1. A Toyota felfedezése
  2. Innováció
  3. Zéró baleset
  4. Passzív biztonság és THUMS
Gyors linkek

Passzív biztonság és THUMS

Életbevágóan fontos védelem, amelyre szükség van egy baleset esetén.
Az olyan passzív biztonsági berendezések, mint a biztonsági övek és a légzsákok, valamint az autó karosszériaszerkezete kulcsfontosságúak az ütközés hatásainak minimalizálásában. Folyamatos elemzéssel és innovációval kompromisszumok nélkül törekszünk a valós biztonságra. 
  • Valós biztonság

    Baleset esetén a biztonsági övek a helyén tartják majd Önt? A légzsákok megvédik majd a fejét? Hogyan hat majd az ütközés a testére? A valós biztonság érdekében elemezzük a tényleges baleseteket, és ezeket az ismereteket beépítjük a passzív biztonsági fejlesztéseinkbe. Természetesen a továbbfejlesztett vagy új technológiákat nem lehet embereken tesztelni. A hagyományos töréstesztbábuk pedig csak az emberi test súlyát és méretét követik - nem pedig összetett természetét, vagy azt, ahogyan az emberek ösztönösen mozognak veszélyes helyzetekben. Ezt a kihívást a THUMS (Total Human Model for Safety, azaz teljes emberi modell a biztonságért) virtuális emberi test szimulációs modell létrehozásával ugrottuk meg.  

  • Thums - a világ legfejlettebb virtuális emberi modellje

    A THUMS lehetővé teszi számunkra, hogy megértsük, milyen valós sérüléseket szenvedhetnek el az emberek egy közlekedési balesetben. Ez a virtuális bábu az emberi test olyan aspektusait tartalmazza, mint a csontok, izmok és belső szervek. Ez lehet egy ülő vagy sétáló férfi, nő vagy gyermek, különböző korú. Ez a komplexitás és rugalmasság teszi a THUMS-t az egyik legfejlettebb rendszerré a külső erők által okozott sérülések szimulálására és elemzésére. Folyamatosan fejlesztjük a THUMS-t. 2015-ben egy olyan funkcióval egészítettük ki, amely szimulálja, hogy a járművezető vagy az utas ösztönösen megtámasztja magát a baleset előtt; olyan mozdulatokkal, amelyek befolyásolják a lehetséges sérüléseket.

  • Technológiánkat mindenki számára elérhetővé tettük

    A THUMS számos alkalmazásban használható, még a nem autóipari területeken is. Felelős gyártóként, amelynek célja, hogy mindenki számára boldogságot teremtsen, a THUMS-t mindenki számára ingyenesen hozzáférhetővé tettük. Más nagy autógyártók, például az Audi, a Volvo, a Renault és a Daimler, valamint az autóipari alkatrész- és részegység-beszállítók is használják.

    Emellett a NASA is használta az Orion űrhajó tervezési folyamatában, amelynek feladata, hogy embert vigyen a Marsra. Emellett a biztonságosabb versenyautók, felfekvéseket megelőző ágyak, ütők, amerikaifutball-sisakok és sérüléseket megelőző cipők tervezésében is hasznosították. 

"Az autók töréstesztjeiben általában használt fizikai bábukhoz képest a THUMS lehetővé teszi az ütközéssel kapcsolatos sérülések részletesebb elemzését, mivel pontosan modellezi az emberi test formáit és tűrőképességét, miközben olyan változókat is figyelembe vesz, mint a nem, a korcsoport, a testméretek és a testtartás. A THUMS az alkalmazások szélesebb körében segíthet a biztonság és a kényelem javításában. A Toyota ezért szeretné a THUMS használatát az autóiparon túl is elterjeszteni azáltal, hogy szabadon hozzáférhetővé teszi."

Tjark Kreuzinger, a TME K+F biztonsági kutatás vezetője