Technológia

A Toyota köztudottan élenjár az intelligens autóipari újítások kifejlesztésében és alkalmazásában. Használja alábbi szószedetünket és ismerje meg jobban a legmodernebb technológiákat!

  • A-TRC = Aktív hajtáskontroll
    Bezárás
    A-TRC = Aktív hajtáskontroll

    A-TRC = Aktív hajtáskontroll

    Intelligens kipörgésgátló, amely kis sebességnél a legcsúszósabb úton is mozgásban tartja az autót.

  • Aerodinamikus karosszéria alatti panelek
    Bezárás
    Aerodinamikus karosszéria alatti panelek

    Aerodinamikus karosszéria alatti panelek

    A Toyota a Formula 1-es versenyautóból vette át az aerodinamikus karosszéria alatti paneleket, hogy az Ön Toyotája is jobb teljesítményt nyújtson a közutakon. A Toyota aerodinamikus karosszéria alatti paneljei óvják a felfüggesztést és a karosszériát, csökkentik az autó légellenállását, s ezzel összességében javítják az autó aerodinamikai jellemzőit. A hasburkolati lemezek minimálisra csökkentik az autó alatti légörvények képződésének esélyét. A paneleket számítógéppel tervezzük, s úgy fejlesztjük őket, hogy nagy sebességnél növeljék a stabilitást.

  • Aerodinamikus légellenállási együttható
    Bezárás
    Aerodinamikus légellenállási együttható

    Aerodinamikus légellenállási együttható

    Minden Toyota prototípus több ezer órát tölt a szélcsatornában, hogy végül a sorozatban gyártott modellek légellenállási együtthatója kiemelkedően kedvező legyen. A kis légellenállás növeli a végsebességet, csökkenti a fogyasztást és a szélzajt. Az aerodinamikai hatásfok általános mértékegysége a légellenállási együttható (vagy Cd-érték). A légellenállás erejének és annak az erőnek az arányát mutatja, amely ahhoz szükséges, hogy a levegő ne áramoljon az autó előtt. Minél nagyobb a légellenállási együttható, az autó motorjának annál nagyobb légellenállást kell leküzdenie.

  • Aktív magasságszabályozás (AHC)
    Bezárás
    Aktív magasságszabályozás (AHC)

    Aktív magasságszabályozás (AHC)

    Ha bekapcsoljuk, az aktív magasságszabályozás 50 mm-rel megemeli az autót, így terepen nagyobb szabad hasmagassággal, biztonságosabban haladhatunk. Három állása van: magas, normál és alacsony.

  • ATP
    Bezárás
    ATP

    ATP

    A romlandó áruk nemzetközi szállításában részt vevő járművekre vonatkozó EU rendelet.

  • Automatikus hangszintszabályozó (ASL)
    Bezárás
    Automatikus hangszintszabályozó (ASL)

    Automatikus hangszintszabályozó (ASL)

    Az automata hangszintszabályozó a hangrendszer hangerejét és frekvenciáját módosítja az autó sebességéből adódó zajszinthez mérten, az utazás időtartama alatt mindvégig biztosítva az azonos hangzási körülményeket.

  • Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű (ADD)
    Bezárás
    Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű (ADD)

    Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű (ADD)

    Az Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű automatikusan leveszi a hajtást az első kerekekről, amikor négykerékhajtásból kétkerékhajtásba vált az autó.

  • Biztonsági utascella
    Bezárás
    Biztonsági utascella

    Biztonsági utascella

    A Toyota járműveinek energiaelnyelési képessége optimális, így még a nagy ütközések ereje is felfogható. A számítógépes modellezés és a fejlesztési fázisban végrehajtott ütközési tesztek nyomán minden új dizájn esetében erősebb karosszériaszerkezetet kapunk. Így a karosszéria erős és merev lesz, s jobban képes elnyelni az ütközés energiáját is - függetlenül attól, hogy frontális, ráfutásos vagy oldalirányú ütközésről volt-e szó. Az erős utascellában a következők találhatók meg megerősített szerkezeti részek egyenes keretkialakítás stabilizáló hatású kereszttartók a műszerfalnál kompozitanyagokkal optimálisan megerősített középső oszlop optimális elhelyezésű oldalvédelmi rudak az ajtóknál energia-elnyelő belső kárpitok csökkentik a fej sérülésének veszélyét

  • Blokkolásgátló fékrendszer (ABS)
    Bezárás
    Blokkolásgátló fékrendszer (ABS)

    Blokkolásgátló fékrendszer (ABS)

    Egy ABS nélküli fékrendszerben, ha csúszós felületen hirtelen erősen fékezünk, a jármű megcsúszhat és megpördülhet. Az irányítás elvesztése akkor történik, amikor a kerekek blokkolnak, s nem lehet az autót kormányozni. Hogy ezt elkerülje, a vezetőnek pumpálnia kell a féket, azaz a fékezés több rövid szakaszban történik. Ezt nevezzük lépcsőzetes fékezésnek”.

    Vészhelyzetben azonban könnyen előfordulhat, hogy nincs elegendő idő erre. Ha van ABS, a számítógép meghatározza, hogy a kerekek miként forogjanak, amikor fékezünk, és automatikusan elvégzi a “fékezés - engedés” műveleteket. Ez meggátolja a kerekek blokkolását, így az autó továbbra is kormányozható és irányítható marad, és biztonságosan meg tudunk állni.

  • D-4D = Közvetlen befecskendezéses 'common rail' dízelmotor
    Bezárás
    D-4D = Közvetlen befecskendezéses 'common rail' dízelmotor

    D-4D = Közvetlen befecskendezéses 'common rail' dízelmotor

    A Toyota D-4D közvetlen befecskendezéses 'common rail' motorja a tiszta és intelligens dízelmotorok új és izgalmas generációjának tagja. A D-4D motorban egy nagy nyomású üzemanyagszivattyú és egy közös nyomócső (common rail) látja el a hengereket nagy nyomású gázolajjal.

    A nagy nyomáson végrehajtott befecskendezés jobban porlasztja az üzemanyagot, amely tökéletesebb égést, nagyobb teljesítményt és csekélyebb fogyasztást jelent. Sőt, a számítógép-vezérlésű rendszer a fő befecskendezés előtt egy kisebb mennyiségű előbefecskendezést is végez. Ez az előbefecskendezés mérsékli az öngyulladás robbanó erejét, s így nagyban hozzájárul a dízelmotorokra korábban jellemző zajok és vibrációk mérsékléséhez.

  • Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor (DPNR)
    Bezárás
    Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor (DPNR)

    Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor (DPNR)

    Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor (DPNR) rendszer. Ez a motor kategóriájában az összes dízelmotor közül összesítve a legkevesebb nitrogénoxidot (NOx) és koromrészecskét (PM) bocsátja ki, messze a 2005-től érvényben lévő Euro IV értékek alatt.

  • E-TRC = Elektromos kipörgésgátló rendszer
    Bezárás
    E-TRC = Elektromos kipörgésgátló rendszer

    E-TRC = Elektromos kipörgésgátló rendszer

    Az elektromos kipörgésgátló rendszer (E-TRC) automatikusan mérsékli a motor hajtóerejét, amennyiben gyorsítás közben az egyik hajtott kerék megpörgését érzékeli. A rendszer a fékerőt szabályozva is segít helyreállítani a tapadást, és megkönnyíti a gyorsítás, illetve a lassítás szabályozását.

  • EBD = Elektronikus fékerőelosztó
    Bezárás
    EBD = Elektronikus fékerőelosztó

    EBD = Elektronikus fékerőelosztó

    A fékteljesítmény növelése érdekében a Toyota EBD rendszere automatikusan szabályozza az első és a hátsó, illetve a jobb-, és baloldali kerekekre jutó fékerőt. Nagy mértékben csökkenti a fékutat és megőrzi a jármű stabilitását, még akkor is, ha erősen fékezünk vagy kanyarban manőverezünk.

