1. Cég
  2. Hírek
  3. COROLLA - A Toyota sportkocsik története (5. rész)
Gyors linkek

COROLLA

A TOYOTA SPORTKOCSIK TÖRTÉNETE (5. RÉSZ)

Első pillantásra úgy tűnhet, hogy a Toyota legismertebb családi autójának - és a világ legnagyobb darabszámban értékesített modelljének -, a Corollának aligha jut hely a vállalat csúcsteljesítményű sportautói közt, pedig igazság szerint éppen a Corollák közül kerültek ki a legnépszerűbb sportos Toyoták..


 

A Corolla felfedi másik arcát

Minden idők leghíresebb Corollája alighanem a '80-as évek közepén tervezett Corolla (AE86) Levin. Ez az autó igazi legendává vált, amit az is jelez, hogy a rajongók máig AE86 - vagy éppen Hachi-Roku, azaz japánul "nyolc-hatos" - néven emlegetik, ami eredetileg a Toyota belső használatú alvázkódját jelölte. Bemutatása idején a Corolla-család többi tagjában (a legtöbb személyautóhoz hasonlóan) éppen megjelent az elsőkerékhajtás, ám a sportkocsikban, mint a Levinben is, megmaradt az orrmotor-hátsókerékhajtás letisztult konfigurációja.

A pörgős és lenyűgöző, kettős felső vezérműtengelyes (DOHC) 1.6-os motor 124 lóerős volt; ehhez izgalmas hátsókerékhajtás és mély vezetői üléspozíció társult, vagyis az AE86 minden vérbeli autós megvalósult álma volt. Olyannyira, hogy hamarosan a legnevesebb profi autóversenyzők is ezzel a játékos, megfizethető és gyors hátsókerékhajtású géppel akartak rajthoz állni.

Ám igazából az avatta legendává az AE86-ost, hogy a drift-versenyek és a filmek népszerű sztárjává vált. Elképesztően kiegyensúlyozott irányíthatósága miatt esett erre a modellre a japán versenyzőlegenda, Keiichi Tsuchiya választása, és az AE86 máig a drift-bemutatók és versenyek állandó szereplője. Ám minden AE86-os közül talán az a fekete-fehér modell a leghíresebb, ami 1995-ben tűnt fel az 'Initial D' című klasszikus mangafilmben. A történet főszereplője Takumi Fujiwara, aki nappal tofut szállít, éjszaka viszont a drift-futamok királya - és mi más lehetne az autója, mint a legendás Toyota AE86 Trueno?

A GTi-korszak

A '80-as évek vége felé újabb sportos Corolla lépett színre: a Corolla GTi. Ebben az időben jöttek divatba a hagyományos családi ferdehátúak erős motorral, sportfutóművel és agresszív karosszéria-kiegészítőkkel feldobott változatai, és a Corolla GTi igencsak izgalmas darabnak bizonyult ebben a mezőnyben.

Az autót egy tuningolt 1587 köbcentiméteres motor hajtotta (ami nagyon hasonlított a Corolla AE86 Levin erőforrásához), és a 130 lóerős, kettős felső vezérműtengelyes, egypontos befecskendezésű blokk lelkesen reagált a gázadásra. Mindehhez 1075 kg-os tömeg társult, így az autó kilenc másodperc alatt gyorsult 100-as tempóra, végsebessége pedig elérte a 200 km/órát.

Hogy a szerkezet megbirkózzon a nagy teljesítménnyel - és hogy a vezetési élmény igazán lenyűgöző legyen - az autóba komolyabb futóművet és négy hűtött féket szereltek. A sportos első lökhárító és hátsó spoiler, a látványos oldalsó légterelő szoknyák, a magas oldalpárnázású sportülések és a háromküllős kormánykerék első pillantásra egyértelművé tették, hogy ez a Corolla más, mint a többi.

Folytassa az utazást!

TUDJON MEG TÖBBET