1. A Toyota felfedezése
  2. TOYOTA GAZOO Racing
  3. A Toyota 40 eve a Dakar rallyn
Gyors linkek

MINÉL KEMÉNYEBB, ANNÁL JOBB.

A TOYOTA 40 ÉVE A DAKAR RALLYN

SZÉTFESZÍTENI A HATÁROKAT

A TOYOTA GAZOO Racing megtestesíti a Toyota törekvését, hogy minden határt átlépve „egyre jobb és jobb” autókat alkosson. Sosem hagyunk fel az innovációval, új technológiákat pedig az autóversenyek kőkemény világában csiszoljuk tökéletessé. És van egy verseny, amely minden másnál tökéletesebben képviseli ezt a szellemiséget: a Dakar Rally, ahol a Toyota már eddig is történelmet írt. A sebesség itt kevés a győzelemhez; a minőség, a tartósság és a megbízhatóság legalább ennyire fontos.

  • HISZÜNK A VÉGLETEKBEN

    Több mint 9000 kilométeres távjával a Dakar Rally a világ legkeményebb tesztpályája. A gyilkos homokdűnék, az alattomos folyómedrek és a hihetetlenül gyors szakaszok autóink minden egyes alkatrészét egészen a tűréshatárig próbára teszik. Ilyen végletes körülmények közt olyan autó kell, amiben mindig megbízhatunk - és éppen az extrém megbízhatóság az, ami miatt a rallyversenyzők többsége ezt az autót választja.

    '2016-BAN A VERSENYT SIKERESEN TELJESÍTŐ AUTÓK 42,4 SZÁZALÉKA TOYOTA VOLT'

A LEGFRISSEBB HÍREK

GALÉRIA

HILUX: 50 ÉVE LEGYŐZHETETLEN

Sok márka tölt fel látványos tesztvideókat a YouTube-ra, így bizonyítva autójuk tudását. A Hiluxnak viszont semmit sem kell bizonygatnia, hiszen már 50 éve folyamatos tesztelés alatt áll, miközben tulajdonosai keményebbnél keményebb körülmények közt használják. Ez az autó 50 éve legyőzhetetlen.

TOYOTA HILUX DAKAR

  • Áttervezett független hátsó futómű, 12 százalékkal hosszabb rugóúttal
  • Középre beépített V8-as motor
  • Összkerékhajtás
  • Csökkentett tömeg
  • A CSAPAT

    A TOYOTA GAZOO Racing először 2012-ben nevezett be a Dakar Rallyra egy Toyota Hilux versenygéppel, 2018-ban pedig már három autóval is rajthoz áll. A vadonatúj Toyota Hilux mechanikai fejlesztései komoly előrelépést ígérnek az autó teljesítményében. Az elődje megbízhatóságára és strapabírására építkező új modell 3000 kilométernyi teszten bizonyította kiegyensúlyozott irányíthatóságát és mindazt, ami a csapat szerint a győzelemhez kell.

  • #304

    Pilóta: Giniel De Villiers

    Ország: Dél-Afrika

    Dakar eredmények: 7 dobogós hely, 1 győzelem (2009)

    Érdekesség: Giniel eddig mindössze egyszer végzett a Dakar tíz legjobbja mögött (2007)

  • #304

    Pilóta: Dirk Von Zitzewitz

    Ország: Németország

    Dakar eredmények: Első Dakar-futam 1997-ben, 1 győzelem (2009)

    Érdekesség: Dirk először motorkerékpárral versenyzett a Dakaron (1997)

  • #301

    Pilóta: Nasser Al Attiyah

    Ország: Katar

    Dakar eredmények: 2 győzelem (2011 és 2015)

    Érdekesség: Nasser olimpiai bronzérmet szerzett koronglövészetben

  • #301

    Pilóta: Mathieu Baumel

    Ország: Franciaország

    Dakar eredmények: 1 győzelem (2015)

    Érdekesség: Mathieu különféle motorsport-kategóriákban hatszoros bajnok

  • #309

    Pilóta: Bernard Ten Brinke

    Ország: Hollandia

    Dakar eredmények: eddigi legjobb eredménye a 7. helyezés

    Érdekesség: Bernard egy holland konyhafelszerelési cég tulajdonosa

  • #309

    Pilóta: Michel Périn

    Ország: Franciaország

    Dakar eredmények: 3 győzelem (1994, 1995, 1996)

    Érdekesség: Michel 1984 óta profi navigátor

A 2018-AS DAKAR RALLY

  • 60 nemzet több mint 500 versenyzője
  • 10 000 kilométeres versenytáv
  • A tizedik dél-amerikai futam
  • 15 napon át tartó küzdelem
  • A RALLY TÖRTÉNETE

    Az első Dakar Rallyt 1978-ban szervezte meg Thierry Sabine. A futam eredetileg a Szaharát szelte át, és a versenyzők bármilyen járművel rajthoz állhattak, ha az kerekeken gurult, és belsőégésű motor hajtotta. A rally 2008-ig Észak-Afrikában folytatódott, de ezután biztonsági okokból törölték, és a következő évben már Dél-Amerikában rendezték meg. Bár a helyszín más lett, a verseny neve és szellemisége változatlan maradt.

    A RALLY ÚTVONALA

    Több mint 5000 kilométernyi versenyszakasz és 4000 kilométernyi összekötő szakasz – így néz ki a 2018-as Dakar, amelynek 14 szakaszából hét kizárólag terepen vagy dűnéken fut, ezért az idei futam az egyik legkeményebb versenynek számít a Dakar történetében.

    Az immár 40. évfordulóját ünneplő, és tizedik alkalommal Dél-Amerikában megrendezett Dakar Rally idén visszatér Peruba, ahol a mezőny január 6-án rajtol el az ország fővárosából, Limából. A csapatok a homokdűnék tengerén átvergődve január 16-án lépik majd át a bolíviai határt. Ezután két szakasz vár rájuk, miközben átszelik Bolívia legmagasabb hegyvidékeit, innen pedig Argentína északi részébe jutnak, ahol január 20-án érnek célba Córdobában.