1. A Toyota felfedezése
  2. A Toyota Európában
  3. Történelmünk Európában
  4. A 2000-es évek
Gyors linkek

A 2000-es évek

A tömeggyártású Prius elindította a hibrid járművek forradalmát
Az új évszázadban technikai forradalom vette kezdetét az autóiparban. 2000-ben, három évvel a japán bemutatkozása után az eredeti Prius megérkezett Európába, egy új hajtásláncot használó modellként, amely egy hagyományos benzinmotorból és egy elektromotorból állt. 
  • A PRIUS ÉRKEZÉSE

    A Prius a piacon lévő összes többi autóval ellentétben automatikusan váltott a különböző energiaforrások között, vagy használta őket kombinálva, hogy a leghatékonyabb teljesítményt érje el. "Öntöltő" hibridként kizárólag az elektromotorját is tudta meghajtásra használni, üzemanyag-fogyasztás és kipufogógáz-kibocsátás nélkül. Így a Prius hű volt nevének latin gyökereihez, hiszen korát megelőző autó volt. A hibrid technológiánkat már az 1960-as évek óta fejlesztettük, jóval azelőtt, hogy a környezetvédelem kérdései globálisan olyan nagy jelentőséggel bírtak volna, és még az üvegházhatású gázok csökkentését célzó jogszabályok bevezetése előtt. 


  • Egy új koncepció az autózás terén

    Környezetvédelmi elképzeléseink és a kutatás-fejlesztésbe való korai befektetésünk azt jelentette, hogy mire a Prius készen állt arra, hogy az ügyfeleink számára forgalomba kerüljön, már teljesen biztosak voltunk a minőségében és abban, hogy képes lesz az ígért teljesítményt nyújtani. A Priusba vetett bizalmunkat az is tükrözte, hogy Európában elsőként adtak rá öt év/100.000 km garanciát. Az első generációs Prius az autózás új koncepcióját is megismertette az emberekkel. Ez azt jelentette, hogy a kezdeti vonzereje a hagyományos benzines és dízel modellekkel szemben az európai vásárlók által ismert és megbízható alternatívát jelentette.


  • Továbbfejlesztett második generáció

    Mintegy 4000 darabot adtak el, mielőtt a Prius 2003-ban a második generációs változat bevezetésével átalakult. Ez a modell a korszerűbb ferdehátú formavilágot a teljesítmény és a hatékonyság jelentős javulásával ötvözte. Az üzemanyag-fogyasztás 15 százalékkal 4,3 l/100 kilométerre javult, míg a CO2-kibocsátás 104 g/kilométerre csökkent. Ezzel egyidejűleg az autósok egyre inkább tudatában voltak annak, hogy csökkenteniük kell a széndioxid-kibocsátásukat és takarékoskodniuk kell az energiával, ezzel párhuzamosan pedig a jogalkotók kontinensszerte olyan adórendszereket kezdtek el fontolgatni, amelyek a tisztább járműveknek kedveznek. 

  • A HIBRIDEK ÁLTALÁNOSSÁ VÁLÁSA

    Míg az eredeti Prius megteremtette a hibrid járművek piacát, addig utódja tovább növelte a technológia ismertségét és a modell népszerűségét. A 2009-ben bemutatott harmadik generációs Prius szerepe az volt, hogy a hibrid a főáramba kerüljön. A teljesítmény egyharmaddal nagyobb volt, mint 2000-ben, az üzemanyag-fogyasztás 23 százalékkal javult, a CO2-kibocsátás pedig először csökkent 100 g/km alá. Ezek a számok tükrözik, hogy a Prius környezeti teljesítményének folyamatos javítása iránti elkötelezettségünk milyen valódi előnyöket hozott a társadalom számára. Könnyű volt vezetni és praktikus volt a használata, csökkentett üzemanyag-fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással. 


  • A Yaris és az Auris is hibrid hajtást kap

    A Prius megváltoztatta az autóipart, és a hibrid technológia bevezetéséhez vezetett a Yaris és az Auris (jelenleg Corolla) modellekben. A Prius modellcsaláddá vált: 2012-ben bemutatták a Prius+-t, a világ első 7 üléses öntöltő hibrid járművét, valamint egy másik világújdonságot, a Prius Plug-in Hybridet. Ez utóbbi nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátorát egyszerűen konnektorról lehet feltölteni az otthoni, munkahelyi vagy nyilvános parkolóhelyen található áramforrásokból. Ez a hagyományos Priushoz képest nagyobb távolságokat és nagyobb sebességet tesz lehetővé zéró károsanyag-kibocsátású elektromos meghajtással.


  • 1 millió eladott hibrid

    2007-ben elértük az egymillió eladott hibrid járművet világszerte. Ugyanezt a számot Európában 2015-ben értük el, és addigra világszerte már 8 milliónál jártunk. A világméretű eladásaink során szerzett ismeretek fontos szerepet játszottak abban, hogy az általunk piacra dobott autók a lehető legjobb teljesítményt érjék el, mind az ügyfelek, mind a környezet szempontjából. Folytattuk hibrid technológiánk fejlesztését és adaptálását a végső ökoautó megalkotására irányuló célunk felé. A hibrid technológiával kapcsolatos mélyreható ismereteink irányították más hajtásláncok, például az üzemanyagcellás elektromos és akkumulátoros elektromos járművek fejlesztését.

  • AZ ÚTTÖRŐ HIBRID HAJTÁS ISMERTTÉ VÁLIK

    A Priusnak sikerült átalakítania az emberek hibrid technológiával kapcsolatos ismereteit és elfogadását. Mára egyre több ember számára vált ismerős és népszerű választássá, akik nemcsak tisztább és hatékonyabb teljesítményét, hanem egyenletes és kifinomult vezetési élményét és tartós megbízhatóságát is értékelik. Miközben azóta az európai és globális modellpalettánk egészének elektrifikációján dolgozunk, a Prius továbbra is a legismertebb hibrid autó a világon.  

A 2000-ES ÉVEK EURÓPÁBAN