1. Cég
  2. Hírek
  3. 2020
  4. Interbrand 2020 a Toyota a vilag legertekesebb autogyartoja

INTERBRAND 2020: TOVÁBBRA IS A TOYOTA A VILÁG LEGÉRTÉKESEBB AUTÓGYÁRTÓJA

2020-10-23

Idén is kiadta meghatározó, a világ száz legértékesebb márkáját tartalmazó listáját az Interbrand. A Toyota az első helyen áll az autógyártók között, ahogy 17 éve mindig.

Megdöbbentő változásokat hozott a világgazdaságban a koronavírus-járvány és annak áttételes hatásai. Ha csak a nyers számokat nézzük, kiválóan állunk, hiszen az Interbrand által listázott 100 legértékesebb globális vállalat kilenc százalékkal növelni tudna összértékét (amely elérte a 2336,5 milliárd dollárt). A valóság azonban az, hogy ezt a növekedést egy maroknyi gigavállalat hozta össze. A Top 3 vállalat ma már a teljes százas lista értékének 30 százalékát (!) teszi ki, míg 2010-ben ez az arány „csupán” 16 százalék volt.

Interbrand TOP 10 legértékesebb vállalat

Márka

Abszolút helyezés (2020)

Abszolút helyezés (2019)

Márkaérték (mrd dollár) 2020

Márkaérték (mrd dollár) 2019

Márkaérték változás 2019 -> 2020

Apple

1

1

322,999

234,241

37,9%

Amazon

2

3

200,667

125,263

60,2%

Microsoft

3

4

166,001

108,847

52,5%

Google

4

2

165,444

167,713

-1,4%

Samsung

5

6

62,289

61,098

1,9%

Coca-Cola

6

5

56,894

63,365

-10,2%

Toyota

7

7

51,595

56,246

-8,3%

Mercedes-Benz

8

8

49,268

50,832

-3,1%

McDonalds

9

9

42,816

45,362

-5,6%

Disney

10

10

40,773

44,352

-8,1%

Átélve a karantént, a távolságtartást, az érintésmentességet, egy csöppet sem csodálkozhatunk azon, hogy a világ 100 legértékesebb vállalatát elemző Interbrand listán az online kereskedelemmel foglalkozó Amazon növelte a legnagyobb mértékben az értékét (+60%), a legtöbbet pedig két streaming szolgáltató, a Spotify (+22 hely) és a Netflix (+24 hely) lépett előre a rangsorban.

Miközben a vásárlás, a szórakozás, a kommunikáció új módjait támogató szolgáltatók szárnyaltak, az autóipar újabb nehéz évet könyvelhetett, könyvelhet el.

A küzdelmes második negyedév után ugyan kezdenek magukra találni a gyártók, a visszaesés így is drámai mértékű. Jól látható, hogy csak a lista élén álló, eleve erős márkák (a Toyota 2004 óta minden évben a legértékesebb autógyártónak számít) tudták megőrizni relatíve jó pozíciójukat a Top 100-as listán. A Tesla két év távollét után tért vissza a listára.

Interbrand TOP 15 legértékesebb autógyártó

Az Interbrand márkaérték-felmérése a vállalat pénzügyi teljesítménye és versenyképessége mellett számos egyéb szempontot is figyelembe vesz. Ilyenek a vállalatok globális hatását és a fenntartható fejlődést előirányzó tevékenységei, a márka vásárlásra motiváló ereje, de meghatározó szerepet játszik benne az ügyfélhűség, a tehetséges munkaerő csábítási és megtartási képessége is.

Infografikák és adatok: Interbrand.com