Hogyan működik a full hybrid?
Hibrid vezetés szakaszai
Elindulás
Közlekedés állandó sebességgel
Amikor az autóval kigyorsít egy kereszteződésnél, parkol vagy forgalmi dugóban araszol, a hibrid hajtás csak elektromos áramot használ az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében.
Alacsony sebességtartományokban (70 km/óráig) egyenletesen haladva az autó mindkét erőforrásból nyer energiát, de közülük az elektromotornak jut kiemelt szerep, miközben a benzinmotor rásegít, amikor szükséges. Az EV üzemmód bekapcsolásával a Toyota hibrid átvált tisztán elektromos meghajtásra, és kisebb távolságokat károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás nélkül is meg tud tenni.
Ha az autó előzésébe kezd vagy meredek útszakaszt kell leküzdenie, mindkét motor maximális teljesítményen dolgozik, hogy a hajtáslánc a legnagyobb teljesítményt tudja leadni. Országúton főként a benzinmotor szolgáltatja az energiát, de a működését időnként az elektromotor is kiegészíti.
Lassításnál a benzinmotor lekapcsolódik a hajtásláncról, és a hibrid rendszer visszanyeri a fékezésből származó mozgási energiát. Közlekedési lámpánál állva mindkét motor minden esetben leáll.
Erős gyorsítás/autópályás közlekedés
Fékezés/lassítás/megállás
Hogyan vezessük még takarékosabban hibridünket?
A MyT alkalmazás segíti a gépjárművezetőt az optimális üzemanyag-felhasználásban. Az applikáció értékes információkal és tippekkel készíti fel a vezetőt az elektromos üzemmód kihasználására, a megfelelő gyorsítás módjára, a sebesség tartására és az optimális fékezésre, hogy az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tovább csökkenjen.