  • Elektronikusan vezérelt váltómű
    Bezárás
    Elektronikusan vezérelt váltómű

    Elektronikusan vezérelt váltómű

    A Toyota SuperECT (Elektronikusan vezérelt váltómű) váltómű-rendszere a jármű sebességének és a gyorsulás mértékének figyelembe vételével automatikusan kapcsolja a fokozatokat. A SuperECT-vel Önnek nem kell többé váltogatnia, s ezzel a hektikus városi közlekedés vagy egy kanyargós hegyi út fáradsága örökre a múlté. A SuperECT váltóműben a fokozatokat egy nyomatékátalakító vezérli, amely helyettesíti a tengelykapcsolót. Hogy a rendszer mindig a forgalmi körülményeknek megfelelő fokozatot tudja megválasztani, a SuperECT folyamatosan össze-, illetve szétkapcsolja a motort és a hajtott kerekeket. Ily módon csökkenthető a kapcsolások időtartama, illetve megszűnik a korábbi automatikus váltóművekre jellemző "késedelem".

  • Elindulást segítő automatika (HAC)
    Bezárás
    Elindulást segítő automatika (HAC)

    Elindulást segítő automatika (HAC)

    A Land Cruiser a világ első járműve, amelyben elindulást segítő automatika működik. A HAC rendszer jóvoltából meredek, csúszós emelkedőn is biztonságosan és magabiztosan indulhatunk el, illetve meggátolható, hogy az autó visszafelé kezdjen el gurulni a lejtőn.

    A HAC rendszere érzékeli, ha egy vagy több kerék elveszíti tapadását, és addig működteti a kipörgésgátlót, amíg a tapadás helyre nem áll. Fontos, hogy a rendszer a még tapadó kerekeket is addig fékezi, amíg a többi kerék vissza nem nyeri tapadását, így a vezető anélkül hajthat tovább, hogy elvesztené uralmát a jármű felett.

  • ELR = Elektronikus Lineáris Felcsévélő (biztonsági övek)
    Bezárás
    ELR = Elektronikus Lineáris Felcsévélő (biztonsági övek)

    ELR = Elektronikus Lineáris Felcsévélő (biztonsági övek)

    A hárompontos (ELR) biztonsági öveket úgy alakítottuk ki, hogy az ütközés pillanatában megfeszüljenek. Az ELR övek előfeszítőkkel és överőhatárolókkal vannak ellátva, a vezető és első utas számára a szériafelszereléshez tartoznak.

  • Euro-NCAP = 'Európai újautó-értékelési program'
    Bezárás
    Euro-NCAP = 'Európai újautó-értékelési program'

    Euro-NCAP = 'Európai újautó-értékelési program'

    Az 1997-ben alapított szervezet az autóvásárlók számára nyújt a biztonságra vonatkozó adatokat, amelyeket reális és független értékelés nyomán nyernek az Európában értékesített legnépszerűbb autókról. A szervezetet öt európai kormány, az Európai Bizottság, illetve autós és vásárlói szervezetek támogatják az Európai Unió minden tagállamában. Törvény szabályozza, hogy az új autóknak milyen biztonsági előírásoknak kell megfelelniük. Ez azonban csak egy minimális szint, s az Euro-NCAP arra ösztönzi a gyártókat, hogy lépjék túl e szintet. A Toyota elkötelezettsége a biztonság mellett garantálja, hogy összes modellje jó eredményt ér el az Euro-NCAP tesztjein, sőt némelyikük eléri a lehetséges maximumot, azaz öt csillagot kap. http://www.euroncap.com

  • Európai emissziós előírások
    Bezárás
    Európai emissziós előírások

    Európai emissziós előírások

    Az Európában forgalmazott összes új modellnek egész sor, törvényben meghatározott műszaki tesztnek kell megfelelnie, hogy egy elvárt minimumot teljesítsen. E tesztek részét képezik a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó vizsgálatok is, amelyek a 90-es évek eleje óta egyre szigorodnak. Az emissziós normák az Euro I (1992-től), az Euro II (1996-tól), az Euro III (2000-től) és az Euro IV (2005-től). A jelenlegi új autóknak az Euro III szabványt kell teljesíteniük, de vannak gyártók (többek között a Toyota), amelyek modelljei már a szigorúbb, Euro IV előrást is teljesítik.

