több, mint pusztán elméleti kérdés. Olyan járművet kell építeni, amivel bármilyen úton, a világ bármelyik pontján csúcsteljesítménnyel lehet autózni – ez pedig nem megy saját tapasztalat és komoly tudás nélkül. Izgalmas hír, hogy 2017-ben tizenhét, alkotással eltöltött év után a TOYOTA GAZOO Racing újra színre lép a népszerű Rally Világbajnokságon (WRC).

A lebilincselő, szédítő sebességű hajsza a köves pályáktól a jéggel borított erdei utakig a világ minden elképzelhető útfelületén zajlik, így a WRC páratlan lehetőséget kínál arra, hogy egy autó – például a Yaris – megmutassa, mire képes a bolygó legdurvább útviszonyai közt.

Az intenzív tesztekkel töltött hónapok után a vadonatúj Yaris WRC januárban gördül majd le a Monte Carlo-i stratrámpáról, készen arra, hogy nekivágjon a kihívásokkal teli versenyszezonnak. Az adrenalinfröccsről – na meg a mintegy 380 lóerőről – a vadonatúj, 1,6 literes, turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses motor gondoskodik, a futóművet pedig fejlett szimulációkkal, kemény tesztekkel és modern gyártási eljárásokkal tökéletesítették a mérnökök.

/

A hegyi szerpentineken, a lélegzetet megakasztó bukkanókon és a hóval borított erdőségekben azonban nem elég egy gyors autó; ide egy rendkívül ambiciózus és tehetséges csapat is kell. A négyszeres WRC-világbajnok, Tommi Mäkinen irányításával a finnországi Puuppolában állt össze a TOYOTA GAZOO Racing WRC-csapata, amelynek tagjai nemcsak elkötelezett szakemberek, hanem egytől egyig a rally szerelmesei is. 
 
Ha mindehhez még a lenyűgöző Yaris WRC-t is hozzáadjuk, igen ütős kombinációt kapunk, úgyhogy már alig várjuk, hogy megkezdődjön a versenyszezon! 

A világ legkeményebb futama

A GAZOO Racing 2017-ben állt először rajthoz a Nürburgring 24 órás versenyen. A ’világ legkeményebb futamaként’ ismert versenyen gyári és privát csapatok vágnak neki a Zöld Pokolként is emlegetett 25 kilométeres aszfaltsávnak, hogy kiderüljön, ki képes megfelelni e hatalmas kihívásnak.

/

Idén a TOYOTA GAZOO Racing három autóval nevezett be a futamra: a Toyota C-HR Racing, a Lexus RC és a Lexus RC F modellekkel. A nemsokára már kapható Toyota C-HR versenyautó-változata, a Toyota C-HR Racing kormánya mögött négy pilóta váltotta egymást. 24 órányi, embert és gépet próbáló küzdelem után a csapat 84. helyen zárta a versenyt, és az autó harmadikként végzett a saját kategóriájában.

 
/

Amellett, hogy felbecsülhetetlen értékű visszajelzést kínál a mindenkori modellfejlesztésekhez, a versenyzés a Toyota munkatársait is egyre jobbá formálja. Az üzemeinkben dolgozó mérnököket és szerelőket minden évben bevonjuk az aktuális versenyautók fejlesztésébe – sőt a versenyprogramba is –, hogy értékes tapasztalatokat szerezzenek, amit aztán megosztanak munkatársaikkal is, és e tudást a sorozatgyártású modellek tervezésében és gyártásában kamatoztatják.

Öt Kontinens Útjain Projekt

Közös szenvedélyünkből, a motorsportból született meg a Toyota Öt Kontinens Útjain Projekt; egy verseny, amelyben a Toyota munkatársai 2020-ig öt kontinensen autóznak keresztül Toyota-modellekkel. A kultúrákon és klímákon átívelő, kegyetlen maratonon munkatársaink személyesen tapasztalhatják meg autóink vezetési élményének lényegét – mi pedig levonhatjuk a tanulságokat, amelyek alapján még jobb autókat építhetünk.

Számos rövid távú célt tűztünk ki magunk elé (például hogy minél hamarabb nyerjünk a Le Mans 24 órás futamon), és az is komoly kihívást jelent, hogy visszatérünk a WRC világába. Éppen ezért nagyon fontos, hogy bármit teszünk is, azt mindig áthassa a GAZOO szellemisége, és hogy a versenyzés izgalmát vásárlóinkkal is megosszuk – azokkal az emberekkel, akiket hozzánk hasonlóan magával ragad a motorsport iránti szenvedély.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT