Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Nézze meg az Interbrand Best Global Brands 2017. évi listáját

Az Interbrand szervezet 2000 óta adja ki a világ legértékesebb cégeit tömörítő, Best Global Brands nevű százas listáját.
A Toyota idén ismét az első helyen végzett az autóipari szereplők között.

Soha ennyi autómárka nem szerepelt még az Interbrand „Best Global Brands” listáján. Nem kevesebb mint tizenöt márka, köztük egy visszatérő került be a világ száz legértékesebb vállalkozását tömörítő felsorolásba. Az élükön pedig, mint 2004 óta minden egyes évben, idén is a Toyota áll.

Az Interbrand három tényező alapján határozza meg egy adott márka értékét: megvizsgálják a cég anyagi körülményeit, tevékenységének pénzben kifejezhető hasznát, magyarul profitját; elemzik a márka vásárlási döntéshozatalban betöltött szerepét; illetve a márka ügyfélhűség-kialakítási képességét, azaz a márka magához és másokhoz viszonyított erejét.

Ezeket összesítve a japán Toyota márka jelenlegi értéke 50,291 milliárd (körülbelül 13 500 milliárd forint) dollár. A Toyota ezzel olyan óriások mögött áll a világranglista hetedik helyén, mint az Apple, a Google, a Microsoft, a Coca-Cola, az Amazon és a Samsung. Ennek megfelelően a Toyota a legértékesebb autógyártó, őt a Mercedes-Benz (összesített 10. hely), a BMW (13. hely) és a Honda (20. hely) követi.

Érdekesség, hogy az autóipar nemcsak a legnépesebb ipari szegmens volt az idei Best Brands választáson, de a második legértékesebb is: 266,827 milliárdos összesített értékével a száz szereplő összesített értékének 14,5 százalékát tette ki az autógyártás – ennek csaknem egyötödét egyetlen márka, a Toyota jelentette. A Toyota és a konkurens márkák piaci értékének változását az itt található táblázatban foglaltuk össze.

 
Legértékesebb autómárkák az Interbrand Best Global Brands 2017. évi listája szerint
Helyezés a Top 100-ban Márka Márka értéke
(mrd. USD)
7 Toyota 50,3
9 Mercedes-Benz 47,8
13 BMW 41,5
20 Honda 22,7
33 Ford 13,6
35 Hyundai 13,2
38 Audi 12
39 Nissan 11,53
40 Volkswagen 11,52
48 Porsche 10,1
69 Kia 6,7
73 Land Rover 6,1
77 Harley-Davidson 5,7
87 Mini 5,1
88 Ferrari 4,9
98 Tesla 4
A világ legértékesebb márkái az Interbrand Best Global Brands 2017. évi listája szerint
Helyezés Márka Szektor Márka értéke
(mrd. USD)
1 Apple Technológiák 184,15
2 Google Technológiák 141,7
3 Microsoft Technológiák 80
4 Coca-Cola Italok 69,7
5 Amazon Adás-vétel 64,8
6 Samsung Technológiák 56,2
7 Toyota Autóipar 50,3
8 Facebook Technológiák 48,2
9 Mercedes-Benz Autóipar 47,8
10 IBM Szolgáltatások vállalkozásoknak 46,8
Forrás:
interbrand.com
E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT