Ugrás a fő tartalomra (Press Enter)
Gyors linkek

Gyakran ismételt kérdések

Ha nem tudja elindítani a töltést, kérjük, ellenőrizze az alábbiakat:

 

Nézze meg az alkalmazásban, hogy a töltőpont elérhető-e, nincs-e üzemen kívül. 

Ellenőrizze, hogy az adott töltőpont támogatja-e a töltés alkalmazásból történő indítását. Ezt megtalálja, az adott töltőpont részletei között az alkalmazásban. Ha ez megerősítésre kerül, próbálja meg a töltést indítását a QR kód használata helyett, a töltőpont EVSE azonosító kiválasztásával a legördülő menüből.

Ha az alkalmazásban hibaüzenet jelenik meg, ami arra utal, hogy egy másik töltési ciklus már folyamatban van, kezdje elölről a folyamatot, úgy hogy az autót csak akkor csatlakoztatja a töltőponthoz, amikor a töltést már engedélyezte az alkalmazásban.

Ha a töltő nem tűnik üzemképesnek, vegye fel a kapcsolatot a töltési szolgáltatóval. A töltési szolgáltató elérhetőségei megtalálhatóak a töltőpontokon.

 

Ha a probléma továbbra sem oldódik meg, fordulhat még a Toyota Nyilvános Töltőhálózat ügyfélszolgálatához. A töltőhálózat ügyfélszolgálatának elérhetőségét itt találja: https://support.toyota-charging-network.eu/hc/hu-hu. (Opens in new window)

A web portálon (https://www.toyota-charging-network.eu/web/hu/toyota-hu (Opens in new window)) megtalálható térképen részletes információt talál a töltőpontokról. Ez az információ tartalmaz valós idejű elérhetőséget,  árakat, csatlakozó típusokat, a töltés indítás módozatait, a töltőpont minősítését, az üzemeltető cég adatait és a nyitvatartási időt. A kínálat szűrhető számos paraméter alapján.  

Ha a jármű MyToyota alkalmazás kompatibilis, a töltőpont feloldható az alkalmazásból DCS QR kóddal (Magyarországon nem elérhető), vagy a töltőpont azonosító megadásával. Az alkalmazás használata nélkül, RFID kártyával is elindítható a töltés. Mindig ellenőrizze, hogy az adott töltőpont rendelkezik-e RFID kártya olvasóval. Ezt az információt megtalálja a töltőpont adatok között a MyToyota alkalmazásban, vagy a Toyota Nyilvános Töltőhálózat weboldalán.  

Használhatja a Toyota Nyilvános Töltőhálózat RFID kártyáját a töltés elindításához. Mindig ellenőrizze, hogy az adott töltőpont rendelkezik-e RFID kártya olvasóval. Ezt az információt megtalálja a töltőpont adatok között a MyToyota alkalmazásban, vagy a Toyota Nyilvános Töltőhálózat weboldalán (https://www.toyota-charging-network.eu/web/hu/toyota-hu (Opens in new window)).  

Kérjük, látogasson el a GYIK részre a következő oldalon: https://www.toyota-charging-network.eu/web/hu/toyota-hu (Opens in new window)

Nem jelent gondot, ha járműve, vagy telefonja nem kompatibilis a MyToyota alkalmazással. Ilyenkor is tudja élvezni a Toyota Nyilvános Töltőhálózat nyújtotta előnyöket Toyota PHEV/BEV autója esetén megfelelő RFID kártya és a Toyota Nyilvános Töltőhálózat portál segítségével (https://www.toyota-charging-network.eu/web/hu/toyota-hu (Opens in new window)).      

Ha olyan Toyotát vásárol, amely támogatja a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat, a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat közvetlenül a MyToyota alkalmazásban aktiválhatja, feltéve, hogy igazolni tudja, fizikailag hozzáfér az autóhoz (a kilométeróra állásának igazolásával vagy QR-kód beolvasásával). Kérjük, látogasson el márkakereskedésébe, ahol autójának a tulajdonosi státuszát módosítják az Ön nevére, hogy teljes mértékben élvezhesse az alkalmazás funkcióinak az előnyeit.

