1. A Toyota felfedezése
  2. Fenntarthatóság
  3. Karbonsemlegesség
  4. Járművek életciklusának nyomon követése
  5. LCA: Az 1. generációs Mirai
Gyors linkek

Kezdetét veszi a fejlődés

Az 1. generációs Mirai
Világunk számos kihívással néz szembe, az éghajlatváltozástól és a levegőminőségtől kezdve az energiahatékonyságon át a biztonságig. A Mirai révén elindultunk a jobb irányba, hogy egy olyan jövőnek örülhessünk, amely törődik a környezettel. 
  • Életciklus alapú gondolkodás

    A teljes környezeti hatás mérése érdekében részletes életciklus-értékelést végeztek az ISO 14040/44 szabványnak megfelelően, amelyet a TÜV Rheinland független szakértői hitelesítettek. A következő lépés az ajánlott cselekvési irányok és intézkedések levezetése, amelyek termékeink és folyamataink ökológiai optimalizálásához vezetnek a járművek teljes életciklusa során. A Toyota arra törekszik, hogy minden egyes modellt úgy fejlesszen, hogy az elődjénél sokkal jobb környezetvédelmi tulajdonságokkal rendelkezzen.

  • Tisztább, zöldebb működés

    A Mirai 1. generációja - amely a vízgőzön kívül mást nem bocsát ki - úttörő modell volt, amelynek célja a hidrogénalapú társadalom megteremtése volt. Fejlett üzemanyagcellás technológiájának és környezetvédelmi teljesítményének köszönhetően a New York-i Nemzetközi Autókiállításon 2016-ban az év zöld autójának választották.

    A Mirai révén a Toyota az első generációs Priusnál is nagyobb innovációt hozott a piacra, és a Mirai és a hozzá kapcsolódó FCEV-technológia népszerűsítésére összpontosított, támogatva a hidrogéninfrastruktúra fejlesztését.

  • A gyárban kezdődik

    Az 1. generációs Mirai a Motomachi üzemben készült, ugyanabban az üzemben, ahol ma a második generációt gyártják. Ez az üzem 100 százalékban megújuló energiaforrásokat használ, miközben a természettel összhangban működik. A napelemek telepítésével és az üzemben termelődő gázok hőjének hasznosításával hatékonyan termelünk energiát. Továbbá a napi Kaizen tevékenységünkkel és az alacsony CO2-kibocsátású gyártási technológiák kifejlesztésével kiküszöböljük az energiapazarlást. Végül pedig a telephely körüli faültetési tevékenységünkkel támogatjuk az ökoszisztéma megőrzését.


  • Fenntartható hidrogéntársadalom

    Hidrogén különböző primerenergiákból állítható elő, a kitermelés módja az adott országtól függ. A megújuló energiaforrások elterjedésében is jelentős szerepet játszhat. A nap- és szélenergia időszakos források, ami instabil termelést eredményez, ami megfelelő tárolórendszert igényel. Az ilyen időszakos megújuló energiák tárolásának egyik módja a hidrogénné alakítás, amely módszer nagyobb energiasűrűségének köszönhetően alkalmasabb a nagyméretű tárolásra, mint az akkumulátorok.

    A jövő társadalmának a megújuló energiát kell hasznosítania, és a hatékony felhasználás érdekében okosan integrálnia kell a villamosenergia-hálózatot a hidrogénhálózattal. A hidrogént használó, fenntartható energián alapuló társadalmak jövőjének megvalósításához teljes mértékben ki kell használnunk a megújuló energiát, miközben a villamosenergia- és hidrogénhálózatot hatékonyan, egyként kell integrálnunk.


  • A technológia által vezérelt jövő

    Az erőforrás-hatékonyság fontos szerepet játszik a Toyotánál. A Mirai hasznosíthatósági aránya meghaladja a 95 százalékot. Mivel a Mirai üzemanyagcella csomagja a nemesfém platinát használja, a Toyota létrehozta a világ első gyűjtő és újrahasznosító hálózatát.

    Európában a Toyota azt a kihívást jelentő célt tűzte ki maga elé, hogy ezen ipari akkumulátorok 100 százalékát összegyűjtse. 2010-ben a Toyotának sikerült létrehoznia a világ első akkumulátor-akkumulátor újrahasznosító üzemét Japánban. Továbbá 2013-tól az akkumulátorokat újrahasznosítják a helyhez kötött energiatároló alkalmazásokban. Felismerve, hogy nyersanyagaink végesek, a Toyota folyamatosan halad az erőforrás-hatékony gazdaság felé.

  • Harmóniában a természettel

    A Mirai gyártóüzem tagja egy munkacsoportnak, amelynek célja a biológiai sokféleség védelme, különös tekintettel az erdőtelepítésre. A csoport kiterjesztette tevékenységét, bevonva a vállalkozásokat, helyi közösségeket és kormányzati szerveket. A Mirai gyár Toyota-alkalmazottai már mintegy 23.000 facsemetét* ültettek el a Yokohama City University professzora, Fujiwara által tanított Miyawaki-módszer alkalmazásával. A Miyawaki technikában különböző növényfajokat ültetnek egymáshoz közel, hogy a zöldek csak felülről kapják a napfényt, és ne oldalirányban, hanem felfelé nőjenek.

    * 2020 decemberétől