GT86

A Toyota sportkocsik története (7. rész)

A GT86 2011-es bemutatója emlékezetes dátum a sportkocsi- és Toyota-rajongók számára, akik évek óta hiányolták már a kínálatból az olyan modelleket, mint a korábbi MR2, vagy éppen a Celica és a Supra. A GT86 pontosan azt kínálta nekik, amire már oly régóta vágytak.

A vezetés vegytiszta élvezete

A Toyota korábbi sportkocsi-legendái (többek közt a 2000GT és az AE86) példáján fellelkesülve a formatervezők csapata egyetlen célra összpontosított: a GT86-ossal meg akarták alkotni a klasszikus sportkocsik új generációját, amely a vezetés vegytiszta élvezetét kínálja. Visszanyúltak hát egészen a gyökerekig, és a már jól bevált orrmotoros-hátsókerékhajtású konstrukciót alkalmazták az új autónál, amelynek 2,0 literes boxermotorja és ívelt vonalvezetése a régi idők vezetőközpontú Toyotáinak legszebb hagyományait elevenített fel, méghozzá a legmodernebb kivitelben.

A meglehetősen hátra tolt, pörgős motor a hátsó kerekeket hajtja, s az alacsony tömegközéppontú, könnyű karosszériájú GT86 remekül uralható és hihetetlenül élénken reagál a vezető utasításaira - pontosan úgy, ahogyan a mérnökök ígérték.

/
/
 
/
/

Az autó fejlesztésénél a 86 a modellnév mellett sok másra is vonatkozott, így a legendás 86-os szám nemcsak a kormánykerék emblémáján jelenik meg, hanem a műszaki adatokban is: a kipufogóvégek átmérője éppen 86 mm, ahogyan a motor furatának és löketének is pontosan ennyi a mérete.

Ikonikus elődeihez hasonlóan a GT86 is hatalmas sikert aratott a világban, elsősorban zabolátlan vezetési élménye miatt, és mert megfizethető áron kínált örömautózást. Lenyűgöző menetdinamikájának köszönhetően a GT86 a világ számos versenypályáján sikert sikerre halmozott. A legemlékezetesebb versenyváltozat talán a 2015-ben bemutatott GT86 CS-R3 rallyautó volt, amely költséghatékony belépőt jelentett a rally világába - méghozzá olyan magas szinten, hogy még a Rally Világbajnokságon is rajthoz állhatott.

A Toyota sportautóinak jövője

A GT86 bemutatásakor osztotta meg elképzeléseit Akio Toyoda, a Toyota elnöke a vállalat jövőjéről, mondván: 'Továbbra is azon vagyunk, hogy egyre jobb autókat készítsünk - márpedig ha egy autó nem vezethető élvezetesen, az nem is autó.'

A GT86 mindenestül megtestesíti a Toyota autók iránti szenvedélyét és vezetőközpontú szemléletmódját, s ennek tudatában felmerül egy izgalmas kérdés: vajon milyenek lesznek a jövő Toyotái, amelyek a márka gazdag örökségét hordozzák?

Folytassa az utazást!

Mit rejt a jövő?

A Toyota sportkocsik története (8. rész)

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT