Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A RAV4 története

Az autó, ami felrúgta a szabályokat

A legtöbb innováció láttán elgondolkodunk: vajon hogyan lehet, hogy ez az életünket megváltoztató ötlet korábban senkinek sem jutott eszébe? Pedig utólag olyan kézenfekvőnek tűnik... Jó példa erre az apró MP3 lejátszó, amivel zenei albumok százait vághatjuk zsebre, vagy a mobiltelefonba épített kamera, ami sokunkban ébresztett kedvet a fotózáshoz.

Az 1989-es Tokiói Autókiállításon a Toyota egy vadonatúj tanulmányautóval hökkentette meg a világot. Azon a napon született meg a Recreational Active Vehicle with 4 wheel-drive – vagyis a négykerékhajtású szabadidő-autó.

Szerencsére ma már az is elég, ha egyszerűen Toyota RAV4-nek nevezzük.

/
Az első kompakt SUV

Az emberek addig elégedettnek tűntek a meglévő autótípusok kínálatával. Választhattak kompakt lépcsőshátú vagy ferdehátú karosszériát, vagy ha komolyabb igénybevételre kerestek maguknak autót, arra ott volt néhány nagyméretű terepjáró.

Ám amikor 1994 májusában megjelent a RAV4, a vásárlóközönség egy újabb választási lehetőséggel gazdagodott, hiszen a Toyota egyik napról a másikra megteremtette a kompakt városi terepjárók addig sosem létezett szegmensét.

/

Az új modell mindenből a legjobbat kínálta. Praktikus, önhordó karosszériája négy ülést rejtett, és olyan dinamikus vezetési élményt kínált, mint egy igazán jó személyautó. Ám ha az utazás terepen vagy rossz időjárási körülmények közt folytatódott, a vezető számára igencsak megnyugtató érzést nyújtott a magas üléshelyzet, a négykerékhajtás és nagy terepjárókat idéző hasmagasság.

Az autó gyors és átütő sikert aratott. Az emberek imádták a RAV4 külső megjelenését és menetdinamikáját. 2,0 literes, 16 szelepes motorjával ez az egyedi stílusú, látványos oldalvédő műanyag idomokkal felszerelt gép úgy gyorsult, mint a legtöbb nagy teljesítményű ferdehátú, és a Toyotának hamarosan meg kellett dupláznia a gyártókapacitást, hogy lépést tudjon tartani a kereslettel.

Bővülő kínálat

Az autó kezdetben háromajtós karosszériával készült, ám már két évvel később (1996-ban) megjelent az ötajtós változat, amit ugyanaz a 2,0 literes motor hajtott, ám a vásárlók ekkor már négyfokozatú automata sebességváltót is választhattak az ötfokozatú manuális váltó helyett.

1998-ban némi modellfrissítésre került sor, s ekkor jelent meg az első és egyetlen vászontetős RAV4. A napfény és a szél szerelmesei egyszerűen odavoltak a kabrió változatért, bár az nem sokáig volt kapható, mivel hamarosan színre lépett a modellsorozat várva várt második generációja.

/
Új évszázad, új modellek

2000-ben a második generációs RAV4 már egy zsúfoltabb piacra érkezett, hiszen addigra más autógyárak is tanultak a modell világraszóló sikeréből, és lemásolták a receptet. Az új RAV4 magabiztosan vágott neki a versenynek, hiszen nemcsak szerkezeteinek 70 százaléka újult meg, hanem tágasabb és szilárdabb karosszériát is kapott, így rugózási kényelme és zajszintje is tovább javult.

/

A SUV-szegmensben egyre éleződött a küzdelem, s hogy a modell továbbra is sikeres maradhasson, 2006-ban megszületett a még fejlettebb és komolyabb harmadik RAV4-generáció. Az előző szériához hasonlóan itt is a szilárdabb karosszéria csökkentette tovább a zajt és a rezgéseket, ám a legfontosabb változás a részleges négykerékhajtás bevezetése volt. Ez a megoldás a szegmensben elsőként egyesítette a tapadást és menetstabilitást ellenőrző rendszereket, leváltva a magasabb fogyasztással és emisszióval járó állandó összkerékhajtást.

/
Elektromos hajtás

1997-ben nagy sikert aratott Kaliforniában az első generációs RAV4 tisztán elektromos hajtású változata, ezért a Tesla Motors és a michigani Toyota Műszaki Központ 2010-ben közös munkával elkészítette az akkori legmodernebb elektromos hajtással felszerelt változatot (egyelőre csak az amerikai piacra). A Kalifornia állam szigorú, zéró károsanyag-kibocsátási programjának tökéletesen megfelelő autót elsősorban a lízingcégek vásárolták. A modern lítium-ion akkumulátorral és 154 lóerős elektromotorral hajtott RAV4 hatótávolsága 180 kilométer, ami kiemelkedő technikai eredménynek számított.

/
Az eredeti értékek szellemében

A legújabb, negyedik modellgeneráció 2013 tavaszán jelent meg, s ekkorra a RAV4 már kifejezetten elegánssá vált. Láthatóan formásabb és kifinomultabb lett, ám továbbra is jellegzetesen RAV4 maradt, és stílusa még mindig az eredetiség szellemiségét tükrözi.

/

Sikeres elődeihez hasonlóan az új RAV4 is megőrizte az első modell játékos természetét. Bárhol járjon is – városi forgalomban vagy erdei ösvényeken – a RAV4 lényege mindig is a vezetés öröme marad.

Az autó olyan modern vezetősegítő megoldásokat kínál, mint a kormányzást és a futóművet a mindenkori útviszonyokhoz igazító Integrált Menetdinamikai Rendszer. A tágas és prémium minőségű utastér, a tökéletesen kiegyensúlyozott rugózási komfort olyan érzést kelt az emberben, mintha egy jóval drágább autóban utazna.

/
/

Több mint 20 éve már, hogy a RAV4 megváltoztatta mindazt, amit a hétköznapi autókról gondolunk. Hirtelen olyan szabadságot és sokoldalúságot kínált, amit az autósok korábban csak a jóval nagyobb, nehezebb és drágább autóktól várhattak. Többé már nem kellett választani az elegáns lépcsőshátú, a sokoldalú ferdehátú vagy a masszív 4x4-es közt - helyettük elég volt megvásárolni egy RAV4-est.

Az eredeti, minden feladatra alkalmas SUV...

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT