A hidrogénautózás élén álló Toyota Mirai a vezető technológiai innovációt egyesíti a letisztult stílussal és a dinamikus hajtással, miközben csak vizet bocsát ki magából.
A teljesen új, hosszabb tengelytávú platformra épített második generációs Mirai szélesebb és alacsonyabb lett. Ez alacsonyabbra helyezi a súlypontot és maximális stabilitást biztosít. Az aerodinamikus megjelenést pedig a hosszabb hátsó túlnyúlás teszi teljessé.
A Toyota történetének első légtisztító rendszerének lényege, hogy az üzemanyagcellába beszívott levegő az aktív szénszűrőn áramlik át, amely megköti a kis porrészecskéket és a káros szennyeződéseket, például a kén-dioxidot és a nitrogén-oxidot. Így a levegő tisztábban hagyja el a Mirait, mint amikor bement. A Mirai tehát tisztítja a levegőt működése közben.
Az alacsonyabb vezetési pozíció megnöveli a fej- és lábteret, így rendkívül kényelmes üléspozíciót kínál.
A Mirai számtalan látványos részletet felvonultató utastere hihetetlenül kényelmes. A Mirai nagyobb hátsó lábteret, valamint fűtött és szellőztethető üléseket kínál.
hátsó kartámaszban lévő kezelőpanel lehetővé teszi a hátul ülő utasok számára, hogy beállítsák a hőmérsékletet, vagy bekapcsolják az egyes ülések fűtését vagy szellőztetését.
Ez a teljesen automatizált parkolórendszer átveszi az irányítást a kormányzás, a pedálok és a sebességváltó felett, és bárhol képes leparkolni. Párhuzamos és merőleges manőverekre is képes – még éjszaka is – és automatikusan ki is tud állni, mindezt egyetlen érintéssel. Hagyja, hogy a Mirai elvégezze Ön helyett a munkát a három előre programozható parkolóhellyel, miközben autója finoman manőverez be otthoni vagy munkahelyi parkolójába.
Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy éjszakai vezetés közben a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítsa minden forgalomban résztvevő számára. Automatikusan optimalizálja a fényszórók eloszlását azáltal, hogy leárnyékolja a szembejövő forgalom területét, így a távolsági fényszórók nem vakítják el a többi vezetőt, de mégis bőséges fényt biztosítanak Önnek.
A rendszer képes tartani a beállított távolságot az Ön előtt haladó autóhoz képest. Amennyiben csökken a távolság, a rendszer csökkenti a sebességet, és szükség esetén a féket is használja, természetesen aktiválva a féklámpákat is. A teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika képes állóra is fékezni az autót, ha a helyzet úgy hozza, majd a gázpedál érintése vagy a rendszer kapcsolója segítségével újra elindulni, továbbra is tartva a távolságot. Amennyiben autója jelzőtábla-felismeréssel (RCA) is fel van szerelve, a két rendszer összedolgozva felajánlja a sebességkorlátozásoknak megfelelő beállítást.
Sáv- és nyomtartó rendszerünket úgy tervezték, hogy biztonságosabbá tegye az autópályás vezetést. A sáv közepén tartja az autót, és ha sodródni kezdene valamelyik irányba, a kormányrásegítés finoman korrigál, hogy középen tartsa a járművet.
Az ütközést megelőző biztonsági rendszer képes észlelni a veszélyt, és segít Önnek elkerülni azt, hogy más járművekkel, gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal ütközzön. Úgy működik, hogy hangokkal és vizuális jelekkel figyelmezteti a vezetőt, valamint aktiválja a fékrásegítést. Amennyiben a vezető nem tud időben fékezni, a rendszer automatikusan fékezni kezd, hogy elkerülje az ütközést, vagy enyhítse annak következményei. A funkció autókat, gyalogosokat, kerékpárosokat és motorbicikliket képes felismerni. Ezenkívül kereszteződés asszisztens és vészhelyzeti kormányasszisztens segíti a vezetőt nappal a kanyarokban és a kitérő manővereknél.
Holttérfigyelő rendszerünk figyelmezteti a vezetőt minden járműre, amelyet esetleg nem látna az oldalsó tükrökben. Ez különösen előzéseknél hasznos.
Amikor kitolat a parkolóhelyről, ez a rendszer felismeri a balról vagy jobbról közeledő járműveket, figyelmezteti rájuk, és szükség esetén fékez, hogy elkerülje az ütközést.