A Prius Plug-in a Toyota legelső plug-in hibridje, amelynek tölthető akkumulátora hosszabb elektromos hatótávolságot biztosít - nulla károsanyag-kibocsátással.

Hozzon ki még többet a hibrid technológiából!

Plug-in hibrid technológiánk még full hybrid rendszerünknél is több előnyt kínál, hiszen lehetővé teszi, hogy a vezető nagyobb sebességgel és hosszabb távon autózhasson tisztán elektromos hajtással. A Prius Plug-in küldő áramforrásról is tölthető lítium-ion akkumulátorával az elektromos hatótávolság körülbelül 25 km, a végsebesség pedig mintegy 85 km/óra - és mindeközben az autó nulla károsanyag-kibocsátással és üzemanyag-fogyasztással halad.

Ha az akkumulátor már kezd merülni, automatikusan megkezdődik a hibrid energiatermelés, így a vezetőnek sosem kell aggódnia, hogy autója leáll; nem úgy, mint a tisztán elektromos hajtású járművekben, amelyeket azonnal újra kell tölteni, ha fogytán az elektromos energia. A plug-in hibrid technológia tovább csökkenti az autó fogyasztását: minél gyakrabban tölti fel az autós az akkumulátort, annál több üzemanyagot spórol.

/

Hogyan működik a plug-in hibrid hajtás?

A Prius Plug-in lítium-ion akkumulátora kisebb a normál Priusban használt nikkel-metál-hidrid akkumulátornál, mégis nagyobb a teljesítménye. Ahogyan azt a "plug-in" név is sugallja, könnyen és gyorsan feltölthető egy szokványos otthoni konnektorból is, akárcsak az utak mentén telepített töltőpontokon. A teljes feltöltés csupán másfél órát vesz igénybe, és jelenleg is kutatjuk annak lehetőségét, hogy a folyamatot még egyszerűbbé tegyük a vezetés nélküli töltés technológiájával, mert így az autósnak már a töltőkábelt sem kellene használnia

A munkába járók tipikus útjaihoz az akkumulátorban tárolt energia is elegendő. Ha például valaki 10 kilométert autózik a munkahelyére, majd ugyanennyit haza, akkor az egész utat megteheti elektromos hajtással, és minden este feltöltheti az autó akkumulátorát a következő napi használathoz. A hosszabb utazásokon az elektromotor és a hibrid benzinmotor együtt hajtja az autót - ugyanolyan lágyan és takarékosan, mint más hibrid autóinkban. Így sikerült elérnünk, hogy a Prius Plug-in CO2-kibocsátása extrém alacsony: mindössze 49 g/km.

A plug-in hibridek jövője

A Prius Plug-in Hybrid volt világ első, nagy tömegben értékesített plug-in hibridje.

Arra számítunk, hogy a jövőben egyre több autóban jelenik majd meg ez a technológia, mivel a feltöltő infrastruktúra folyamatosan növekszik, és a különböző autógyártók arra törekednek, hogy járműveik megfeleljenek a mind szigorúbb nemzeti és nemzetközi károsanyag-kibocsátási előírásoknak.

Meggyőződésünk, a plug-in hibridek megjelenése hibrid technológiánk természetes evolúcióját jelenti, és ezek az autók rendkívül fontos szerepet játszanak majd a károsanyag-kibocsátás további csökkentésében.

/
Jelenleg is kutatjuk annak lehetőségét, hogy a feltöltést még egyszerűbbé tegyük a vezetés nélküli töltés technológiájával, mert így az autósnak már a töltőkábelt sem kellene használnia.

A technológiát valós körülmények közt teszteltük

Mielőtt elkezdtük volna Plug-in Priusunk értékesítését, útjára indítottunk egy hároméves próbaüzemet, amelyben 200 európai autós vett részt, akik közül hetvenen a franciaországi Strasbourgban élnek.

A technológiát valós körülmények közt teszteltük

Biztosak akartunk lenni abban, hogy plug-in hibrid technológiánk olyan könnyen kezelhető és takarékos, ahogyan azt elvárjuk, ezért fejlesztési programunkba beiktattunk egy hároméves próbaüzemet a franciaországi Strasbourgban. Projektpartnereink között hetven autót osztottunk szét, és mindegyiket felszereltük adatrögzítő berendezéssel, hogy elemezhessük, milyen utakat tesznek meg az autósok, milyen messzire utaznak, és milyen gyakran töltik fel az akkumulátort.

Az autók négymillió kilométert futottak, s az ezalatt gyűjtött információk segítségével finomhangoltuk a Prius Plug-in modellt, hogy a lehető legtakarékosabban és leghatékonyabban működjön. A fejlesztés során az autó elektromos hatótávolságát is meghosszabbítottuk, hogy biztosan elég legyen a legtöbb tipikus városi út megtételéhez.

/

A kutatás legfontosabb tanulságai

Ha azt másképp nem jelezzük, az alábbi eredmények egy azonos méretű és teljesítményű benzinmotoros autóval összehasonlítva értendők.

Üzemanyag-megtakarítás a gyakori feltöltéssel

Kiderült, hogy azok, akik a leggyakrabban töltötték újra az akkumulátort, hosszabb távon autóztak tisztán elektromos hajtással, és kevesebb üzemanyagot használtak el. Az az autós, aki naponta átlagosan 1,6 alkalommal töltötte fel az akkumulátort, 60 százalékkal hosszabb utat tett meg elektromos üzemmódban, 69 százalékkal csökkentve így autója üzemanyag-fogyasztását.

A CO2-kibocsátás csökkenése

Az elektromos hajtással megtett hosszabb utak az autó által termelt CO2 mennyiségét is jelentősen csökkentették. Az az autós, aki naponta átlagosan 1,6 alkalommal töltötte fel az akkumulátort, 61 százalékkal csökkentette a szénkibocsátást. Egy azonos méretű és teljesítményű dízelmotoros autóval összevetve plug-in hibridünk 20-54 százalékkal kevesebb CO2-t termel.

Alacsonyabb üzemeltetési költségek

Minél gyakrabban töltötte fel valaki az akkumulátort, annál alacsonyabb lett az általános üzemeltetési költség. Adataink szerint az az autós, aki naponta átlagosan 1,6 alkalommal töltötte fel az akkumulátort, évi 1400 eurót takarított meg egy azonos méretű és teljesítményű benzinmotoros autó tulajdonosához képest, évente 20.000 km futásteljesítménnyel számolva.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT