Supra 900 Club
A bemutató utáni első évben 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg az új Toyota Supra. Ők azonban nemcsak sportkocsijuknak örülhetnek majd, hanem annak is, hogy egy exkluzív társaság, a Supra 900 klub tagjaivá válnak.
A bemutató utáni első évben 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg az új Toyota Supra. Ők azonban nemcsak sportkocsijuknak örülhetnek majd, hanem annak is, hogy egy exkluzív társaság, a Supra 900 klub tagjaivá válnak.
Az új Toyota Supra fejlesztésénél nemcsak a puszta teljesítményadatok vagy köridők számítottak – sokkal inkább az, hogy a vezető mit érez a kormánykerék mögött.
A motorsport mérnöki tudományának legmagasabb szintje biztosítja, hogy az új, megalkuvást nem ismerő Toyota Supra éppen az arany középúton jár a tengelytáv, a nyomtáv, a tömegközéppont magassága, az azonnali kormányreakció és a rendkívüli kanyarvételi tulajdonságok tekintetében.
Az elődök örökségét folytatva az új Toyota Supra elöl elhelyezett, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A lenyűgöző teljesítmény, a vibráló hangzás és a világszínvonalú műszaki megoldások mind egyetlen célt szolgálnak: a lehető legélvezetesebb vezetési élményt.
Országút vagy versenypálya, egyre megy – ez a nagy teljesítményű sportkocsi 300 lóerőt hoz ki 3,0 literes motorjából. A mindig rendelkezésre álló erő és az azonnali reakció kulcsa az ikerturbó, a nagy pontosságú közvetlen befecskendezés és a változó szelepvezérlés. A Toyota Supra kevesebb, mint öt másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és a motor hihetetlenül sima teljesítmény-leadásának köszönhetően az autó a kanyarokban is tökéletesen uralható.
Optimális tömegelosztás, könnyű szerkezet, alacsony tömegközéppont: ez a három dolog egy vérbeli sportkocsi lelke. Mérnökeink megszállottan dolgoztak ezek tökéletesítésén, hogy az új Toyota Suprát izgalmasan vezethető géppé formálják.
Megalkuvást nem ismerő szemléletüknek köszönhető az orrmotoros, hátsókerékhajtású, kétüléses kupénak tökéletes, 50:50 arányú tömegelosztása. Az alumíniumból és acélból készült kompozit felépítmény elképesztően merev és könnyű, a tömegközéppont alacsony, a tengelytáv pedig rövid. Ezeknek köszönhetően az autó magabiztosan stabil, a tapadása szinte határtalan, viselkedése pedig kiegyensúlyozott és semleges.
Izgalmas, magával ragadó és élvezetes – a Toyota Suprát olyannak tervezték, hogy bármilyen képességű vezető örömét lelje benne. Karosszériája egy elektronikusan vezérelt aktív differenciált és adaptív futóművet (AVS) rejt, így az autó tökéletesen uralható, és bárhol is vezeti tulajdonosa, mindig precízen irányíthatja.
Az elektronikus vezérlésű aktív differenciálmű osztja el a két hátsó kerék közt a vonóerőt. A hajtóerő elosztása rugalmas, így az autó a kanyarok minden szakaszában semlegesen viselkedik, és erőteljes gyorsításkor vagy erős fékezés esetén is stabil és precízen uralható marad. A rendkívül fejlett AVS rendszer lenyűgöző kényelmének és uralhatóságának köszönhetően a Toyota Supra egy technikás versenypályán ugyanúgy mosolyt csal vezetője arcára, mint egy kanyargós országúton.
A WRC és a WEC sztárjai, drift-bajnokok, népszerű televíziós személyiségek... a világ legismertebb autósait hívtuk meg a versenypályára, hogy belekóstolhassanak az új Toyota Supra vezetésének örömébe. Vendégeink azonban nemcsak első benyomásaikat osztják meg új sportkocsinkról, hanem azt is elmesélik, mit jelent számukra a mára legendává vált Supra neve.
Fredric Aasbø drift-világbajnok számára egész életében egyetlen álomautó létezett: a Toyota Supra. Sok-sok évnyi várakozás után a drift mestere végre elmesélheti nekünk, hogy az új, ötödik generációs Toyota Supra megfelelt-e felfokozott várakozásának.
