Gyors linkek

ÚJ TOYOTA SUPRA

Érezze az autót!



A LEGENDA VISSZATÉR



Újra itt a Toyota Supra! Ez a 30 éves múltra visszatekintő, orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsi páratlan kalandot kínál. Felvillanyozó teljesítményével, kiegyensúlyozottságával és fordulékonyságával az új Toyota Supra a vezetési élmény csúcsára röpíti az autózás szerelmeseit.

Ne maradjon le a Toyota Supra várva várt bemutatójáról Detroitban, a 2019-es Észak-Amerikai Autószalonon!
  • Supra 900 Club

    A bemutató utáni első évben 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg az új Toyota Supra. Ők azonban nemcsak sportkocsijuknak örülhetnek majd, hanem annak is, hogy egy exkluzív társaság, a Supra 900 klub tagjaivá válnak.

  • Az érzés a lényeg

    Az új Toyota Supra fejlesztésénél nemcsak a puszta teljesítményadatok vagy köridők számítottak – sokkal inkább az, hogy a vezető mit érez a kormánykerék mögött.

    A motorsport mérnöki tudományának legmagasabb szintje biztosítja, hogy az új, megalkuvást nem ismerő Toyota Supra éppen az arany középúton jár a tengelytáv, a nyomtáv, a tömegközéppont magassága, az azonnali kormányreakció és a rendkívüli kanyarvételi tulajdonságok tekintetében.

  • Élvezze az erőt!

    Az elődök örökségét folytatva az új Toyota Supra elöl elhelyezett, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A lenyűgöző teljesítmény, a vibráló hangzás és a világszínvonalú műszaki megoldások mind egyetlen célt szolgálnak: a lehető legélvezetesebb vezetési élményt.

    Országút vagy versenypálya, egyre megy – ez a nagy teljesítményű sportkocsi 300 lóerőt hoz ki 3,0 literes motorjából. A mindig rendelkezésre álló erő és az azonnali reakció kulcsa az ikerturbó, a nagy pontosságú közvetlen befecskendezés és a változó szelepvezérlés. A Toyota Supra kevesebb, mint öt másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és a motor hihetetlenül sima teljesítmény-leadásának köszönhetően az autó a kanyarokban is tökéletesen uralható.

  • Élvezze az egyensúlyt!

    Optimális tömegelosztás, könnyű szerkezet, alacsony tömegközéppont: ez a három dolog egy vérbeli sportkocsi lelke. Mérnökeink megszállottan dolgoztak ezek tökéletesítésén, hogy az új Toyota Suprát izgalmasan vezethető géppé formálják.

    Megalkuvást nem ismerő szemléletüknek köszönhető az orrmotoros, hátsókerékhajtású, kétüléses kupénak tökéletes, 50:50 arányú tömegelosztása. Az alumíniumból és acélból készült kompozit felépítmény elképesztően merev és könnyű, a tömegközéppont alacsony, a tengelytáv pedig rövid. Ezeknek köszönhetően az autó magabiztosan stabil, a tapadása szinte határtalan, viselkedése pedig kiegyensúlyozott és semleges.

  • Élvezze az autó fölötti uralmat!

    Izgalmas, magával ragadó és élvezetes – a Toyota Suprát olyannak tervezték, hogy bármilyen képességű vezető örömét lelje benne. Karosszériája egy elektronikusan vezérelt aktív differenciált és adaptív futóművet (AVS) rejt, így az autó tökéletesen uralható, és bárhol is vezeti tulajdonosa, mindig precízen irányíthatja.

    Az elektronikus vezérlésű aktív differenciálmű osztja el a két hátsó kerék közt a vonóerőt. A hajtóerő elosztása rugalmas, így az autó a kanyarok minden szakaszában semlegesen viselkedik, és erőteljes gyorsításkor vagy erős fékezés esetén is stabil és precízen uralható marad. A rendkívül fejlett AVS rendszer lenyűgöző kényelmének és uralhatóságának köszönhetően a Toyota Supra egy technikás versenypályán ugyanúgy mosolyt csal vezetője arcára, mint egy kanyargós országúton.

A VERSENYZŐK SZERINT…

A WRC és a WEC sztárjai, drift-bajnokok, népszerű televíziós személyiségek... a világ legismertebb autósait hívtuk meg a versenypályára, hogy belekóstolhassanak az új Toyota Supra vezetésének örömébe. Vendégeink azonban nemcsak első benyomásaikat osztják meg új sportkocsinkról, hanem azt is elmesélik, mit jelent számukra a mára legendává vált Supra neve.

Tekintse meg rövidfilmjeinket:
  • Erő

    Fredric Aasbø

    Fredric Aasbø drift-világbajnok számára egész életében egyetlen álomautó létezett: a Toyota Supra. Sok-sok évnyi várakozás után a drift mestere végre elmesélheti nekünk, hogy az új, ötödik generációs Toyota Supra megfelelt-e felfokozott várakozásának.

  • Örökség

    Ken Gushi

    A profi drifter, Ken Gushi első autója egy '86-os Toyota Supra volt. A tapasztalt autós ma végre kipróbálhatta az új Toyota Suprát, hogy megtapasztalja, minden megvan-e az autóban ahhoz, hogy vérbeli sportkocsinak nevezhessük.

  • Technológia

    Mike Conway

    A TOYOTA GAZOO Racing versenyzője, Mike Conway az 1000 lóerős TS050 HYBRID volánja mögött tölti a hétvégéit. A versenyzés számára nem csupán a határok feszegetését jelenti, hanem azt is, hogy mennyire sikerül átültetni a versenytechnológiát az országúti modellekbe - például az új Toyota Suprába.

