TOYOTA A VILÁGBAN
A "MINÉL KEVESEBBŐL A LEHETŐ LEGTÖBBET" ALAPELV ÉS A A "JUST-IN-TIME" FILOZÓFIA
A "MINÉL KEVESEBBŐL A LEHETŐ LEGTÖBBET" ALAPELV ÉS A A "JUST-IN-TIME" FILOZÓFIA
A "minél kevesebből a lehető legtöbbet" alapelvtől vezérelve, illetve a lehető legjobb minőség és a megbízhatóság garantálása érdekében Kiichiro feltalálta és tökéletesítette a "just-in-time" filozófiát, amely lehetővé tette a vállalat számára, hogy csökkentse készleteit, és a gyártás során a lehető legkevesebb hulladékkal, hatékonyan és precízen kövesse a megrendelt mennyiséget. Ez a megközelítés kulcsfontosságú volt a vállalat fejlődésében, s összhangban állt az emberek és a környezet folyamatos tiszteletben tartásának filozófiájával is. A későbbiekben a Toyota gyártási rendszert - amely a hangsúlyt a folyamatos fejlődésre, az alkalmazottak elkötelezettségének értékére, a csúcsminőségre fekteti - a globális autóipari szakértők igazi mérföldkőnek tekintik.
A II. Világháborút követő japán ipari káoszból felemelkedve a Toyota lett
saját hazájában a legnagyobb járműgyártó; a hazai piac több mint 40 százaléka volt a cégé. 1980-ban a Toyota csak Japánban elkészítette 30 milliomodik autóját, s ez a szám az ezredfordulóra elérte a 100 milliót.
Japánon kívül a Toyota először az 50-es évek végén próbált utat találni a külföldi piacokra. Az első Toyota Crown modellek 1957-ben érkeztek meg az Egyesült Államokba, s 1965-ben már a Toyota - többek között olyan modellekkel, mint a Corolla - komoly hírnevet vívott ki magának a vevőszolgálat és a vevőelégedettség területein, miközben értékesítései megközelítették a hazai gyártókét. 2004-ben az éves Toyota-értékesítés az Egyesült Államokban meghaladta a kétmillió darabot - ebből a mennyiségből 1,4 millió jármű és közel 1,3 millió erőforrás az USA-ban is készült.