CELICA

A Toyota sportkocsik története (3. rész)

Névválasztásával, ami spanyolul azt jelenti, hogy 'égi' vagy 'mennyei', már az első pillanattól kezdve nyilvánvaló volt, hogy a Celica tündöklő csillagnak született. Arra készült, hogy valódi szabadságérzetet kínáljon: utasterét praktikusra formálták, ám maga a jármű mégis sportos és megfizethető volt..

A mennyei Celica

Bár tervezése során a kényelem és könnyű irányíthatóság volt a legfontosabb szempont, a Celica élvezetesen vezethető autónak bizonyult, hiszen független első futóművének és négylengőkaros hátsó felfüggesztésének köszönhetően még a szűk és veszélyes kanyarok sem hozták zavarba.

1985-ben jelent meg a negyedik modellgeneráció, jelentős változásokat hozva a Celica konstrukciójában, hiszen a korábbi hátsókerékhajtás helyett a motor immár az első kerekeket hajtotta. A modell történetében különösen fontos évnek számít az 1986-os esztendő; ekkor jelent meg a GT-Four változat állandó összkerékhajtással és izmos, 185 lóerős DOHC motorral (Japánban ez volt a legerősebb 2,0 literes blokk). A GT-Four tökéletes autónak bizonyult ahhoz, hogy a Toyota újra harcba szálljon a WRC bajnoki címéért.

/
/
/
/

A csapatnak nem is kellett sokáig várnia. Carlos Sainz 1990-ben megszerezte az egyéni bajnoki trófeát (elsőként a japán autógyárak közül), és bebiztosította a második helyet a Toyota számára a gyártók bajnokságában. 1992-ben az új, WRC-homologizációjú modellváltozat a GT-Four RC (Rally Competition) néven vált ismertté. Az autó 1993-ban és 1994-ben is begyűjtötte az egyéni és gyártói WRC-kupákat - először Juha Kankkunen-nel, utána pedig Didier Auriol-lal.

Akik végignézték a hetedik generációs modell leleplezését, még nem tudhatták, hogy a Celica utolsó változatát csodálják. 35 év, hét izgalmas modellgeneráció, számtalan versenygyőzelem és több mint négymillió eladott autó: ezzel zárul a Celica történetének utolsó fejezete. Ám a legfényesebb csillag emléke sosem fakul meg emlékezetünkben…

Folytassa az utazást!

Tudjon meg többet a Toyota hagyományairól!

Több Toyota támogatott Magyar olimpikon szerzett érmet Tokióban Több Toyota támogatott Magyar olimpikon szerzett érmet Tokióban Tudjon meg többet Ön tud csukott szemmel vezetni? Ön tud csukott szemmel vezetni? Tudjon meg többet  A Toyota megállíthatatlan: sorozatban az ötödik diadalát aratva az Észt Rallyt is behúzta a japán istálló A Toyota megállíthatatlan: sorozatban az ötödik diadalát aratva az Észt Rallyt is behúzta a japán istálló Tudjon meg többet  A hétvégi Monza-i diadallal továbbra is 100%-os a Toyota Hypercar versenyautójának mérlege A hétvégi Monza-i diadallal továbbra is 100%-os a Toyota Hypercar versenyautójának mérlege Tudjon meg többet
SUPRA
A Toyota sportkocsik története (4. rész)