„Karbonsemlegesség és a mobilitás értéke. E két téma alapján alakítottuk ki mobilitás-társadalmi víziónkat, a „Toyota Mobility Conceptet”. Az autót a társadalom számára hasznosabbá fejleszteni, olyan alapvető értékek alapján, amelyekkel régóta foglalkozunk, mint például a biztonság, a kényelem és a vezetési élmény... És egy olyan mobilitási társadalom megvalósítása, amelyben mindenki szabadon, boldogan és kényelmesen mozoghat... Egy ilyen jövő felé folytatjuk mobilitási céggé való átalakulásunkat három területen.
Az első a „Mobility 1.0”. Ezzel az a célunk, hogy a különböző mozgástípusok összekapcsolásával növeljük az autó értékét. Például az akkumulátoros elektromos autók új lehetőségeket kínálnak, mint az elektromosságot szállító mobilitás. Az akkumulátoros elektromos modellek együttesen energia (tároló) hálózatként szolgálnak, és növelhetik a társadalom energiabiztonságát, ez egy új és szélesebb körben még kiaknázatlan potenciált jelent ezen autók számára. Ezen felül a folyamatos adatgyűjtés még tovább fejlesztheti az autókat a járművektől és az ügyfelektől gyűjtött információk felhasználásával. Az Arene szoftverplatformunk a kulcsa ennek az újfajta autógyártásnak. A legújabb hardver és szoftver csatlakoztatása lehetővé teszi az autók és a különféle szoftveralkalmazások szabad csatlakozását. Az Arene fontos szerepet fog betölteni platformként, amely támogatja ezt a fajta fejlődést. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a Woven by Toyotával közösen kifejleszthessünk egy következő generációs akkumulátoros elektromos autókat 2026-ra.
A második témánk a „Mobilitás 2.0”, amellyel az a célunk, hogy a mobilitást új területekre terjesszük ki. Sokan vannak olyanok, akiknek a mobilitását eddig hagyományosan nem tudtuk támogatni, ilyenek például az idősek, az elnéptelenedett területeken élők és a feltörekvő piacokon élők, ahol az autópiac még nem alakult ki. A mobilitási lehetőségek ugyanakkor folyamatosan bővülnek, például a légi mobilitás területén. A Toyota amellett, hogy teljes járműkínálattal rendelkezik, számos iparágban tevékenykedő kollégákat tud felvonultatni, beleértve a mobilitás új formáit, mint például az e-Palette és a MaaS területét. Ezeket az erősségeket kihasználva szeretnénk túllépni jelenlegi tevékenységi körünkön, hogy nagyobb mobilitási támogatást nyújtsunk ügyfeleinknek szerte a világon.
A „Mobility 3.0” pedig a társadalmi rendszerekkel való integrációról szól. Mobilitási ökoszisztémák létrehozása a cél, amelyek összekapcsolódnak az energia- és közlekedési rendszerekkel, a logisztikával, valamint az életvitelünkkel, és integrálódnak a városokkal és a társadalommal... És olyan jövőt biztosítanak, amely jólétet teremt... Ennek érdekében folytatjuk demonstrációs kísérleteket Woven Cityben. Előmozdítjuk például egy új logisztikai rendszer kifejlesztését, a városba integrált autonóm mobilitás fejlesztését, a Woven Cityből induló széndioxid-mentes hidrogénellátási lánc bemutatását, valamint egy demonstrációt, hogy a hidrogén mindennapi életünkben való használati körét hogyan lehet bővíteni. A digitális technológiát hasznosító bemutatók mellett 2025-től valós városokban is felgyorsítjuk az átfogó demonstrációkat, amelyek partnereinkkel közösen társadalmi megvalósításhoz vezetnek.
A legfontosabb üzenet, amelyet mobilitási koncepciónkkal szeretnénk közvetíteni, az, hogy a mobilitás túlmutat az autó jövőjén. Az autók állnak a mobilitási vállalattá válásunk középpontjában. Az autók lehetőségeinek bővítése... Ehhez a „Best-in-Town” és az „egyre jobb autók” koncepciója alapján kell fejlődnünk, amelyeket régóta építünk. Termékeinkre és régióinkra alapozva megváltoztatjuk az autózás jövőjét.
Nem számít, hogyan változnak az idők, a Toyota jövőjének kulcsa a termékeinkben rejlik, amelyekkel mindenki számára boldogságot kívánunk teremteni, reagálva ügyfeleink és a társadalmak diverzifikációjára szerte a világon. Meggyőződésem, hogy létezik egy jövőbeli mobilitási társadalom, amelyre a Toyota csak azért tud törekedni, mert világszerte finomította teljes termékpalettájának erejét. A Toyota Mobility Concepten alapuló erőfeszítések egy jövőbeli mobilitási társadalom megvalósítására már megkezdődtek, azonnal megtesszük, amit most éppen tudunk, mindezt a jövőért. Egy feltérképezetlen korszakban úgy gondolom, hogy az erős akaraton és szenvedélyen alapuló cselekvés fogja megváltoztatni a jövőt. A legfontosabb az, hogy elsőként cselekedj. Ha megállsz, semmi nem változik körülötted. Túllépni a normákon és vállalni a kihívásokat...kollégáinkkal együtt. Az autógyártókra és a Toyotára jellemző mobilitás jövője előttünk áll, ha továbbra is ezen az úton haladunk. Hiszek ebben! Változtassuk meg az autók jövőjét! Ez a feladatunk, mivel mobilitási vállalattá kívánunk válni. Megingathatatlan motivációinkból kiindulva, erős akarattal és szenvedéllyel vállaljuk a kihívásokat. Mostantól figyeljék a Toyotát.”