Minden, amit új hidrogénhajtású autónkról tudni kell

A Mirai japánul azt jelenti: "jövő", és már a névválasztás is jelzi, hogy ez az autó új korszakot nyit a gépkocsik világában.
 
A hidrogén segítségével elektromos áramot fejlesztő és kizárólag vizet kipufogó Mirai nemcsak a környezetbarát működésben jár élen, hanem mindent tud, ami egy új generációs autótól elvárható: jellegzetes dizájnja azonnal felismerhető, remek irányíthatósága (amit alacsony tömegközéppontja garantál) magával ragadó vezetési élményt kínál, elektromotorja pedig halkan, mégis erőteljesen gyorsít.

Technológiai forradalom

A Miraiban a Toyota Üzemanyagcella Rendszere működik, amely egyesíti az üzemanyagcellás és hybrid technológiák előnyeit; a Toyota új, saját fejlesztésű üzemanyagcella-kötegét (FC Stack) nagy nyomású hidrogéntartályok táplálják.

Hogyan működik?

A TFCS bármely belsőégésű motornál hatékonyabban hasznosítja az energiát, s az autó menet közben sem CO2-t, sem pedig egyéb káros anyagot nem bocsát ki. Az autó ugyanolyan kényelmesen használható, ahogyan azt már a benzinmotoros járművektől megszoktuk: hatótávolsága tekintélyes, hidrogéntartálya pedig körülbelül három perc alatt feltölthető.
 
A rendszer a Toyota által kifejlesztett részegységekből áll: ilyen például a Toyota Üzemanyagcella-Köteg, az üzemanyagcella feszültség-átalakítója és a nagy nyomású hidrogéntartályok.

/
Mekkora a teljesítménye?

Az új Toyota Üzemanyagcella-Köteg maximális teljesítménye 114 kW (155 LE), világelső teljesítménysűrűsége pedig 3,1 kW/l (vagyis 2,2-szer magasabb, mint az előző, limitált lízingkonstrukcióban kínált Toyota FCHV-adv modellé volt).
 
A Toyota Üzemanyagcella-Köteg által termelt elektromos áramot egy újonnan kifejlesztett, kompakt méretű, rendkívül hatékony és nagy kapacitású feszültség-átalakító konvertálja 650 voltra. A feszültség növelésével lehetővé vált az elektromotor méretének és az üzemanyagcellák számának csökkentése, aminek eredményeképpen a Toyota Üzemanyagcella Rendszer mérete kisebb, teljesítménye magasabb, rendszerköltsége pedig csekélyebb lett.

Kiemelkedő menetstabilitás és rendkívül halk működés

Az elektromotor hajtásáról a nagy teljesítményű Toyota Üzemanyagcella-Köteg és az akkumulátor optimális töltésvezérlése gondoskodik, így az autó minden sebességtartományban készségesen reagál a gázpedál parancsaira. A tekintélyes forgatónyomaték már a pedál első mozdulatára rendelkezésre áll, így az autó lendületesen és zökkenőmentesen gyorsul.

Mivel hajtás legfontosabb elemei, vagyis a Toyota Üzemanyagcella-Köteg és a nagy nyomású hidrogéntartályok a padló alatt kaptak helyet, a jármű tömegközéppontja alacsonyra került, az autó tömege pedig kiválóan oszlik meg az első és a hátsó tengelyen. Ennek köszönhetően kifejezetten jó az autó menetstabilitása és rugózási komfortja, s a vezetési élményt még élvezetesebbé varázsolja a rendkívül merev karosszéria, ami a hátsó futómű körül még külön merevítést is kapott.

A padló teljes alsó burkolata és az áramvonalas helyzetjelző lámpák egyaránt jó hatással vannak az autó irányíthatóságára és üzemanyag-fogyasztására. A hátsó lámpatestek oldalán elhelyezett apró légterelő lapok tovább javítják a Mirai egyenesfutását.

Az autó minden sebességtartományban rendkívül csendesen fut, ami több megoldás együttes hatásának köszönhető: az elektromotor halkan működik, a karosszéria minden egyes eleme szigetelt, emellett pedig a mérnökök gondosan megtervezték a karosszéria hangelnyelő és hangszigetelő anyagainak elhelyezését, a szélzaj mérséklésére pedig zajcsökkentő üvegből készült szélvédőt és oldalablakokat alkalmaztak.

A fékrásegítés révén hatékonyabban működik az energia-visszanyerő fékezés, ugyanakkor a fékteljesítmény is nő, amikor (például egy hosszú lejtőn) komolyabb fékhatásra van szükség.

A hidrogén-alapú jövő

A kőolaj-alapú üzemanyagok kiváltása egyre nyilvánvalóbb igénnyé válik - s mi a Toyotánál hiszünk abban, hogy a hidrogén jelenti a megoldást. Ez a világegyetem legnagyobb mennyiségben fellelhető eleme, hiszen a víztől kezdve a növényekig szinte bárhol, bármiben megtalálható. A hidrogén elegendő energiát kínál otthonaink és épületeink számára - akárcsak autóink hajtására.

Kémiai reakció

Amikor hidrogénnel töltjük fel a Mirai tankját, a gázt a szénszűrős tartályok tárolják . Menet közben az autó hűtőrácsán keresztül beáramló külső levegő az üzemanyagcella-kötegbe jut, és ide kerül a hidrogén is. Az elemek itt kémiai reakcióba lépnek egymással, miközben elektromos áram képződik, s ez hajtja az autót. Amikor lenyomjuk a gázpedált, az üzemanyagcellában képződött áramot az elektromotorhoz irányítjuk - és tudja, mi az üzemanyagcella egyetlen emissziója? Víz, ami a kipufogón át távozik.
 
Elmondhatjuk hát, hogy a Mirai úgy gyakorol hatást a világunkra, hogy közben egyáltalán nem hagy nyomot a környezetünkben.

/

A Mirai 2015 szeptemberétől jelenik meg az európai piacokon (az Egyesült Királyságban, Németországban és Dániában).
 
A jövő autója már létezik - a neve pedig Mirai!

Galéria
 
Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.