    Egy autó károsanyag-kibocsátását az alábbi tényezők befolyásolják:

    Az üzemanyag fajtája és a motor felépítése
    Age of the car
    Az üzemanyag minősége
    Mennyire van az autó karbantartva
    A vezetési stílustól (például városban vagy külvárosi viszonyok között)
    Az alábbi táblázat mutatja a megengedett károsanyag-kibocsátási szinteket:

    EU károsanyag-kibocsátási normák személyautók részére, g/km
    Év CO HC HC+NOx NOx PM
    Dízel
    Euro 3 2000.01 0.64 - 0.56 0.50 0.05
    Euro 4 2005.01 0.50 - 0.30 0.25 0.0025
    Benzín
    Euro 3 2000.01 2.30 0.20 - 0.15 -
    Euro 3 2000.01 2.30 0.20 - 0.15 -

  • Európai rendelkezések
    Bezárás
    Európai rendelkezések

    Európai rendelkezések

    A Toyota Dyna platói mind rendelkeznek WVTA-val (egész járműre vonatkozó típusbizonyítvánnyal), és megfelelnek a 74/483-EEC (külső kiszögellésre vonatkozó) és a 48/ECE biztonsági (világításra és irányjelző eszközökre vonatkozó) előírásoknak. A Toyota Dyna platói ezen kívül megfelelnek a környezetvédelmi ELV előírásnak (TSZ0001G), amely a környezetvédelmi szempontból aggályos anyagok szabályozására vonatkozik.

  • Gyűrődő zónák
    Bezárás
    Gyűrődő zónák

    Gyűrődő zónák

    A Toyota járműveiben fejlett első és hátsó gyűrődő zónákat alakítottunk ki, amelyek a lehető legnagyobb mértékben elnyelik egy esetleges ütközés energiáját. Az ütközés nyomán fennmaradó energia az egész karosszérián eloszlik. Ez a fajta intelligens energia-elnyelő szerkezet rendkívül nagy terhelést képes elviselni, és így őrzi meg az utascella sértetlenségét.

  • HACPP
    Bezárás
    HACPP

    HACPP

    A kritikus ellenőrzési pontok veszélyességi ellenőrzése

    Szisztematikus és normarendszer az élelmiszeriparban az ételbiztonsági problémák elkerülésére (biológiai, kémiai és fizikai).

  • HID (nagy intenzitású ívkisüléses) Xenon fényszórók
    Bezárás
    HID (nagy intenzitású ívkisüléses) Xenon fényszórók

    HID (nagy intenzitású ívkisüléses) Xenon fényszórók

    Tartós xenon égőket használunk a szokásos halogén égők helyett. Energiafogyasztásuk alacsonyabb, és fénykibocsátásuk mintegy kétszer olyan erős, mint a hagyományos fényszóróké. Fehér fényük egyetlen csóvában fókuszálódik, a szembejövő autósokat nem vakítja el.

  • Intelligens parkolássegítő rendszer
    Bezárás
    Intelligens parkolássegítő rendszer

    Intelligens parkolássegítő rendszer

    Szűk helyen manőverezve az intelligens parkolássegítő rendszer (IPA) egy hátul elhelyezett kamera segítségével megjeleníti a tervezett parkolóhely képét. Programozza be a részleteket, és az autó önállóan beáll a kívánt helyre - Önnek csak a fékpedált kell működtetnie.

  • ISOfix rögzítési pontok
    Bezárás
    ISOfix rögzítési pontok

    ISOfix rögzítési pontok

    1990-ben tettek először javaslatot egy személyautókban bevezetendő gyerekülésrögzítési norma megalkotására. Ez volt az ISOfix, a következő kitűzött célokkal:

    • Szabványos és univerzális módja a gyerekülések rögzítésének
    • Kiküszöbölni a gyenge csatlakozási pontokat az akkori gyereküléseken
    • Javítani a gyermekvédelmi rendszerek dinamikus teljesítményén
    Az ötlet egyszerű volt. Az autógyártóknak kicsi, olcsó és alig észrevehető rögzítési pontokat kellene kialakítaniuk az autóik norma szerint meghatározott helyén. Ma már az összes Toyota-modellben szériafelszerelés az ISOfix gyermekülés-rögzítési pont. Sőt, a gyermekvédelmi rendszert (CRS) egy felső rögzítési ponttal is fölszereljük, hogy frontális ütközés esetén az ülés ne tudjon előre billenni.

