Minél keményebb, annál jobb.

A Toyota 40 éve a Dakar Rallyn

Szétfeszíteni a határokat

A TOYOTA GAZOO Racing megtestesíti a Toyota törekvését, hogy minden határt átlépve „egyre jobb és jobb” autókat alkosson. Sosem hagyunk fel az innovációval, új technológiákat pedig az autóversenyek kőkemény világában csiszoljuk tökéletessé. És van egy verseny, amely minden másnál tökéletesebben képviseli ezt a szellemiséget: a Dakar Rally, ahol a Toyota már eddig is történelmet írt. A sebesség itt kevés a győzelemhez; a minőség, a tartósság és a megbízhatóság legalább ennyire fontos.

/

Hiszünk a végletekben

Több mint 9000 kilométeres távjával a Dakar Rally a világ legkeményebb tesztpályája. A gyilkos homokdűnék, az alattomos folyómedrek és a hihetetlenül gyors szakaszok autóink minden egyes alkatrészét egészen a tűréshatárig próbára teszik. Ilyen végletes körülmények közt olyan autó kell, amiben mindig megbízhatunk - és éppen az extrém megbízhatóság az, ami miatt a rallyversenyzők többsége ezt az autót választja.
 


'2016-ban a versenyt sikeresen teljesítő autók 42,4 százaléka Toyota volt'

 

A legfrissebb hírek

Folyamatosan érkező friss híreink révén nyomon követheti a Toyota eredményeit a Dakaron.

Tudjon meg többet

Hilux: 50 éve legyőzhetetlen

Sok márka tölt fel látványos tesztvideókat a YouTube-ra, így bizonyítva autójuk tudását. A Hiluxnak viszont semmit sem kell bizonygatnia, hiszen már 50 éve folyamatos tesztelés alatt áll, miközben tulajdonosai keményebbnél keményebb körülmények közt használják. Ez az autó 50 éve legyőzhetetlen.

Fedezze fel a Hiluxot!

Toyota Hilux Dakar

Toyota Hilux :: A Dakar Rallyn
Áttervezett független hátsó futómű, 12 százalékkal hosszabb rugóúttal
Toyota Hilux :: A Dakar Rallyn
Középre beépített V8-as motor
Toyota Hilux :: A Dakar Rallyn
Összkerékhajtás
Toyota Hilux :: A Dakar Rallyn
Csökkentett tömeg
/

A csapat

A TOYOTA GAZOO Racing először 2012-ben nevezett be a Dakar Rallyra egy Toyota Hilux versenygéppel, 2018-ban pedig már három autóval is rajthoz áll. A vadonatúj Toyota Hilux mechanikai fejlesztései komoly előrelépést ígérnek az autó teljesítményében. Az elődje megbízhatóságára és strapabírására építkező új modell 3000 kilométernyi teszten bizonyította kiegyensúlyozott irányíthatóságát és mindazt, ami a csapat szerint a győzelemhez kell.

/
#304

Pilóta: Giniel De Villiers

Ország: Dél-Afrika

Dakar eredmények: 7 dobogós hely, 1 győzelem (2009)

Érdekesség: Giniel eddig mindössze egyszer végzett a Dakar tíz legjobbja mögött (2007)

/
#304

Pilóta: Dirk Von Zitzewitz

Ország: Németország

Dakar eredmények: Első Dakar-futam 1997-ben, 1 győzelem (2009)

Érdekesség: Dirk először motorkerékpárral versenyzett a Dakaron (1997)

/
#301

Pilóta: Nasser Al Attiyah

Ország: Katar

Dakar eredmények: 2 győzelem (2011 és 2015)

Érdekesség: Nasser olimpiai bronzérmet szerzett koronglövészetben

/
#301

Pilóta: Mathieu Baumel

Ország: Franciaország

Dakar eredmények: 1 győzelem (2015)

Érdekesség: Mathieu különféle motorsport-kategóriákban hatszoros bajnok

/
#309

Pilóta: Bernard Ten Brinke

Ország: Hollandia

Dakar eredmények: eddigi legjobb eredménye a 7. helyezés

Érdekesség: Bernard egy holland konyhafelszerelési cég tulajdonosa

/
#309

Pilóta: Michel Périn

Ország: Franciaország

Dakar eredmények: 3 győzelem (1994, 1995, 1996)

Érdekesség: Michel 1984 óta profi navigátor

A 2018-as Dakar Rally

A 2018-as Dakar Rally
60 nemzet több mint 500 versenyzője
A 2018-as Dakar Rally
10 000 kilométeres versenytáv
A 2018-as Dakar Rally
A tizedik dél-amerikai futam
A 2018-as Dakar Rally
15 napon át tartó küzdelem

A rally története

Az első Dakar Rallyt 1978-ban szervezte meg Thierry Sabine. A futam eredetileg a Szaharát szelte át, és a versenyzők bármilyen járművel rajthoz állhattak, ha az kerekeken gurult, és belsőégésű motor hajtotta. A rally 2008-ig Észak-Afrikában folytatódott, de ezután biztonsági okokból törölték, és a következő évben már Dél-Amerikában rendezték meg. Bár a helyszín más lett, a verseny neve és szellemisége változatlan maradt.
 

A rally útvonala

Több mint 5000 kilométernyi versenyszakasz és 4000 kilométernyi összekötő szakasz – így néz ki a 2018-as Dakar, amelynek 14 szakaszából hét kizárólag terepen vagy dűnéken fut, ezért az idei futam az egyik legkeményebb versenynek számít a Dakar történetében.

Az immár 40. évfordulóját ünneplő, és tizedik alkalommal Dél-Amerikában megrendezett Dakar Rally idén visszatér Peruba, ahol a mezőny január 6-án rajtol el az ország fővárosából, Limából. A csapatok a homokdűnék tengerén átvergődve január 16-án lépik majd át a bolíviai határt. Ezután két szakasz vár rájuk, miközben átszelik Bolívia legmagasabb hegyvidékeit, innen pedig Argentína északi részébe jutnak, ahol január 20-án érnek célba Córdobában.

/
Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.