1. A Toyota felfedezése
  2. About us
  3. A Toyota jövőképe és filozófiája
  4. A Toyota gyártási rendszer
Gyors linkek

A Toyota gyártási rendszer

Világhírű lean gyártási rendszerünk lényege
Azt, ahogyan járműveket gyártunk, a Toyota gyártási rendszer (TPS) határozza meg. Ez egy eredeti gyártási filozófia, amelynek célja a pazarlás kiküszöbölése és a lehető legnagyobb hatékonyság elérése - amit gyakran "lean" vagy "Just-In-Time" rendszernek neveznek.
  • LEAN GYÁRTÁSI RENDSZER 


    A Toyota Gyártási Rendszer régóta elismert módszer a pazarlás kiküszöbölésére és a nagy hatékonyság elérésére. Lényege azonban az, hogy a munkát könnyebbé és kevésbé megterhelővé tegye a dolgozók számára, a lényegre törő munka megteremtésére összpontosítva. A TPS középpontjában a Jidoka és a Just-In-Time fogalmak állnak. E koncepciók alkalmazásával képesek vagyunk hatékonyan és a vevői igények ütemében gyártani termékeinket. Ez azt jelenti, hogy minden jármű megfelel a mi minőségi szabványainknak és ügyfeleink egyedi igényeinek. 

  • KÉT KULCSFONTOSSÁGÚ KONCEPCIÓNK

     

    A Jidoka, egy japán kifejezés, amelyet "emberi kézzel történő automatizálásként" vagy "intelligens automatizálásként" lehet fordítani, egy olyan módszer, amely gyorsan azonosítja és kijavítja azokat a problémákat, amelyek hibás termékekhez vezethetnek. A gyártási folyamat bármely időpontjában vagy lépésekor tagjaink "meghúzhatják a vészcsengőt", azaz szó szerint leállíthatják a gyártósorokat, hogy elkerüljék az olyan problémák keletkezését, amelyeket mások csak később találnának meg. Ugyanakkor ez a rendszer a csapat minden tagját figyelmezteti a gyártósoron talált hibáról vagy problémáról, és a teljes gyártás leáll, hogy ki lehessen javítani azt. 

    A Just-In-Time az egyes gyártási folyamatok finomításáról és összehangolásáról szól, hogy csak azt állítsuk elő, amire a következő folyamatnak időben szüksége van. 

  • TPS: VILÁGSZERTE ÁTVETTÉK


    A TPS első koncepciói a Toyota alapító atyjától, Sakichi Toyodától származnak. Szövőszéki találmányait az a vágy vezérelte, hogy megkönnyítse édesanyja munkáját, és minőséget építsen a termékbe. Ahogy a Toyota autógyártóvá fejlődött, a TPS úgy alakult, hogy a pazarlás azonosítását a Kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés hajtóerejeként használta fel a minőség, a hatékonyság és az időzítés szempontjaiból.  A TPS rendszert világszerte tanulmányozták, adaptálták és alkalmazták, nemcsak a gyártók, hanem minden olyan típusú vállalkozás, amely hatékonyabbá akarja tenni a teljesítményét.  

  • Jidoka

    A Jidoka a problémák felismerésének és a gyártási folyamat bármely szakaszában a hibák kijavítására irányuló azonnali intézkedések megtételének módja. Az üzemi dolgozókat felhatalmazzák arra, hogy probléma esetén megállítsák a gyártósort, és a gyors problémamegoldás érdekében információt továbbítsanak az "andon" kijelzőtáblára. E gondolkodásmód alkalmazásával az automatizált folyamatok és gépek úgy vannak beállítva, hogy automatikusan észleljék a problémát és biztonságosan leálljanak. Ez lehetővé teszi az ellenőrzést és a szükséges beállítások elvégzését. Ily módon a rendszer segít megelőzni a problémák újbóli előfordulását, ezáltal fenntartva a minőséget és a magas termelékenységet. 

  • Just-In-Time

    A Just-In-Time azt jelenti, hogy a gyártás minden szakaszában csak azt gyártják, amire szükség van, akkor, amikor szükség van rá, és a szükséges mennyiségben. Ez azt jelenti, hogy törekszünk az egyenletes minőségre, az egyenletes gyártási folyamatra és az alkatrészkezelés racionalizálására. Ez megköveteli, hogy a gyártósoron az összes megfelelő alkatrész megtalálható legyen. Az alkatrészek felhasználásakor az új készletet a megfelelő időben és mennyiségben szállítjuk, elkerülve a termelési folyamat megszakítását vagy lassulását. A Kanban-rendszer központi szerepet játszik a Just-In-Time folyamatban. Automatikus, valós idejű módszert biztosít az alkatrészek feltöltésére a gyártósoron, és minimális készletet tart.  

  • TPS az irodában

    A TPS-t az irodai munkában is alkalmazzuk. Itt a Jidokát teljes mértékben átvesszük, hogy tisztázzuk és biztosítsuk, hogy minden feladat megfeleljen belső ügyfeleink igényeinek. Ez azt jelenti, hogy kevesebb időt fordítunk az utómunkára vagy más, nem értéknövelő tevékenységekre. Az irodán belül intelligens módszereket találunk arra, hogy a minőséget beépítsük folyamatainkba azáltal, hogy intelligens automatizálást alkalmazunk gördülékeny munkafolyamatainkban. Emellett a Just-In-Time koncepciót mutatja, hogy folyamatosan törekszünk feladataink átfutási idejének csökkentésére. A piaci változásokra való gyorsabb reagálás lehetővé teszi számunkra, hogy tovább optimalizáljuk erőforrásainkat.