Benzin- és dízelmotorok

A hagyományos motorok tisztább működése

Miközben folyamatosan fejlesztjük az új, alternatív üzemanyagokat és hajtásokat, továbbra is elkötelezetten dolgozunk hagyományos motorjaink egyre tisztább működésén.

A hagyományos motor szerepe

A járművek hajtásában továbbra is a belsőégésű motorok számítanak a legelterjedtebb megoldásnak, és ezek az erőforrások a következő 20-30 évben továbbra is fontos szerepet játszanak majd. A 2050-re vonatkozó Környezetvédelmi Kihívásunkban azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkentjük járműveink CO2-kibocsátását, ami jelentős előrelépést kíván a hagyományos motorok működésében, akárcsak az új generációs, alacsony vagy nulla CO2-kibocsátású járművek széles körű elterjedésében.

Jelenleg is dolgozunk olyan eljárások és technológiák megalkotásán, amelyek révén benzin- és dízelmotorjaink az üzemanyag minden cseppjéből a lehető legtöbb energiát nyerhetik ki - a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátás mellett. Új motorterveink a legjobb egyensúlyt biztosítják a teljesítmény és a csekély fogyasztás között; ennek elérésében az a tekintélyes tudás és tapasztalat is segítségünkre van, amit hibrid hajtási rendszereink kifejlesztése során szereztünk, hiszen e hajtásláncokban az elektromotorhoz egy rendkívül takarékos benzinmotor társul.

A legtöbbet kihozni az üzemanyag minden cseppjéből

A benzin- és dízelmotorokkal kapcsolatos legfontosabb kihívás, hogy az üzemanyag minden cseppjéből a lehető legtöbbet kell kihozni. Ha az autó kevesebb üzemanyagot fogyaszt, akkor kevesebb káros anyagot bocsát ki, vagyis segít megőrizni a levegő jó minőségét. Ez hát az alapvető cél, amit e motorok esetében el kell érnünk. Hatékonyabbá tehetjük az égést, így kevesebb üzemanyag megy veszendőbe.

Csökkenthetjük a motor súlyát, és mérsékelhetjük a mozgó alkatrészek súrlódásából eredő energiaveszteséget. Erőforrásaink tömegcsökkentéséhez ma már új, könnyű anyagokat alkalmazunk - például műgyantát és műanyagot -, mindemellett pedig minden egyes alkatrészt könnyebbre és kisebbre tervezünk. A súrlódás mérséklésére különleges bevonattal láttuk el a belső részegységeket, és a simább működés érdekében új kenőanyagokat fejlesztettünk ki.

A Toyota új, takarékosabb motorjai

A 2016-os Prius hibrid benzinmotorja jól példázza, mit értünk el eddig: ez a világ legjobb termikus hatásfokú erőforrása, ami annyit tesz, hogy kevesebb energia vész el hőként a blokk belsejében, s így több marad az autó meghajtásához. Bár ez a motor a hibrid rendszer része, hasonló eredményekről számolhatunk be hagyományos motorjaink új generációja, vagyis az Auris, Yaris és Aygo modellekben működő 1,2 és 1,0 literes egységek esetében is.

A precízebb befecskendezési rendszerek, az intelligens szelepvezérlés és a motor égéskamrájának tökéletesített kialakítása révén jobban szabályozhatjuk az üzemanyag mennyiségét. Új generációs benzinmotorjaink a különböző körülmények közt (például elinduláskor vagy állandó sebesség mellett) különböző üzemmódokban képesek működni; az ehhez szükséges tudás is hibridautó-programunkból származik.

Ám nem csupán a motorházfedél alatt találhatók üzemanyag-takarékos megoldások. Motortechnológiánkat aerodinamikai fejlesztésekkel párosítjuk, hogy autóink simábban hasítsák a levegőt, kisebb legyen a légellenállásuk, s így tovább csökkenjen az üzemanyag-fogyasztásuk.

A turbótechnológia előnyei

A turbófeltöltés segítségével nagyobb teljesítmény nyerhető egy kisebb lökettérfogatú motorból - alacsonyabb fogyasztás, és ezzel együtt csekélyebb CO2-kibocsátás mellett. Ennek megvalósítása gondos és körültekintő mérnöki munkát igényelt, és ma már sikeresen alkalmazzuk e technológiát rendkívül takarékos benzinmotorjaink új családjában. Ezek a kisebb motorok könnyebbek, mint a hasonló teljesítményű, ám nagyobb méretű szívómotorok, és ez az autó üzemanyag-fogyasztását is javítja.

Kifejlesztettünk egy hatékonyabb, közvetlen befecskendezéses turbódízel technológiát is, hogy megalkothassuk dízelmotorjaink új családját, amelyeknek kiemelkedő termikus hatásfokához magasabb forgatónyomaték és alacsonyabb fogyasztás társul. Új, modern égési és utókezelő rendszereink jelentősen csökkentik a NOx-kibocsátást, javítva ezzel a levegő minőségét.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT