Hidrogén
A Toyota innovatív technológiája valójában egy évszázadok óta ismert elektrokémiai folyamat, az elektrolízis megfordítására épül. Az üzemanyagcella a világegyetem leggyakoribb elemét, a hidrogént használja; ha ezt a gázt a levegő oxigénjével vegyítik egy folyamatban, akkor a végeredmény elektromos áram és tiszta víz lesz.
![Toyota Mirai - film](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-mirai-youtube-full.jpg)
![Toyota Mirai - film](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-mirai-youtube-mobile.jpg)
Hogyan működik az üzemanyagcella?
A működés elve valójában rendkívül egyszerű: a szerkezet egy elemi cellája két elektródából és a köztük lévő polimer membránból áll össze. A félig áteresztő membránon csak a protonok juthatnak át, így a hidrogénionok a katód körül gyűlnek össze, ahol reakcióba lépnek az oxigénionokkal. Az anódon felszabaduló elektronok elektromos áram formájában hagyják el a cellát, és végső soron az autót mozgató villanymotort forgatják. Az üzemanyagcella semmilyen karbantartás nem igényel, és az élettartama is hosszú.
A folyamatok
Az elemi cella mindössze két elektródából és a kizárólag pozitív töltésű hidrogénionok számára átjárható membránból áll. A hidrogénionok (amik valójában a hidrogén felépítéséből adódóan pozitív töltésű protonok) a katód környezetében a levegő oxigénjével vízmolekulákat formálnak. A hidrogénmolekulák leválasztott elektronjai az autót hajtó elektromotorból a cellába visszajutva a vízmolekulákba épülnek be.
![](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/background-build-section.jpg)
A hidrogénhajtású autó
A hibridekkel ellentétben a hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autókban nincs belsőégésű hajtómű. A hajtáshoz szükséges energiát az üzemanyagcella-csomag állítja elő a padló alá beépített három nagynyomású tartályból származó hidrogénből. A Toyota Mirai tankjaiba összesen 5,6 kg hidrogén fér; összehasonlításképpen egy hasonló menetteljesítményű, tisztán elektromos hajtású autó akkumulátora nagyjából 700 kilót nyom.
A hidrogén és hibrid hajtás összehasonlítása
![Toyota Mirai](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-mirai.jpg)
![Üzemanyagcella - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-1.png)
![Hidrogéntartályok - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-2.png)
![Elektromotor - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-3.png)
![Hajtáslánci akkumulátor - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-4.png)
![Szabályozó elektronikák - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-5.png)
![Toyota Corolla Hatchback Hybrid](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-corolla-hatchback.jpg)
![Belsőégésű motor - Ikona](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-6.png)
![comparison-hybrid-alt-2](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-7.png)
![comparison-hybrid-alt-3](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-8.png)
![Hajtáslánci akkumulátor - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-9.png)
![Szabályozó elektronikák - Ikon](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/icon-10.png)
BIZTONSÁG
Az új Toyota Mirai a biztonság nagykövete. Az Euro NCAP töréstesztjén elérhető lehet legjobb, ötcsillagos eredmény a Toyota átfogó aktív és passzív biztonsági kutatásainak és elemzéseinek köszönhető. Az üzemanyagcella minden eleme megkapta a jóváhagyást, amely bizonyítja, hogy elhelyezése és kialakítása kivételes ellenállóságról és védelemről tanúskodik.
![Toyota Mirai](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-mirai-safety-background-text-v01.jpg)
![Toyota Mirai](/content/dam/toyota/nmsc/central-europe/hydrogen/toyota-mirai-safety-background-text-mobile-v01.jpg)