Autó hozzáadásához vagy koppintson a kezdőlapon az „Autó hozzáadása” lehetőségre, vagy ha van már autója, koppintson a jobb felső sarokban a Garázs ikonjára, a hozzáadás gombra.

Autó eltávolításához lépjen a Garázs felületre, görgessen lefelé, és koppintson az Autó eltávolítása lehetőségre.

Először válassza ki autóját a MyToyota alkalmazásban a Garázs menüponton, majd koppintson a Szolgáltatási központ lehetőségre. Ezután kövesse az utasításokat az autójához elérhető Csatlakoztatott Szolgáltatások aktiválásához.

 

Amennyiben a Garázsban található csatlakoztatott autók között van egy vagy több olyan, amelyet  még nem aktivált, egy üdvözlő képernyőn a Csatlakoztatott Szolgálatások aktiválására vonatkozó felhívást fog látni minden alkalommal, amikor bejelentkezik az alkalmazásba.Ha átugorja ezt a lépést, később is bármikor elvégezheti az aktiválást a fenti lépésekkel.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

Megjegyzés: az aktiválás folyamata során el kell fogadnia a Felhasználási feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatót.

Ha szeretné tartósan kikapcsolni a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat a MyToyota alkalmazásban, először válassza ki a Garázsban az autót, majd koppintson a Szolgáltatási központ lehetőségre. Kövesse az instrukciókat a szolgáltatások kikapcsolásához.

A Garázs menüponton a Szolgáltatási központ lehetőséget választva ellenőrizheti az aktív és inaktív előfizetéseit.

A Felhasználási feltételeket a fiókja Adatvédelmi Portál részében kezelheti.

Az Adatvédelmi tájékoztatót a fiókja Adatvédelmi Portál részében olvashatja el.

A MyToyota alkalmazás lehetővé teszi a kommunikációt autójával, bárhol is legyen. Könnyen használható, és olyan különleges funkciókat tartalmaz, amelyek a vezetésen túlmutató élményt nyújtanak. Megtervezheti útjait, megtalálhatja, hol parkolta le autóját, tájékoztatja, mikor esedékes autója következő karbantartása, ellenőrizheti az autóra vonatkozó adatokat, és fontos értesítéseket kaphat autójáról, valamint távolról vezérelheti autója klímáját, az ajtókat, a vészvillogókat.

Balról jobbra haladva az 5 ikon a következőket jelenti: Autó – Térkép – Értesítések – Fiók – Támogatás

Bármikor hozzáférhet a Csatlakoztatott Szolgáltatásokhoz. Az autóra vonatkozó adatok a motor leállítása után jelennek meg az alkalmazásban. Legutolsó útja részleteit a motor leállítása után láthatja. Mobil adatforgalom szükséges az adatok küldéséhez, vagyis előfordulhat, hogy az adatok nem láthatók, ha föld alatti parkolóban tartózkodik.

A MyToyota alkalmazással mindig csatlakoztatva lehet autójához, míg az ügyfélportálon oldalon szélesebb körű jelentéseket kaphat, kezelési útmutatókat tölthet le, és engedélyezhet egyéb multimédia-funkciókat (térképfrissítés, Wi-Fi csomag stb.). Néhány funkció egyaránt elérhető a MyToyota alkalmazásban és az ügyfélportálon ugyanazon belépési adatokkal. Ilyen például az online szerviz bejelentkezés és a szervizelőzmények.

Az egyes modellekhez elérhető funkciókkal kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba hivatalos márkakereskedéssel, vagy ellenőrizze a Toyota/Lexus helyi weboldalát.

A Csatlakoztatott Szolgáltatások Alapszolgáltatásokból és Távvezérelt Szolgáltatásokból áll. Az Alapszolgáltatások része digitális funkcióink széles köre, amelyek az Ön biztonságát, adatai védelmét és kényelmét szolgálják, miközben úton van. Információkat kap többek között autója helyzetéről, az akkumulátor töltöttségi szintjéről, a vezetési stílusáról és a vezetési előzményekről, a figyelmeztető jelzésekről. Ossza meg autója helyzetét a hálózatában lévő barátaival és szeretteivel. A Távvezérelt Szolgáltatásokkal távolról férhet hozzá autójához, hogy számos beállítást elvégezhessen és igényei szerint személyre szabhasson. Férjen hozzá mindenhez, amivel optimálisabbá teheti vezetési élményét.