A profi drifter, Ken Gushi első autója egy '86-os Toyota Supra volt. A tapasztalt autós ma végre kipróbálhatta az új Toyota Suprát, hogy megtapasztalja, minden megvan-e az autóban ahhoz, hogy vérbeli sportkocsinak nevezhessük.
A TOYOTA GAZOO Racing versenyzője, Mike Conway az 1000 lóerős TS050 HYBRID volánja mögött tölti a hétvégéit. A versenyzés számára nem csupán a határok feszegetését jelenti, hanem azt is, hogy mennyire sikerül átültetni a versenytechnológiát az országúti modellekbe - például az új Toyota Suprába.
A rally szupersztárja, a finn Jari Matti Latvala bármilyen úton és bármilyen sebességnél örömmel lépi át a határokat. Most elmondja, milyen érzés a könnyű, 400 lóerős Yaris után átülni az új Toyota Suprába, és olyan lendülettel autózni, amit még a futamokon is ritkán tapasztal meg.
Amikor az IndyCar versenyzője, Townsend Bell meghallja a Supra nevét, először mindig egy menő iskolatársa autója ugrik be neki a '90-es évekből. Most pedig kipróbálhatja az autó legújabb változatát, amelynek mélyre ültetett karosszériája és áramvonalas dizájnja már első pillantásra rabul ejtette a szívét.
A tévés kaszkadőr, Abbie Eaton számára a csúszáshatáron autózni olyan, mint a tánc - főleg akkor, ha egy izomautó nem csupán erős vagy jól irányítható, hanem harmonikus egészet alkot. Abbie nagy örömére az új Toyota Supra már-már művészi szinten kiegyensúlyozott.
A volt F1-pilóta és vlogger, Dani Cos imádja azt az örömteli érzést, amikor jót játszhat egy autóval a versenypályán. Az új Toyota Supra letisztult irányíthatóságának és kiegyensúlyozottságának köszönhetően Dani úgy érezte, hogy szinte eggyé vált új sportkocsinkkal. Ennél már csak akkor élvezné jobban az autót, ha azonnal meg is vásárolhatná!
A Supra legendás A-modellkódja a ’70-es évek luxus túraautójával kezdődött, és a ’90-es évek kompromisszumokat nem ismerő sportkocsija után most az új Toyota A90 modellben tért vissza – abban a gépben, amit a vezetés vegytiszta örömére terveztünk.
A Supra összes generációját azonos genetikai kód köti össze: két alapvető jellemvonás, amelyek minden kultikus sportkocsinkban megjelentek, és egészen a 2000GT modellig vezethetők vissza. Az egyik a sima járású, élénk gázreakciókat kínáló soros hathengeres motor, a másik pedig az orrmotoros-hátsókerékhajtású konfiguráció. Ez a vegytiszta, hibátlan vezetési élmény igazi garanciája.
Motor
2,0 és 2,3 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1967-1970
Teljesítmény
109-től 150 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
8,6 másodperc
Motor
2,0, 2,6 és 2,8 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1978-1981
Teljesítmény
110-től 123 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
10,2 másodperc (2.8)
Motor
2,0 és 2,8 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1981-1986
Teljesítmény
125-től 178 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
9,8 másodperc (2.8)
Motor
2,0 és 2,5 literes soros hathengeres, valamint 3,0 literes turbótöltésű soros hathengeres
Gyártás időszaka
1986-1993
Teljesítmény
160-tól 276 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
6,4 másodperc (3.0)
Motor
3,0 literes soros hathengeres és 3,0 literes ikerturbós soros hathengeres
Gyártás időszaka
1993-2002
Teljesítmény
276-tól 326 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
4,6 másodperc (3.0 turbo)
Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.
A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású GR Supra Racing tanulmányautó fejlett, könnyű konstrukciója és motorsport-stílusú utastere tökéletesen testesíti meg a vezetés élvezetére összpontosító filozófiát.
Tetsuya Tada – főmérnök
Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.
A különleges álcázás mintázatát a TOYOTA GAZOO Racing színei és a kockás rajtzászló ihlette. Sportkocsink első, nyilvános tesztje a goodwoodi hegyi futam volt, és csak ezután kezdődött meg a fejlesztés végső szakasza Európában és Amerikában.
Az idei Goodwood Festival of Speed látogató számára a Toyota Supra A90 volt az egyik legfőbb attrakció, amit a nézők nemcsak a startvonalnál csodálhattak meg, hanem akkor is, amikor felfelé száguldott a hegyi futamon.