1. A Toyota felfedezése
  2. A Toyota Európában
  3. Történelmünk Európában
  4. Az 1970-es évek
Gyors linkek

Az 1970-es évek

A motorsportok és az európai gyártás beindulása.
Bár az 1970-es években még csak néhány éve tartott európai terjeszkedésünk, a lendület egyre nagyobb volt. Egyre több ember ismerte a Toyota nevet, és egyre többen reagáltak arra az alternatívára, amelyet a generációk óta ismert termékek és márkák mellett kínáltunk. 
  • BELÉPÉS A RALLY VILÁGÁBA

    Ismertségünk és vonzerőnk hamarosan izgalmas új dimenziót kapott azzal, hogy egy európai székhelyű csapattal beléptünk a nemzetközi rallyversenyzésbe. A svéd versenyző, Ove Andersson lendítette mozgásba ezt a lépést. Egy londoni találkozón meggyőzte a vezetőink egy csapatát, hogy engedjék meg neki, hogy egy Toyota Celicával részt vegyen az 1972-es RAC Rallyn Nagy-Britanniában. Sikere, hogy néhány neves riválisát megelőzve az első 10-ben végzett, biztosította a program folytatását. Az Andersson Motorsportot 1973-ban Svédországban alapították meg. 

  • ELSŐ GYŐZELEM A RALLYBAN

    A csapat Corolla és Celica modelleket készített fel a versenyzésre, a nagyobb versenyekre Japánból extra támogatást kaptak. Nem sokkal később a székhelyük Brüsszelbe költözött. Az 1974-es olajválság azzal fenyegetett, hogy a motorsportprogramot idő előtt le kell állítani. Értékesítési műveleteink azonban együttműködtek partnereikkel Európa szerte, hogy a csapatot folyamatosan ellássák a szükséges alkatrészekkel és felszerelésekkel. A projektbe vetett hitük hamarosan meghozta gyümölcsét. Hannu Mikkola finn pilóta egy Corolla 1600-assal szerezte meg a csapat első győzelmét az 1975-ös 1000 tavak ralin Finnországban. Ugyanebben az évben vették fel a Toyota Team Europe nevet. 


  • A rally világ élvonalában

    Az évek során több egyéni és gyártói bajnoki címet szereztek olyan legendás autókkal, mint a Celica TA63 Twincam Turbo, amelyet "Afrika királyának" becéznek, mivel uralta a Safari és az Elefántcsontparti rallyt. A Toyota Team Europe 1979-ben Kölnbe költözött, és létrehozta saját utcáját, a Toyota Allee-t. Ez a mai napig a TMG (ma TOYOTA GAZOO Racing) otthona és a sikeres hosszútávú világbajnoki csapatunk bázisa. Autósport-csapataink elkötelezettsége egy álom megvalósulását eredményezte: a "triplázás" megszerzését. A 2022-es Dakar Rally megnyerése után a WRC és a WEC bajnoki címeket is megszereztük.


  • Megkezdődik a gyártás Európában

    A Salvador Caetanóval kötött 1968-as megállapodás eredményeképpen 1971-ben lekerültek a gyártósorról az első európai gyártású Toyoták. A járművek helyi gyártásával javíthattuk ügyfélkiszolgálásunkat, csökkenthettük a szállítási időt, alacsonyan tarthattuk a költségeket, és jobban tudtunk reagálni az európai vásárlók ízlésére és preferenciáira. A Toyota Caetano Portugal (TCAP) ovari gyára a Japánból alkatrész készlet formájában szállított Corollák gyártásával kezdte meg működését. Azóta számos személygépkocsi, SUV, furgon és kisteherautó gyártása zajlott már. A Corona, Starlet, Land Cruiser és Hilux modelleket, valamint Optima és Coaster buszokat gyártott a TCAP.  

A 70-ES ÉVEK EURÓPÁBAN