1. Elektrifikált
  2. 25 évnyi tapasztalat az elektromos hajtásban

25 évnyi tapasztalat az elektromos hajtásban

Jó száz évvel ezelőtt a belsőégésű motor forradalmasította a világot, személyes mobilitást kínálva a tömegeknek - de ennek közös bolygónk fizette meg az árát. Éppen ezért a Toyota már 1993-ban azt tűzte ki célul, hogy megalkot egy csekély károsanyag-kibocsátású autót. Négy évvel később megszületett első, forradalmian újszerű hibridünk, mi pedig kitartóan ragaszkodtunk a célunkhoz. Töretlen innovációnknak köszönhetően a Toyota modelljei egyre tisztább technológiával működnek, csökkentve környezeti terhelésünket, sőt még pozitív hatást is gyakorolnak a világra.

 

1997: Prius Hybrid

A Prius hibrid hajtása egy sor ötletes és üzemanyag-takarékos megoldást hordozott: a benzin- és elektromotor erejének intelligens összehangolása mindig a pillanatnyi vezetési körülményekhez igazodott, és amikor az autó megállt, a benzinmotor is automatikusan leállt. A legfontosabb újítás azonban a regeneratív fékrendszer volt, ami a korábban hővé alakuló mozgási energiát képes volt visszanyerni és elektromos árammá alakítani, folyamatosan töltve az akkumulátort.

2003: Hybrid Synergy Drive

A Toyota Hybrid Synergy Drive (HSD) rendszere számos újítást hozott, hiszen fejlettebb lett a benzinmotor és az akkumulátor, sőt az elektromotor teljesítménye is 50 százalékkal nőtt. Így a mai Priusok nemcsak gyorsabbak és élvezetesebben vezethetők, hanem világelső üzemanyag-fogyasztást, hosszabb elektromos hatótávolságot (2 km) és alacsonyabb CO2-kibocsátást (104 g/km) kínálnak.

2009: Plug-in Hybrid

A 2009-es Frankfurti és Los Angeles-i Autókiállításokon bemutatkozott egy új, plug-in hibrid hajtású Prius. Ez az autó nemcsak nagyobb kapacitású akkumulátora és élvezetesebb elektromos vezetési élménye miatt volt fontos, hanem azért is, mert megmutatta az embereknek, hogy a csekélyebb emisszió és az egyszerű tölthetőség könnyen összeegyeztethető az életmódjukkal.

2012: TS030 Hybrid

A Toyota volt az első autógyártó, amely hibrid hajtású géppel nevezett be a FIA Hosszútávú Világbajnokságra (WEC). A Toyota Sport TS030 Hybrid a legendás TS010 és TS020 versenyautók utódjaként épült, amelyek az 1990-es években dobogós helyezéseket szereztek a Le Mans 24 órás futamon. Akkori úttörő technológiai fejlesztéseink eredményeképpen mintegy ötmillió Toyota-hibrid kelt el világszerte.

2012: A hibrid hajtás megjelenése a Toyota modellkínálatában

2012-ben még magasabb szintre emeltük a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségünket, bemutatva egy sor új Toyota hibridet: a Yaris Hybrid, a Prius+ és a Prius Plug-in Hybrid modelleket.

2014: Mirai üzemanyagcellás elektromos autó

A forradalmian új, hidrogénhajtású Mirai modellel a Toyota újabb lépést tett a jobb jövő felé. Ráadásul a Toyota Mirai nemcsak zéró károsanyag-kibocsátású, hanem menet közben a levegőt is tisztítja, miközben csupán víz távozik a kipufogójából. Kimagasló hatótávolságával és kivételes teljesítményével a Mirai közelebb hozza számunkra a jövőt.

2015: TS050 Hybrid

A Toyota a dél-franciaországi Paul Ricard pályán mutatta be harmadik versenygépét, amellyel rajthoz állt a FIA Hosszútávú Világbajnokságon. Az autó hajtásláncában számos forradalmi újítást vezettek be, egyesítve egy 2,4 literes, kettős turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotor és egy 8MJ hibrid rendszer erejét. Mindkettőt a Motorsport Fejlesztési Részleg tervezte Japánban, a vállalat Higashi-Fuji Műszaki Központjában.

2017: Prius+

A nagyobb csomagteret és hétszemélyes utaskabint kínáló Prius+ külső formaterve ismerős lehetett, de a hosszabbra húzott hátsó rész és az apróbb dizájn-elemek mégis egyértelművé tették, hogy ez egy új modell. A tágasabb térre vágyó családok számára a Prius+ vonzó belépőként szolgált a Toyota hibrid modellkínálatába. Erős akkumulátorának köszönhetően az autó komoly teljesítményt kínált, így menetdinamikáját a súlytöbblet sem csorbította.

2019: Második generációs Mirai FCEV

A könnyen feltankolható, akár 650 km hatótávolságú, és mindössze vizet kipufogó hidrogén üzemanyagcellás jármű valós lehetőséget jelent az autózás forradalmasítására. Miután 2014-ben bemutattuk a világ első sorozatgyártású hidrogénhajtású modelljét, a második generációs Miraival új magasságba emeltük a zéró károsanyag-kibocsátású üzemanyagcellás technológiát, bebizonyítva, hogy a tisztább jövőről alkotott elképzelések akár már ma is valóra válhatnak.

2019: Akkumulátoros elektromos hajtású Proace-család

Akkumulátoros elektromos hajtású modellünkben sikeres ötvöztük a városi közlekedés favoritja, a Toyota Proace kiváló képességeit és sokoldalúságát egy tisztán elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánc teljesítményével és hatékonyságával. Ez az autó igazi áttörést jelent a vállalkozások számára, akik így nemcsak a tiszta hajtási technológia előnyeit élvezhetik, hanem ezentúl az alacsony emissziós zónákba is beléphetnek.

2021: beyond Zero almárka

A vadonatúj Toyota bZ-sorozat nemcsak zéró károsanyag-kibocsátást kínál, hanem átformálja az életeket és az élményeket. Íme az innovatív akkumulátoros elektromos járművek új generációja, az elegáns, modern tervezés és a kivételes képességek szinte magától értetődő fúziója! Csökkentse bolygónk terhelését, élvezze a kivételes teljesítményt, és használja ki a kategóriaelső, újszerű funkciókat!

2022: bZ4X akkumulátoros elektromos SUV

Innovatív, takarékos hajtásával és dinamikus SUV-formavilágával a Toyota akkumulátoros elektromos modellje kiemelkedő összkerékhajtási képességeket és kiváló hatótávolságot kínál. Élvezze legújabb elektromos SUV-modellünk, az innovatív bZ4X újszerű vezetési élményét!