  • Klímaberendezés
    Bezárás
    Klímaberendezés

    Klímaberendezés

    A Toyota klímaberendezése minden utazást élménnyé tesz. A klímaberendezésben a levegő egy szűrőn halad át, majd automatikusan keringtetjük, hogy megszabadítsuk a portól, pollenektől és kellemetlen szagoktól. Így Ön és utasai mindig friss levegőnek örvendhetnek. A termosztát az Ön által beállított értékek szerint szabályozza a hőmérsékletet, a befúvás és a klimatizálás erejét. Az ergonomikus kialakítású egység alkalmas a levegő hűtésére és szárítására, illetve az ablakok páramentesítésére.

  • Korlátozott csúszású, részlegesen önzáró differenciálmű (LSD)
    Bezárás
    Korlátozott csúszású, részlegesen önzáró differenciálmű (LSD)

    Korlátozott csúszású, részlegesen önzáró differenciálmű (LSD)

    A korlátozott csúszású, részlegesen önzáró differenciálmű javítja a vezethetőséget és a stabilitást kanyarodáskor illetve a tapadást csúszós útfelületen.

  • MacPherson rugóstagos felfüggesztés
    Bezárás
    MacPherson rugóstagos felfüggesztés

    MacPherson rugóstagos felfüggesztés

    A MacPherson (nevét tervezője, Earle S. MacPherson után kapta) rugóstag és a segédlengőkar kombinációja az első felfüggesztésben, valamint hátul egy kettős lengőkaros MacPherson rugóstag hozzájárul az Ön biztonságához. A "független kerékfelfüggesztés" e formája nagyfokú stabilitást és jó irányíthatóságot biztosít, s ezzel Önt is magabiztosabbá teszi minden vezetési helyzetben. Ezzel egyidőben minimalizálja az út felől érkező ütések erejét, így az autó jobban kormányozható marad és élvezetesebb vezetési élményt nyújt.

  • Multi Mode (M/M) - Többfunkciós kézi váltó
    Bezárás
    Multi Mode (M/M) - Többfunkciós kézi váltó

    Multi Mode (M/M) - Többfunkciós kézi váltó

    Az automatizált kuplungolással ellátott, többfunkciós kézi sebességváltó (M/M) a kézi váltóművek gyors reakcióit az automata sebességváltók kényelmével társítja. Manuális (M) és automata (E) üzemmódban egyaránt gyors és pontos sebességváltást garantál, ha pedig sportosabb automata váltásra van szükség, akkor az ES fokozata áll rendelkezésre.

  • Multi-információs kijelző
    Bezárás
    Multi-információs kijelző

    Multi-információs kijelző

    A Toyota multi-információs kijelzője ellátja Önt a motorra és az autóra vonatkozó legfontosabb adatokkal, és egyben az audioberendezés egyszerű vezérlésére is szolgál. Ergonomikus kialakítása és tökéletes elhelyezése a középkonzolban nem vonja el az Ön figyelmét az útról. A következőkről nyújt folyamatos tájékoztatást:

    • Átlagsebesség
    • Pontos idő
    • Napi kilométerszámláló és összes megtett kilométer
    • Átlagos és pillanatnyi fogyasztás
    • Külső hőmérséklet
    • Audiorendszer funkciói (rádió, kazettás magnó és CD-lejátszó)

  • Navigációs rendszer - kanyartól kanyarig
    Bezárás
    Navigációs rendszer - kanyartól kanyarig

    Navigációs rendszer - kanyartól kanyarig

    A Globális Helymeghatározó Rendszer (GPS) műholdjai segítségével meghatározza az Ön pontos helyzetét, s a Toyota fejlett, kanyartól kanyarig vezető navigációs rendszere a szóbeli utasítások mellett a képernyőn is saroktól sarokig vezeti Önt. A rendszer megjeleníti a kereszteződések és autópálya-lehajtók képét, illetve könnyen érthető utasításokat közöl szóban.

    Tudjon meg többet a teljes képernyős navigációs rendszerről!

