Második generációs Mirai

Nagyobb hatótávolság, nagyobb teljesítmény - és az emisszió még mindig nulla

A Toyota 2014-ben mutatta be a világ első hidrogénhajtású szedánját, most pedig a 2019-es Tokiói Autószalonon kiállította a második generációs Mirai tanulmányt, tovább tökéletesítve nulla károsanyag-kibocsátású üzemanyagcellás (FCEV) technológiát.

/

Az új Mirai nem csupán öko-autó, hanem a hidrogénhajtás új mérföldköve is. A Toyota üzemanyagcellás technológiájában rejlő lehetőségeket feltáró jármű az elődjénél 30 százalékkal is hosszabb hatótávolságot és még élvezetesebb gyorsulást kínál. A Mirai izgalmas bepillantást nyújt abba, hogyan képzeli el a Toyota a tiszta közlekedést és jövő hidrogénalapú társadalmát.

A Mirai története

Az első Mirai ráirányította a világ figyelmét, hogy a hidrogénalapú társadalom valóban működhet. A világszerte mintegy 10.000 példányban értékesített autó nemcsak komoly műszaki teljesítmény, hanem praktikus jármű is, hiszen hatótávolsága 500 km, könnyű feltankolni, emissziója pedig csupán tiszta víz.

/
A következő lépés

A Tokióban kiállított tanulmány bemutatja a hidrogénenergia területén elért haladást, a műszaki megoldás kiválóságát, a technológia által kínált menetdinamikát és nem utolsó sorban azt is, hogy egy ilyen autó kifejezetten szép is lehet. A tervek szerint az új Mirai forgalmazása 2020-ban kezdődik, először Japánban és Észak-Amerikában.

A hatékonyság csak a kezdet

A Toyota azt tűzte ki célul, hogy az üzemanyagcellás rendszer magasabb teljesítménye és a nagyobb hidrogéntároló kapacitás révén a Mirai akár 30 százalékkal is hosszabb hatótávolságot kínáljon. De az alkotók ennél sokkal többre törekedtek.

Olyan autót akartunk készíteni, amit az emberek mindig örömmel vezetnek majd; egy autót, ami mutatós és vonzó, és amelynek menetdinamikája és készséges gázreakciói azonnal mosolyt csalnak a vezető arcára. Szeretném, ha a vásárlók azt mondanák, hogy ’Nemcsak azért választom a Mirait, mert FCEV, hanem mert imádom a megjelenését és a teljesítményét - ráadásul még FCEV is.’

Yoshikazu Tanaka, az új Mirai főmérnöke

/
Dizájn

A Toyota legújabb hátsókerékhajtású, moduláris platformján az eddig négy helyett immár öt ülés fér el, de az igazán látványos változást a Mirai mélyre húzott vonalai, elegáns arányai és karcsú, feszes formái jelentik. Az autó erőteljes megjelenését hatásosan hangsúlyozzák a nagyméretű, 20 colos kerekek. A kiállított modell különleges, sokrétegű kék fényezést kapott, amely kivételes csillogást és színmélységet kölcsönöz a karosszériának. Az egyszerű kialakítású, modern utastér kényelmét és praktikumát egy 12,3 colos központi kijelző fokozza, és a műszerfal szinte körülöleli a vezetőt.

Teljesítmény

A legújabb hátsókerékhajtású moduláris padlólemez tökéletes alapot kínál a Mirai fejlett hidrogén üzemanyagcellás rendszeréhez és hátsókerékhajtásához, és a karosszériának is komolyabb merevséget ad, ezért az autó készségesebben reagál a kormányparancsokra. Az új platform súlypontja is lejjebb került, így a Mirai még élvezetesebben vezethető. Az üzemanyagcellás rendszer továbbfejlesztése nemcsak hosszabb hatótávolságot jelent, hanem lineárisabb és zökkenőmentesebb gyorsítást is. A kormányzás a kanyargós utakon könnyű és pontos, a nyílt úton pedig a vezető minden sebességtartományban érzi, hogy komoly erőtartalék áll rendelkezésére.

Új Mirai bemutató modell: fontosabb műszaki adatok
Teljes hosszúság (mm)4.975
Teljes szélesség (mm)1.885
Teljes magasság (mm)1.470
Tengelytávolság (mm)2.920
Hajtás módjaHátsókerékhajtás
Utasok száma5
HatótávolságKb. 30 százalékkal nagyobb, mint a jelenlegi modellé
Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

OK