Pillantás a jövőbe

Íme, az új Toyota C-HR Concept!

A Frankfurti Autószalon a világ egyik legnagyobb presztízsű autókiállítása, ezért ha egy gyártó valami új és izgalmas dologgal rukkol elő, azt itt biztosan bemutatja. Idén a Toyota a tavaly kiállított tanulmányautó, a C-HR Concept új változatával gondoskodik arról, hogy a látogatók bővében legyenek a látnivalóknak.


Életszerű kép a Toyota terveiről

/

1994-ben a RAV4 robbant be friss és egyedi koncepciójával a 4x4-esek piacára, most pedig a Toyota C-HR Concept tűnt fel ugyanilyen egyedi megközelítéssel a kompakt crossoverek szegmensében.

Az autó dizájnját az "aktív nagyvárosi életstílus" határozza meg. Bár a karosszéria megőrizte az eredeti C-HR gyémánt-jellegű formavilágát és erőteljes kiállását, az ötajtós kialakítás, az új metálszürke fényezés, valamint a sorozatgyártásra alkalmas első-hátsó karosszéria-kialakítás és lámpatestek azt sugallják, hogy a C-HR Concept nagyon is valós bepillantást enged a Toyota terveibe.

A kupé-jellegű karosszéria vadonatúj padlólemezre épül, ami teljesíti az ügyfelek magas elvárásait a kiváló irányíthatóság terén. A kompakt méretű (4350 mm hosszú, 1850 mm széles 1500 mm magas) városi terepjáró alacsony tömegközéppontja és megnövelt szerkezeti merevsége magával ragadó vezetési élményt ígér.

/
/

A Toyota-hibridek egyre szélesebb kínálatához hasonlóan - amelynek éllovasa a Prius - a C-HR Concept modellt is különleges hibrid rendszerünk hajtja. E forradalmian új hajtásmód remek teljesítménye, élvonalbeli üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása tökéletesen illik az innovatív tanulmányautóhoz.

Új stílusirányzat

Az új és hatásos, gyémánt-jellegű stílust bevezető tanulmányautón számtalan gyönyörű részletmegoldás látható, s a karosszéria sík felületei a drágakövek precízen metszett, csiszolt lapjaira emlékeztetnek.

/

Ha fentről tekintünk a C-HR Conceptre, láthatjuk, hogy az ék alakú sarkok nem csupán könnyed eleganciával ruházzák fel a karosszériát, hanem az első és hátsó kerékívek erőteljes formavilágát is kihangsúlyozzák, jól érzékeltetve az autó széles, stabil kiállását.

A lökhárító robusztus központi eleme fölött elhelyezkedő, keskeny felső hűtőrács 'lebegő szárnnyá' alakult, amely a jármű elülső sarkai között lebeg. A sárvédőkbe épített, összetett fényszórókban a hi-tech, háromdimenziós hatású Nappali Menetfény (DRL) is helyet kapott.

Karcsú és izmos

Oldalnézetből a karosszéria plasztikusan kialakított, övvonal alatti tömege, az izmos kerékívek, valamint a szögletes far szöges ellentétben áll a kecses profilú utasfülkével, amelyet az oldalablak lendületes, folytonos meghosszabbítása is kihangsúlyoz.

/


E megoldás eredményeképpen a légterelőben végződő tetővonal szinte végigúszik az autó fölött, ráerősítve a hátsó szélvédőt keretbe foglaló C-oszlopok ék alakjára. A mintába rendezett nyílásokkal díszített tető játékos fényekkel tölti meg a C-HR Concept utaskabinját.

Hátulnézetből a látványosan szűkülő üvegfelület, valamint a repülés világa által ihletett, jellegzetes, lebegő hátsó lámpatestek még inkább kihangsúlyozzák a crossover modell széles vállát és stabil kiállását.

/


A több dizájn-stúdió globális együttműködésével született új formavilág érzékletesen tükrözi az új stílusirányzatot, ami meghatározza majd jövőbeli modelljeink megjelenését..

A tanulmányautók arra szolgálnak, hogy segítségükkel felmérhessük az új stílus- és dizájn-irányzatok hatását. A C-HR látványos külsejét, élvezetes menetdinamikáját és fejlett hajtásláncát látva azt reméljük, hogy hamarosan megszületik egy ilyen városi terepjáró - mindazok örömére, akik az aktív nagyvárosi életstílus hívei.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT