1. Modellek
  2. Örökség

A GR Supra GT4-től a versenyörökségig

2020 óta a GR Supra GT4 versenyautók több mint 280 megmérettetésen vettek részt, melyeken 37 kategóriagyőzelemmel és 82 dobogós helyezéssel bizonyították rátermettségüket. 2022-ben a Supra GT4 modellek több mint egy tucat bajnokságban szerepelnek majd három kontinensen.

Toyota GR Supra

Versenyfejlesztés

 A hosszútávú világbajnokságtól (WEC) és a Rally Világbajnokságtól (WRC) egészen a Nürburgring 24 órás versenyig, a TOYOTA GAZOO Racing a világ legkiemelkedőbb motorsport eseményeinek résztvevője. A verseny hevében szembejövő kihívásokon keresztül munkatársaink folyamatosan fejlődnek, új technológiák születnek meg, és mindennek köszönhetően egyre jobb autókat tudunk készíteni.

A GR Supra GT4 tanulmányautó 2019-es bemutatóját követően készen álltunk arra, hogy a figyelmünket a magán motorsport sorozatokra irányítsuk az új GR Supra GT4 versenyautóval. Az utcai változat kiegyensúlyozott alapjait és kiemelkedően szilárd, könnyűépítésű karosszériáját felhasználva versenygépünk egyszerű, költséghatékony megoldást kínál a magáncsapatoknak és az autózás szerelmeseinek a GT4 sorozatokban való részvételre szerte Európában.

Készen áll a versenyre

A TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E) által kifejlesztett GR Supra GT4 úgy lett megalkotva, hogy bármilyen képességekkel megáldott pilóta számára megfelelő legyen. Mindezt olyan funkcióknak köszönhet, mint a GT4 Racing System, amely minimumra csökkenti a pilótát zavaró tényezőket, és segíti a vezető koncentrációját a verseny hevében.

Versenyekre kihegyezett teljesítmény

Az utcai változat háromliteres, soros hathengeres, turbós erőforrását 430 lóerősre húzták fel a mérnökök, az erőt pedig egy hétfokozatú, váltófülekkel vezérelhető sport-automata váltó juttatja el a kerekekhez, illetve egy mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű is rendelkezésre áll. Az Akrapovič versenykipufogók és a Ravenol kenőanyagok garantálják a nagy teljesítményt és a megbízhatóságot.

Precíz irányíthatóság

Az első toldatok és a hátsó légterelő természetes kompozit anyagokból készülnek, aminek hatására az össztömeg 1.350 kilogrammra csökkent. A futómű elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros felépítést kapott, az elöl és hátul egyaránt állítható KW nagyteljesítményű gátlókról nem is beszélve, amelyek biztosítják a megbízható, precíz irányíthatóságot.


Határon autózva is érezheti az erőt

Határon autózva is nyugodt lehet, köszönhetően a fékrendszer fejlesztésének, amely dedikált Brembo verseny-nyergeket kapott – elöl hat, hátul pedig négydugattyúsokat. A 305/660 Pirelli gumiabroncsokkal szerelt, ötcsavaros OZ Racing könnyűfém keréktárcsák pedig még tovább fokozzák az autó teljesítményét.


Biztonság a pilóta számára

A pilóta védelmének érdekében a könnyűépítésű acél karosszéria egy magas szilárdságú bukókeret és az FIA szabályainak megfelelő, hatpontos biztonsági övvel van felszerelve. A funkcionalitásra összpontosító utasteret egy karbon műszerfal és egy kifejezetten a GT4 versenyekhez fejlesztett kormánykerék teszi teljessé.

Műszaki adatok                                     

Soros, hathengeres turbómotor

Motor hengerűrtartalma 2,998cm3
Motor teljesítménye 430 LE
Motor nyomatéka 650 Nm
Tömeg 1,350 kg
Hosszúság 4,460 mm
Szélesség 1,855 mm
Magasság 1,250 mm
Sebességváltó Hétfokozatú automata váltófülekkel, hátsókerékhajtás

Verseny Supra

Verseny Supra Két szó, ami motorsportok szerelmeseit és a Gran Turismo® játékosokat visszarepíti az ikonikus Supra GT-k és a harci sebekkel tarkított Supra GT LM versenygépek korába, a 90-es évek közepére. A 80-as évek elejéig tartott, mire a GR Supra betette a lábát a motorsport világába. Bár a negyedik generációs GR Supra messze a legsikeresebb volt a motorsportokban, az A60 és az A70 számos versenysportágban ért el jelentős sikereket.

Túraautó

A híres túraautó-pilóta, Win Percy egy A60 Celica Suprával zárta le az 1984-es Brit Túraautó-bajnokságot. Egy évvel később a motorversenyző, Barry Sheene vette át a volánt, és nagy érdeklődés övezte, hogy miként teljesít majd a kétkerekűek világában legendássá vált versenyző a Celica Supra volánjánál.

Le Mans

Az ember és a gép legkeményebb próbájaként Le Mans méltó volt a hírnevére, amikor a Nippon Denso színeiben induló GR Supra elindult a 24 órás versenyen. A riválisok teljesítménye, a mechanikai problémák és a versenybalesetek okán a GR Supra 1995-ben csak a még íg is lenyűgöző 14. helyet tudta elérni összesítésében, a következő évben pedig csalódást keltően ért véget a verseny, hiszen nem látta meg a kockás zászlót az autó. A történelem azonban elárulja, hogy a Toyota Le Mans-i átka még csak akkor kezdődött...

All Japan GT Bajnokság

A GR Supra 1995 és 2005 között az All-Japan GT Bajnokság (JGTC) meghatározó résztvevője volt. Négyszer nyerte meg a JGTC sorozatot – 1997-ben, 2001-ben, 2002-ben és 2005-ben –, és annak ellenére, hogy az autó gyártása 2002-ben véget ért, gyári csapatok nagy sikerrel folytatták a Suprával a versenyzést, egészen a 2007-es utolsó versenyig.
Rally

Per Eklund korai sikerei után a Celica Suprával a Brit Rally Bajnokságban, az A70 GR Supra bemutatkozott az A csoportos rallyn, és különösen hatékonynak bizonyult a zord afrikai terepen, mint például a hírhedt Safari Rally.