1. A Toyota felfedezése
  2. Fenntarthatóság
  3. Karbonsemlegesség
  4. Járművek életciklusának nyomon követése
  5. LCA: A Yaris 4. generációja
Gyors linkek

Legújabb hibrid technológiánk

A Yaris 4. generációja
A Toyota Yaris 4. generációja világosan mutatja, hogy milyen erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy a modern városi élethez és vezetési körülményekhez megfelelő, a környezetet tiszteletben tartó autót gyártsunk.
  • Életciklus-gondolkodás

    Az Új Yaris teljes környezeti hatásának mérése érdekében részletes LCA-t végeztünk az ISO 14040/44 szabványnak megfelelően. Az új Yaris úgy lett kifejlesztve, hogy elődeinél jobb környezetvédelmi teljesítményt nyújtson. Az új Yaris hibrid modell és a benzinmotoros modell összehasonlításával a CO2 összességében 25 százalékkal, az NOx pedig 7 százalékkal csökkenthető a korábbi benzinmotoros modellhez képest. 

  • Tisztább, zöldebb működés

    Az új Yarisban olyan kulcsfontosságú jellemzőkkel rendelkezik, amelyek a környezetvédelmi teljesítmény e szempontját hivatottak kezelni. Például könnyű alkatrészeket használunk az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében. Az autó légellenállását csökkentő tervezési részletek szintén támogatják a hatékonyabb üzemanyag-takarékosságot nagyobb sebességnél. A Yaris 4. generációját a Toyota hibrid rendszerének 4. generációja hajtja, amely piaci szegmensében a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást képes nyújtani.

    Az új generációs modell kiemelkedő vezetési élményével, az új hibrid változat 36,0 kilométer/literes WLTC tesztciklus szerinti üzemanyag-hatékonyságával, valamint a legújabb biztonsági és védelmi technológiákkal felülmúlja kategóriáját.

  • A gyárban kezdődik

    A Toyota Motor Manufacturing France-nál, ahol a Yaris készül, 100 százalékban megújuló villamos energiát használnak, ahogy 2019 óta minden európai gyártóüzemünkben. Egy nemrégiben bevezetett innováció keretében az üzem olyan rendszert telepített, amely a műanyagfestési folyamat során a levegőt széndioxid-kibocsátás nélkül melegíti fel. A TME & TMMF mérnökeink nyitott gondolkodásmódja és mélyreható vizsgálata eredményezte a festőkemencékbe juttatott friss levegő csökkentését, amelyek az üzem fő CO2-forrásai. E megoldás alkalmazása 84 százalékkal csökkentette a folyamat energiafogyasztását és 100 százalékkal a CO2-kibocsátást, valamint drasztikus, 66 százalékos megtakarítást ért el az éves költségekben.


  • Vízhasználat optimalizálása

    A TMMF volt az egyik első Toyota-üzem a világon, amely szennyvíz újrahasznosítási és esővízgyűjtési módszereket alkalmazott. Ezeknek a tevékenységeknek köszönhetően rekordot állított fel azzal, hogy 330 napig nem kellett vizet vásárolnia az ellátóhálózatból. Használat után a vizet a magas tisztasági szint biztosítása érdekében kezelik, mielőtt egy helyi folyóba engednék. A gyártás megkezdése óta a telephelyen az egyes autók gyártása során felhasznált vízmennyiséget csaknem felére (46%) csökkentették.


  • Az erőforrások optimalizálása

    Az új Yaris úgy lett megtervezve, hogy 85 százalékban újrahasznosítható legyen, és ugyanez az arány csak az alkatrészeit vizsgálva 95 százalék. A nyersanyagok véges erőforrásnak számítanak, ezért a Toyota folyamatosan kutatja azokat a lehetőségeket, amelyekkel hozzájárulhat az erőforrás-hatékonyabb gazdaság kialakításához. A Yaris gyárban a keletkező hulladék 100 százalékát újrafelhasználják és/vagy újrahasznosítják, és 2007 óta nem kerül hulladék a szeméttelepre. Az egy autóra jutó hulladék mennyisége a gyártás kezdete óta több mint kétharmadával (68 százalékkal) csökkent.


  • Harmóniában a természettel

    A Yaris gyártóközpont egyike a "Harmónia a természettel" címet kiérdemelt helyszíneinknek, ahol egész évben rendezvényeket tartunk, amelyek a környezetünk javításának módjaira összpontosítanak. Ezek közé tartoznak a faültetési projektek, a gyermekek számára szervezett zöld tanfolyamok, valamint a helyi csoportokkal és szervezetekkel való környezetvédelmi kezdeményezésekre irányuló partnerségek. A helyszínen több mint 250 növényfaj található, a biológiai sokféleséget pedig egy virágos rét telepítésével ösztönözzük, amelyet hagyunk virágozni és magot vetni, mielőtt levágnánk.