Az iOS App Store-ban vagy a Google Play Áruházban keresse meg a MyToyota alkalmazást, majd egyszerűen töltse le a teljesen ingyenes appot.

Járjon egy lépéssel előrébb vezetés közben funkciók sokaságára támaszkodva, és érje el úti célját időben. Útközben értesüljön a különböző eseményekről, találjon könnyen töltőállomást és (utcai, nem utcai) parkolóhelyeket. Induljon útnak aggodalmak nélkül az interneten frissített navigációval.

A használatalapú biztosítás figyelembe veszi az Ön vezetési stílusát, amelynek alapján pontokat ad. A vezető előnyt szerez a biztonságosabb és kiegyensúlyozottabb vezetéssel a biztosítási évfordulókor kapott díjcsökkentéssel. Ez remek módja annak, hogy jobb vezetővé váljon, és közben spóroljon is! További információkat az UBI-biztosításról itt talál: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/usage-based-insurance.

Az FHI-biztosítás arra motiválja, hogy a lehető legjobban használja ki a hybrid autójában rejlő lehetőségeket, és jutalmazza is a biztonságos vezetésért EV üzemmódban: a biztosítási évfordulókor kapott díjcsökkentéssel. További információkat az FHI-biztosításról itt talál: https://www.toyota-europe.com/finance-insurance/full-hybrid-insurance.

Ön dönti el, milyen adatokat oszt meg a Toyotával. Ezt a felügyelheti bármikor az Adatvédelmi Portálon, és bármikor visszavonhatja a hozzájárulását.

Az alkalmazásban választott márkakereskedéssel még inkább élvezheti az olyan funkciók előnyeit, mint az online szervizidőpont-foglalás vagy a figyelmeztető lámpák.

Aktiválása után az Inkognitó mód minden olyan Szolgáltatásra vonatkozik, amely földrajzi helymeghatározást használ: a full hybrid biztosítás, a használatalapú biztosítás, a Saját autó keresése és Vezetési adatok szolgáltatásokra. Ezek a szolgáltatások nem elérhetők, illetve minőségük és pontosságuk változhat, amíg az Inkognitó mód be van kapcsolva. Az Inkognitó mód a MyToyota alkalmazásban a Garázs menüpont alatt érhető el. A kezdőoldal felső részén koppintson a Garázs, majd az Inkognitó mód lehetőségre. Itt tudja az Inkognitó módot be-, illetve kikapcsolni. Ha autójában Smart Connect rendszer van, az alkalmazáson keresztül csak az Inkognitó mód állapotát láthatja, a be- és kikapcsolás az autó multimédia-rendszerén keresztül történik. Az Inkognitó mód állapota (aktív vagy inaktív) az marad, amire beállította, míg úgy nem dönt, hogy megváltoztatja az állapotát. Az Inkognitó mód aktuális állapotát a MyToyota alkalmazás fiókjában vagy az Ügyfélportálon tekintheti meg.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A MyToyota fiókkal kezelheti multimédia-rendszerét, fontos információkat kaphat autójáról a MyToyota alkalmazáson és ügyfélportálon keresztül.

A MyToyota alkalmazás az autó alvázszámához és az autó tulajdonosához van társítva, ezért egyedül Ön fogja tudni használni a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat ehhez az autóhoz.

Igen, a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat több fiókhoz is hozzá lehet adni, de egyidejűleg csak egy fiókkal lehet aktiválni és lehet aktív.