  • Navigációs rendszer - Teljes térkép
    Bezárás
    Navigációs rendszer - Teljes térkép

    Navigációs rendszer - Teljes térkép

    A GPS műholdak segítségével a Toyota teljes térképes navigációs rendszere színes, össz-európai térképet nyújt Önnek, amely egyetlen DVD-lemezen elfér. Ön dönti el, hogy az instrukciókat a 17,8 centiméter átlójú képernyőn grafikusan vagy hangban kéri. Többek között az alábbi funkciókat tartalmazza:

    • Lineáris érintésvezérléses görgetés, amellyel Ön könnyedén kezelheti az érintőképernyőt.
    • A POI-lista olyan úticélokat sorol föl, mint például látnivaló, hotel vagy múzeum.
    • A még nagyobb kényelem érdekében sok országban működik a rendszer RDS-TMC funkciója, amely az FM rádióadók forgalmi híreit véve úgy optimalizálja az útvonalat, hogy elkerülje a dugókat.
    • A sürgősségi úti célokra történő kereséssel kórházakat, rendőrőrsöket és Toyota szervizpontokat érhet el.
    • A rendszer beszédvezérléssel is irányítható, összesen nyolc nyelven: angolul, németül, franciául, hollandul, olaszul, dánul, svédül és spanyolul.

  • Optitron műszerek
    Bezárás
    Optitron műszerek

    Optitron műszerek

    Az Optitron műszerek könnyebben leolvashatók, épp ezért kevésbé fárasztják a vezető szemét. Az ergonómiai szempontból* optimalizált műszerekben minden számnál és mutatónál külön LED-eket (fénykibocsátó diódákat) alkalmaztunk, így nem volt szükség a hagyományos műszerfal-megvilágításra. Az Optitron műszerek remekül leolvashatók - így a szeme kevésbé fárad el -, Ön pedig a külső fényviszonyoktól függetlenül még inkább a vezetésre koncentrálhat. A műszeregység akkor kel életre, ha Ön elfordítja a slusszkulcsot. *A műszerek ergonómiáját először akkor vizsgálták, amikor megpróbálták csökkenti a hosszú utakon repülő pilóták szemének igénybevételét. Azzal, hogy csökkentették a kijelzők számát, és javítottak a műszerek elhelyezkedésén, formáján és megvilágításán, a pilóták reakcióideje és biztonsága drámai mértékben javult.

  • Ostorcsapás-sérülés mérséklése (WIL)
    Bezárás
    Ostorcsapás-sérülés mérséklése (WIL)

    Ostorcsapás-sérülés mérséklése (WIL)

    A Toyota modellek első üléseit úgy tervezték hogy mérsékeljék az ostorcsapás és más nyaksérülések esélyét egy hátulról kis sebességgel történő ütközés során. A WIL ülésváz gondosan lett megtervezve annak érdékeben, hogy egy hátulról történő ütközés során, a háttámla kontrollált elmozdulásával csökkentse az utasok testére ható hosszirányú gyorsulást. A kialakítás révén a fej és a törzs egymáshoz képesti elmozdulása kisebb. Az elmozdulás-különbség okozza az ostorcsapás jelenséget. A Toyota elkötelezett az utasbiztonság terén folytatott fejlesztésekben, a WIL üléseket számítógéppel tervezik, majd valóságos töréstesztekkel próbálják.

  • Parkoló asszisztens
    Bezárás
    Parkoló asszisztens

    Parkoló asszisztens

    A parkoló asszisztens minden Full Map (teljes térképes) navigációval szerelt modellnél hozzáférhető. A fejlett technológiájú rendszer segíti a szűk helyeken történő manőverezést. A hátrameneti fokozat kapcsolásakor a gk. csomagtérajtajába épített kamera segítségével a gk. mögötti tér a 7colos színes navigációs képernyőre kerül kivetítésre, segítve ezzel a járművezetőt a manőverezésben. A parkoló asszisztens három üzemmódban működhet: Terelő / segédvonalak kikapcsolva: a gk. mögötti teret mutatja segédvonalak nélkül Manuális mód: a terelővonalak segítségével segíti a járművezetőt a normál tolatási manőver során Párhuzamos parkolás: párhuzamos parkolási manőver esetén nyújt segítséget

  • Rövid túlnyúlások
    Bezárás
    Rövid túlnyúlások

    Rövid túlnyúlások

    A Toyota mérnökei a jobb dinamikus teljesítmény érdekében a lehetséges minimumra szorítják le modelljeink túlnyúlásait. A Toyota a versenysportban megszerzett tervezési gyakorlatát alkalmazza, hogy az autó tömegének lehető legnagyobb részét a tengelyek között tartsa, mert az ezen kívül eső tömeg jelentősen rontja az autó ívmeneti tulajdonságait. A túlnyúlás nem más, mint a járműnek az első tengely elé, illetve a hátsó mögé eső két vége. Az első túlnyúlás az első tengelytől előre, az autó legelső pontjáig tart, a hátsó pedig az autónak az a része, amely a hátsó tengely mögött helyezkedik el.

  • SMT = Szekvenciális manuális váltómű
    Bezárás
    SMT = Szekvenciális manuális váltómű

    SMT = Szekvenciális manuális váltómű

    A szekvenciális manuális váltóművel Ön kuplungolás nélkül kapcsolhatja a fokozatokat. Ez a fejlett technológia, amelyet a Formula 1-es versenyautókban fejlesztettünk ki, tehermentesíti a vezetőt, aki így a gyorsulásra, a fékezésre és az optimális ív megtalálására összpontosíthat, miközben kanyarodik vagy előz. Az SMT hidraulikus léptetőmotorjával automatikusan működteti a kuplungot, egy elektronikus pillangószelep pontosan szabályozza a motor fordulatszámát, az érzékelők és a komputer pedig vezérli a váltót. A vezetőnek mindössze a funkcionális váltókart kell előre vagy hátra mozgatnia, esetleg a váltókapcsolókat működtetnie a kormánykeréken.

  • SRS = A légzsákok másodlagos visszatartó rendszere.
    Bezárás
    SRS = A légzsákok másodlagos visszatartó rendszere.

    SRS = A légzsákok másodlagos visszatartó rendszere.

    SRS = A légzsákok másodlagos visszatartó rendszere. Ütközés esetén az SRS légzsákok azonnal felfúvódnak, hogy a biztonsági övekkel együttműködve csökkentsék a vezetőre ható erőket, és meggátolják, hogy a vezető teste a volánnak, az utasé pedig a műszerfalnak ütközzön.

  • Terhelésérzékelő szabályozó szelep (LSPV)
    Bezárás
    Terhelésérzékelő szabályozó szelep (LSPV)

    Terhelésérzékelő szabályozó szelep (LSPV)

    A rendszer érzékeli a terhelés változását és automatikusan szabályozza a hátsó fékek hatékonyságát a gk. terheléstől függően. A gépkocsi terhelésekor az LSVP megnöveli a hátsó fékekre ható nyomást. A rendszer optimalizálja az első és hátsó fékek közötti fékerő megosztását és minden helyzetben biztosítja a legoptimálisabb fékteljesítményt.

  • THS = Toyota Hybrid System
    Bezárás
    THS = Toyota Hybrid System

    THS = Toyota Hybrid System

    A Toyota Hybrid System egy innovatív és környezetbarát hajtómű. A VVT-i szelepvezérlésű benzinmotort és nulla károsanyag kibocsátású elektromotort fejlett motorirányítási rendszer felügyeli. A díjnyertes THS 70%-al csökkenti a HC, CO és NOx károsanyag-kibocsátást és majdnem 50%-al a globális felmelegedést okozó CO2 kibocsátást.

  • TRC = Kipörgésgátló rendszer
    Bezárás
    TRC = Kipörgésgátló rendszer

    TRC = Kipörgésgátló rendszer

    Amikor a TRC érzékeli, hogy gyorsítás közben a hajtott kerekek valamelyike kipörög, automatikusan csökkenti a motor teljesítményét, hogy megfékezze a kipörgést, és visszaállítsa a tapadást. Így a motor nyomatéka hatékonyabban jutattható az útra (üzemanyag-megtakarítás), hosszabb lesz a gumik élettartama, s általánosságban javul a biztonság színvonala. A TRC ugyanakkor vezérli a fékrendszert is, hogy csökkentse az útra jutó nyomatékot, ha az túl sok lenne a gumik és az út közötti tapadás aktuális szintjéhez mérten.

  • Vakításmentes visszapillantó tükör
    Bezárás
    Vakításmentes visszapillantó tükör

    Vakításmentes visszapillantó tükör

    A Toyota elektrokróm belső visszapillantó tükre stresszmentessé teszi az éjszakai vezetést. Automatikusan a mögöttes forgalom fényszórói és a külső fényviszonyok függvényében állítja be fényvisszaverő képességét. Éjszaka a vakításmentes visszapillantó tükrök automatikusan mérséklik a mögöttünk haladó autó fényszórójának vakítását, és ezzel csökkentik a szem terhelését.

