Gyors linkek

Körforgás

Körforgásos gazdaság létrehozása.
Felgyorsítjuk a teljesen fenntartható körforgásos gazdaság kialakításának lehetőségeit, továbbfejlesztve a régóta alkalmazott 360 fokos megközelítésünket a csökkentés, újrafelhasználás, újrahasznosítás és visszanyerés terén.
  • A tervezéstől kezdve

    A négy R - Reduce, Reuse, Recycle és Recover, azaz csökkentés, újrafelhasználás, újrahasznosítás és visszanyerés - mantra segít meghatározni a járművek tervezésének folyamatos fejlesztését. Segít elgondolkodni azon, hogy hogyan tudnánk a jövőben még tisztább és hatékonyabb járműveket készíteni. Ezt innovatív anyagok és alternatív energiarendszerek alkalmazásával tesszük, miközben minimalizáljuk a széndioxid-kibocsátást és az értékes természeti erőforrások felhasználását. Járműveinket könnyen szétszerelhető koncepció alapján tervezzük, és olyan alkatrészeket és anyagokat helyezünk előtérbe, amelyek újra felhasználhatók. Ezeket újra fel lehet dolgozni a gyártás során, újra lehet hasznosítani, vagy akár alternatív energiaforrásként is fel lehet használni.

  • Erőforrás-hatékonyság és csökkenő gyártási költségek

    Folyamatosan újabb és újabb módokat találunk az elemek és erőforrások újrafelhasználására. Ez csökkenti a nyersanyagok iránti igényt, energiát takarít meg, és hozzájárul a környezet védelméhez. Gyártási műveleteink során ügyelünk arra, hogy az erőforrásokat ne pazaroljuk, hanem újrahasznosítsuk. Ez kiterjed a vízre és a gyártási folyamatainkból származó minden felesleges anyagra. A dolgok újrahasznosításával nem használunk annyi új erőforrást vagy anyagot az újak előállításához. Újrahasznosított anyagokat használunk fel az új autók gyártásához, és keressük a módját, hogy újrahasznosítsuk a járműveink alkatrészeit, például a hibrid hajtásláncaink elemeit. Az újrahasznosíthatóságot minden járművünkbe beépítettük.

  • A járműalkatrészek élettartamának meghosszabbítása

    Egy autó életciklusa során számos alkatrésze felújítható és újrafelhasználható. Ugyanezek az elvek érvényesek akkor is, amikor egy járművet selejtezésre készítenek elő. Még mindig sok olyan alkatrész lehet benne, amely felújítás és újrafelhasználás céljából visszanyerhető. Átfogó alkatrész-újrafeldolgozási programot működtetünk, amely visszaveszi a használt alkatrészeket európai kereskedői hálózatunktól. A visszaküldött alkatrészeket egy felújító központban megvizsgálják és felújítják, az elhasználódott elemeket pedig kicserélik. Az alkatrészt újra összeszerelik, csomagolják és versenyképes áron bocsátják a vásárlók rendelkezésére.

  • A motoroktól és akkumulátoroktól az üzemanyagcellákig

    Az általunk felújítható és felhasználható főbb elemek közé tartoznak a légkondicionáló kompresszorok, automata sebességváltók, szervokormány-fogaslécek, hengerfejek, motorok és tengelykapcsoló-készletek. Arra is törekszünk, hogy a legtöbbet hozzuk ki az alkatrészeinkből, hogy még mindig erőforrásként használhassuk őket. Új életet biztosítunk az üzemanyagcellákból álló csomagjainknak, hogy áramfejlesztőként hasznosíthassuk őket. Globális szinten azt is lehetőségnek látjuk, hogy hibrid akkumulátorokat veszünk ki a járműveinkből, és tiszta, napenergiával termelt energia tárolására használjuk őket.

  • A hulladék elkerülése

    Annak érdekében, hogy a hulladékok mennyiségét a lehető legkisebbre csökkentsük, igyekszünk a lehető legtöbbet visszanyerni a gyártási folyamatainkból. Szakértő partnerekkel dolgozunk együtt, hogy a lehető legjobb ártalmatlanítási folyamatokat alakítsuk ki járműveink számára. Még a legfinomabb hulladékmaradványok is visszanyerhetők és felhasználhatók, például alternatív üzemanyagforrásként az ipar számára. A lehető legkevesebb vízfelhasználással és a gyártási folyamataink során keletkező szennyvíz újrahasznosításával is takarékoskodunk a vízzel. A részletekre való odafigyelésünk azt jelenti, hogy még az alkatrészeinket szállító dobozokat is e célnak megfelelően alakítjuk ki, hogy újra és újra felhasználhatók legyenek.

  • Akkumulátorok gyűjtése és újrahasznosítása

    Az általunk visszavett hibrid akkumulátorok esetében, amelyeket nem lehet újrafelhasználni - például egy másik járműben csereakkumulátorként vagy önálló energiatároló egységként - nagy tudású és akkreditált, szakosodott cégekkel dolgozunk együtt, amelyek elvégzik a begyűjtési és újrahasznosítási folyamatokat.

    A franciaországi székhelyű SNAM felelős a legtöbb hibrid elektromos járművünkben használt nikkel-fémhidrid akkumulátorok kezeléséért. Az Umicore foglalkozik a jelenleg a Prius+ és Prius Plug-in modellekben található lítium-ion akkumulátorokkal Belgiumban. Európa többi részén az összes lítium-ion akkumulátor esetében a Reneos-szal, a nemzeti akkumulátorgyűjtő rendszerek és újrahasznosítók hálózatával dolgozunk együtt. Valamennyi partnerünk a legmodernebb technikákat alkalmazza a lehető legtöbb anyag visszanyerése és a környezetkárosítás elkerülése érdekében.

  • Műanyagok újrahasznosítása

    A Toyota célja, hogy 2050-ig olyan társadalmat hozzon létre, amely globális szinten maximalizálja a műanyag újrahasznosítást. Ennek érdekében 2030-ig a jelenlegi szinthez képest több mint háromszorosára kívánjuk növelni az újrahasznosított műanyagok felhasználását - és addigra teljesen átállunk a bőrmentes belső terekre.

    A már meglévő kezdeményezéseken túl, amelyek a márkakereskedésekben a javítások során kicserélt lökhárítók begyűjtésére és újrahasznosítására irányulnak, az elhasználódott járművekből származó, eddig hőtermelőként újrahasznosított autóaprító maradék (ASR) anyagként történő újrafelhasználása érdekében azt tervezzük, hogy az ASR-ből származó újrahasznosított műanyagokat a Toyota Metal Co., Ltd. zúzási és válogató technológiáinak felhasználásával új járművekben használjuk fel.

  • Az elhasználódott járművek kezelése

    A Toyota Global 100 Dismantlers Project keretében Belgiumban, az elhasználódott járművek kezelésére szakosodott Comet Group belga céggel közösen létrehoztuk első európai modellüzemünket. A Comet-tel közösen bemutatót tartottunk az üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) megfelelő bontásáról a megfelelő kezelésről és újrahasznosításról szóló videós kézikönyvnek megfelelően.

    Modelllétesítményeinkkel Európában terjeszkedni fogunk, hogy tisztázzuk a létesítményekre, a működésre, a hulladékkezelésre és a telephelyi újrahasznosításra vonatkozó követelményeket, és hozzájáruljunk az elhasználódott járművek megfelelő kezelésére és újrahasznosítására vonatkozó társadalmi rendszerek kialakításához.