GT86

A Toyota sportkocsik története (7. rész)

A GT86 2011-es bemutatója emlékezetes dátum a sportkocsi- és Toyota-rajongók számára, akik évek óta hiányolták már a kínálatból az olyan modelleket, mint a korábbi MR2, vagy éppen a Celica és a Supra. A GT86 pontosan azt kínálta nekik, amire már oly régóta vágytak.

A vezetés vegytiszta élvezete

A Toyota korábbi sportkocsi-legendái (többek közt a 2000GT és az AE86) példáján fellelkesülve a formatervezők csapata egyetlen célra összpontosított: a GT86-ossal meg akarták alkotni a klasszikus sportkocsik új generációját, amely a vezetés vegytiszta élvezetét kínálja. Visszanyúltak hát egészen a gyökerekig, és a már jól bevált orrmotoros-hátsókerékhajtású konstrukciót alkalmazták az új autónál, amelynek 2,0 literes boxermotorja és ívelt vonalvezetése a régi idők vezetőközpontú Toyotáinak legszebb hagyományait elevenített fel, méghozzá a legmodernebb kivitelben.

A meglehetősen hátra tolt, pörgős motor a hátsó kerekeket hajtja, s az alacsony tömegközéppontú, könnyű karosszériájú GT86 remekül uralható és hihetetlenül élénken reagál a vezető utasításaira - pontosan úgy, ahogyan a mérnökök ígérték.

/
/
/
/

Az autó fejlesztésénél a 86 a modellnév mellett sok másra is vonatkozott, így a legendás 86-os szám nemcsak a kormánykerék emblémáján jelenik meg, hanem a műszaki adatokban is: a kipufogóvégek átmérője éppen 86 mm, ahogyan a motor furatának és löketének is pontosan ennyi a mérete.

Ikonikus elődeihez hasonlóan a GT86 is hatalmas sikert aratott a világban, elsősorban zabolátlan vezetési élménye miatt, és mert megfizethető áron kínált örömautózást. Lenyűgöző menetdinamikájának köszönhetően a GT86 a világ számos versenypályáján sikert sikerre halmozott. A legemlékezetesebb versenyváltozat talán a 2015-ben bemutatott GT86 CS-R3 rallyautó volt, amely költséghatékony belépőt jelentett a rally világába - méghozzá olyan magas szinten, hogy még a Rally Világbajnokságon is rajthoz állhatott.

A Toyota sportautóinak jövője

A GT86 bemutatásakor osztotta meg elképzeléseit Akio Toyoda, a Toyota elnöke a vállalat jövőjéről, mondván: 'Továbbra is azon vagyunk, hogy egyre jobb autókat készítsünk - márpedig ha egy autó nem vezethető élvezetesen, az nem is autó.'

A GT86 mindenestül megtestesíti a Toyota autók iránti szenvedélyét és vezetőközpontú szemléletmódját, s ennek tudatában felmerül egy izgalmas kérdés: vajon milyenek lesznek a jövő Toyotái, amelyek a márka gazdag örökségét hordozzák?

Folytassa az utazást!

Mit rejt a jövő?

A Toyota sportkocsik története (8. rész)

Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.