  • Izgalom

    Jari Matti Latvala

    A rally szupersztárja, a finn Jari Matti Latvala bármilyen úton és bármilyen sebességnél örömmel lépi át a határokat. Most elmondja, milyen érzés a könnyű, 400 lóerős Yaris után átülni az új Toyota Suprába, és olyan lendülettel autózni, amit még a futamokon is ritkán tapasztal meg.

  • Dizájn

    Townsend Bell

    Amikor az IndyCar versenyzője, Townsend Bell meghallja a Supra nevét, először mindig egy menő iskolatársa autója ugrik be neki a '90-es évekből. Most pedig kipróbálhatja az autó legújabb változatát, amelynek mélyre ültetett karosszériája és áramvonalas dizájnja már első pillantásra rabul ejtette a szívét.

  • Kiegyensúlyozottság

    Abbie Eaton

    A tévés kaszkadőr, Abbie Eaton számára a csúszáshatáron autózni olyan, mint a tánc - főleg akkor, ha egy izomautó nem csupán erős vagy jól irányítható, hanem harmonikus egészet alkot. Abbie nagy örömére az új Toyota Supra már-már művészi szinten kiegyensúlyozott.

  • Felhőtlen öröm

    Dani Clos

    A volt F1-pilóta és vlogger, Dani Cos imádja azt az örömteli érzést, amikor jót játszhat egy autóval a versenypályán. Az új Toyota Supra letisztult irányíthatóságának és kiegyensúlyozottságának köszönhetően Dani úgy érezte, hogy szinte eggyé vált új sportkocsinkkal. Ennél már csak akkor élvezné jobban az autót, ha azonnal meg is vásárolhatná!

  • Az A-kód evolúciója

    A Supra legendás A-modellkódja a ’70-es évek luxus túraautójával kezdődött, és a ’90-es évek kompromisszumokat nem ismerő sportkocsija után most az új Toyota A90 modellben tért vissza – abban a gépben, amit a vezetés vegytiszta örömére terveztünk.

A Supra szellemisége

A Supra összes generációját azonos genetikai kód köti össze: két alapvető jellemvonás, amelyek minden kultikus sportkocsinkban megjelentek, és egészen a 2000GT modellig vezethetők vissza. Az egyik a sima járású, élénk gázreakciókat kínáló soros hathengeres motor, a másik pedig az orrmotoros-hátsókerékhajtású konfiguráció. Ez a vegytiszta, hibátlan vezetési élmény igazi garanciája.

  • 2000GT

    Motor
    2,0 és 2,3 literes soros hathengeres

    Gyártás időszaka
    1967-1970

    Teljesítmény
    109-től 150 lóerőig

    Gyorsulás 0-100 km/órára
    8,6 másodperc

  • A40

    Motor
    2,0, 2,6 és 2,8 literes soros hathengeres

    Gyártás időszaka
    1978-1981

    Teljesítmény
    110-től 123 lóerőig

    Gyorsulás 0-100 km/órára
    10,2 másodperc (2.8)

  • A60

    Motor
    2,0 és 2,8 literes soros hathengeres

    Gyártás időszaka
    1981-1986

    Teljesítmény
    125-től 178 lóerőig

    Gyorsulás 0-100 km/órára
    9,8 másodperc (2.8)

  • A70

    Motor
    2,0 és 2,5 literes soros hathengeres, valamint 3,0 literes turbótöltésű soros hathengeres

    Gyártás időszaka
    1986-1993

    Teljesítmény
    160-tól 276 lóerőig

    Gyorsulás 0-100 km/órára
    6,4 másodperc (3.0)

  • A80

    Motor
    3,0 literes soros hathengeres és 3,0 literes ikerturbós soros hathengeres

    Gyártás időszaka
    1993-2002

    Teljesítmény
    276-tól 326 lóerőig

    Gyorsulás 0-100 km/órára
    4,6 másodperc (3.0 turbo)

Versenyautós gének

Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású GR Supra Racing tanulmányautó fejlett, könnyű konstrukciója és motorsport-stílusú utastere tökéletesen testesíti meg a vezetés élvezetére összpontosító filozófiát.

  • “A Toyota Supra a Toyota sportkocsi-zászlóshajója, és egy új korszak hírnöke.”

    Tetsuya Tada – főmérnök

  • Az először a 2018-as Genfi Autószalonon kiállított GR Supra Racing tanulmány újra életre kelti a Toyota leghíresebb sportkocsijának szellemiségét.
  • A Genfi Autószalonon bemutatott GR Supra Racing tanulmány újra életre kelti a Toyota leghíresebb sportkocsijának nevét.
  • Versenypályán született

    Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.

  • A Toyota Supra A90 lenyűgözi a közönséget a goodwoodi hegyi futamon

    A különleges álcázás mintázatát a TOYOTA GAZOO Racing színei és a kockás rajtzászló ihlette. Sportkocsink első, nyilvános tesztje a goodwoodi hegyi futam volt, és csak ezután kezdődött meg a fejlesztés végső szakasza Európában és Amerikában.

  • A fesztivál legfontosabb eseménye

    Az idei Goodwood Festival of Speed látogató számára a Toyota Supra A90 volt az egyik legfőbb attrakció, amit a nézők nemcsak a startvonalnál csodálhattak meg, hanem akkor is, amikor felfelé száguldott a hegyi futamon.

MÉG TÖBB TOYOTA SUPRA HÍR