  • VSC = Menetstabilizáló elektronika
    Bezárás
    VSC = Menetstabilizáló elektronika

    VSC = Menetstabilizáló elektronika

    A VSC automatikusan szabályozza a fékerőt és a motorteljesítményt, hogy meggátolja a megcsúszást, amikor csúszós úton hirtelen kormánymozdulatot teszünk. Az egyes kerekek megfelelő mértékű fékezésével ellensúlyozza az alul-, és a túlkormányzottságot. Így a VSC-vel felszerelt autóban Ön gyorsan visszatérhet a jármű stabil tartományába, s nem kell balesetveszélytől tartania.

  • VVT-i = Intelligensen változó szelepvezérlés
    Bezárás
    VVT-i = Intelligensen változó szelepvezérlés

    VVT-i = Intelligensen változó szelepvezérlés

    A Toyota intelligensen változó szelepvezérléssel felszerelt motorjai fejlett számítógépes technológiát használnak fel, hogy a motor terhelésének és a vezetési körülményeknek megfelelően változtassák a levegő beszívását. A kipufogóoldali szelepek zárásának és a szívóoldali szelepek nyitásának átfedésével a motor közvetlenebb gázreakciókkal bír a teljes fordulatszám-tartományban. A VVT-i három fő területen garantál nagy előnyöket: sportosabb lesz a motor teljesítménye, csökkenti az üzemanyag-költséget, illetve ezek mellett a magasabb hőmérsékleten végbemenő, teljesebb égés nyomán mérsékli a káros anyagok kibocsátását is.

  • VVT-i D4 = Intelligensen változó szelepvezérlés és D4
    Bezárás
    VVT-i D4 = Intelligensen változó szelepvezérlés és D4

    VVT-i D4 = Intelligensen változó szelepvezérlés és D4

    A Toyota új VVT-i D4 (D4 a négyütemű, közvetlen befecskendéses benzinmotor jele) motorját egyszerű, de szellemes ötlettel tettük még hatékonyabbá, s így ez a motor 8 százalékkal gazdaságosabb, mint a díjnyertes VVT-i motor. A benzint közvetlenül a hengerbe fecskendezzük, s így a VVT-i D4 a következő előnyökkel bír: Tökéletesebb égést eredményező hatékonyabb üzemanyag-porlasztás A benzin hidegindításkor már nem ragad hozzá a befecskendező fúvókához A VVT-i D4 benzinmotorok: emisszója csekélyebb kevesebbet fogyasztanak nagyobb a teljesítményük

  • VVTL-i = intelligensen változó szelepvezérlés és szelepemelés
    Bezárás
    VVTL-i = intelligensen változó szelepvezérlés és szelepemelés

    VVTL-i = intelligensen változó szelepvezérlés és szelepemelés

    A Toyota VVTL-i rendszerrel szerelt benzinmotorjai egy lépéssel továbbmennek a VVT-i motoroknál. Ez a rendszer automatikusan szabályozza szívó-, és kipufogóoldali szelepek emelésének mértékét is. A VVTL-i technológiának valójában sok közös vonása van az emberi testtel: a sportolók azért tréningeznek, hogy megnöveljék a tüdejükbe jutó, és onnan távozó levegő mennyiségét. Nagy motorfordulatszám esetén a Toyota elektronikus vezérlőegysége (ECU) "megemeli" a hengerekhez tartozó szelepeket, s így növelhető e beérkező friss levegő, illetve a kipufogógáz mennyisége. A nagy fordulatszámon (6,000/perc fölött) megnövekedett légbeszívás nagyobb teljesítményt, tökéletesebb égést és kevesebb emissziót jelent.

  • Vészfékasszisztenst
    Bezárás
    Vészfékasszisztenst

    Vészfékasszisztenst

    A Toyota vészfékasszisztense (B/A) mindig segít, ha Önnek szüksége van rá: vészhelyzetben a rendszer számítógépe felismeri, ha Ön hirtelen nyomta le a fékpedált - azaz vészfékezés történt - és ha szükséges, automatikusan a lehető legnagyobbra növeli a fékerőt, és így kontrolláltan lassítja le az autót.