1. Cég
  2. Hírek
  3. A Toyota RAV4 az ev Japan autoja

A TOYOTA RAV4 AZ ÉV JAPÁN AUTÓJA!

JCOTY ÉV AUTÓJA DÍJÁT SZEREZTE MEG A TOYOTA-CSOPORT

2019-12-10



Az új generációs Toyota RAV4 nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat. Mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg a Toyota-csoport.

Idén 40. alkalommal adták át a Japan Car of the Year (JCOTY) díjat. A 2018. november 1. és 2019. október 31. között bevezetett, új vagy megújult modellek közül elsöprő többséggel választották meg a Toyota ötödik generációs szabadidőjárművét, mint az év legfontosabb újdonságát.

Az 1980-ban alapított Japan Car of the Year (JCOTY) díj a legrégebbi autós elismerés a szigetországban. Az idei évben különösen erős volt a mezőny, a szaksajtó arra számított, hogy fej-fej melletti küzdelemben dől majd el a 40. trófea sorsa. Erre azonban nem került sor: a legrangosabb autóipari és autópiaci újságírókból, illetve szakemberekből álló, mintegy 60 tagú zsűri döntése alapján elsöprő fölénnyel nyert a Toyota RAV4Az ötödik generációs szabadidőjármű 436 pontot kapott a döntőbizottság tagjaitól, messze megelőzve a 328 pontos második helyezettet.

Típus

Pontszám

Díj

1. Toyota RAV4

436

Az év japán autója

2. Mazda3

328

 

3. BMW3

290

Az év japán import autója

4. Toyota Corolla

118

 

5. Jaguar i-Pace

5. Jaguar i-Pace

 

6. Jeep Wrangler

56

Különdíjak

 

Különdíjak

Jeep Wrangler

 

Az év japán autója

Nissan ProPilot 2.0 autonóm technológia

 

 

Mitsubishi eK Cross / Nissan Dayz

 

Az év japán import autója

A 2019-es Toyota RAV4 az eredetileg 1994-ben bevezetett, kategóriateremtő crossover modell ötödik generációja. A Toyota Camry-hez hasonlóan a TNGA-K padlólemezre épülő szabadidőjármű a modellcsalád első olyan tagja, amely a világon sehol nem kapható dízelmotorral: európai választéka egy 2.5 literes benzinmotorra épülő, 222 lóerős hibrid hajtásláncból, valamint egy 175 lóerős, 2.0 literes benzinmotorból áll.

Az előbbi különleges, elektromos összkerékhajtással, valamint 5,5-5,7 l/100 km közötti vegyes üzemű átlagfogyasztással (WLTP) emelkedik ki a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyéből – nem véletlen, hogy Európában az év első kilenc hónapjában eladott, több mint 107 ezer RAV4 (+24% az előző év azonos időszakához képest) közel 70 százaléka, több mint 75 ezer autó ezzel a hibrid hajtáslánccal került forgalomba.

A Toyota-csoport mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg. Az autógyártónak két típusa is tudott ismételni az évek során: a Toyota Celsior az akkor Japánban még nem forgalmazott Lexus márka zászlóshajójának, az LS400-asnak volt a belpiacos megfelelője; a következő generációs modell már világszerte ismert nevén, Lexus LS430-ként nyerte el az év legjobb újdonságának járó kitüntetést. Szintén Év Autója díjat kapott az első generációs Toyota Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid modellje; sikerét az új generációs hibrid hajtáslánccal debütáló, harmadik széria ismételte meg 2009-ben.

1981–1982

Toyota Soarer (Lexus SC)

1984–1985

Toyota MR2

1989–1990

Toyota Celsior (Lexus LS)

1997–1998

Toyota Prius

1998–1999

Toyota Altezza (Lexus IS)

1999–2000

Toyota Vitz/Platz/Fun Cargo (=Toyota Yaris/Yaris Verso)

2006–2007

Lexus LS430

2008–2009

Toyota iQ

2009–2010

Toyota Prius

2019-2020

Toyota RAV4

Fotók: Toyota