A Csatlakoztatott Szolgáltatások a MyToyota alkalmazásból és a Multimédiából állnak. Mindkettőnek megvannak a saját egyedi funkciói, és az aktiválásukat külön kell elvégezni.
A leggyorsabban úgy ellenőrizheti, aktívak-e a Csatlakoztatott Szolgáltatások, hogy ellenőrzi, utolsó útjának az adatai megjelennek-e az alkalmazás kezdőoldalán. Ha bizonytalan, hogy aktívak-e a MyToyota Csatlakoztatott Szolgáltatások, először válassza ki a megfelelő autót a Garázsból, majd koppintson a Szolgáltatási központ lehetőségre. Itt megtekintheti az autójához elérhető összes szolgáltatást, és azt is, melyek vannak aktiválva. Kövesse az instrukciókat az autójához elérhető Csatlakoztatott Szolgáltatások aktiválásához. A Toyota Online aktiválásához csatlakoztassa okostelefonát az autójára Bluetooth vagy Wi-Fi segítségével, majd koppintson a Beállítások fülre. Itt koppintson az Online fülre, majd a Toyota Online fülre, és válasszon ki egy létező fiókot. Ezután adja meg a MyToyota belépési adatait. Adatainak megadásával kezdetét veszi a 3 éven át díjmentes szolgáltatás. Az Ügyfélportálon ellenőrizheti a Multimédia előfizetésének lejárati dátumát. Ha nincs fiókja, létrehozhat egyet közvetlenül az autójában az Új fiók opciót választva. A Toyota Smart Connecttel felszerelt autókban könnyen beolvashatja a MyToyota alkalmazással a fejegységen generált QR-kódot, vagy kézi bevitellel is megadhatja az alkalmazásban. Ezután aktiválja az Okos Szolgáltatásokat a Szolgáltatási központban a MyToyota alkalmazásban.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A fiókadatok megegyeznek a MyToyota alkalmazás és az Ügyfélportál esetén. Mindkét platformon meg tudja változtatni a jelszót. A jelszó megváltoztatásához lépjen a bejelentkezési képernyőre, és válassza az elfelejtett jelszó lehetőséget.

Márkakereskedőjének meg kell erősítenie személyazonosságát, hogy illetéktelenek ne férhessenek hozzá a Toyota ügyfelek személyes adataihoz.
Azért kérjük, hogy látogasson el a márkakereskedőjéhez, mert a Toyota számára elsődleges fontosságú az ügyfelei személyes adatainak a védelme.

- Mondja le a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat és távolítsa el az autót a fiókjából a MyToyota alkalmazásban.
- Törölje a felhasználói profilt a multimédia fejegységéből. A fiókját ne törölje, ugyanis minden Toyota, amit a jövőben esetleg vásárolni fog, hozzáadható a fiókjához. Ne felejtse tájékoztatni az új tulajdonost, hogy az autóhoz használhatók a Csatlakoztatott Szolgáltatások.

A profilbeállítások szerkesztéséhez koppintson a navigációs sávban a Fiók ikonjára, amelyet a jobb alsó részen talál.

Igen és nem. Egy autót több fiókhoz is hozzá lehet adni, de csak egy fiók a jogosult hozzáférni bármikor a Csatlakoztatott Szolgáltatásokhoz vagy bármely egyéb személyes adathoz.

A fiókadatok megegyeznek a MyToyota alkalmazásban és az ügyfélportálon. Mindkét platformon a bejelentkezési képernyőn lehet a fiókot létrehozni. A fiók létrehozása után aktivációs e-mailt fog kapni, amit meg kell erősítenie, mielőtt hozzáférne a fiókjához és autó(ka)t adna hozzá.

Az autó multimédia-rendszerén a MyToyota alkalmazásban és az Ügyfélportálon létrehozott fiókját is használhatja. Ha nincs fiókja, javasoljuk, hogy töltse le a MyToyota alkalmazást, és hozzon létre egy fiókot ott. Az online Ügyfélportálon is létre tud hozni fiókot, de akár magán a multimédia-eszközön is. Ez utóbbi esetében 14 napon belül el kell fogadnia a Felhasználási feltételeket az Ügyfélportálon (ez a lehetőség csak az MM21 generáció előtti multimédia-rendszerek esetében alkalmazható).

A Csatlakoztatott Szolgáltatások 10 éven keresztül minden olyan Toyota megvásárlásával együtt jár, amely kompatibilis bármely Csatlakoztatott Szolgáltatások funkcióval. A Smart Connecttel felszerelt modellekhez a Csatlakoztatott Szolgáltatások 4 éven keresztül járnak.

  

A MyToyota alkalmazás Csatlakoztatott Szolgáltatásai 10 évig működnek. A Toyota fedezi a Csatlakoztatott Szolgáltatások nyújtásához szükséges adatforgalmi költségeket 10 éven keresztül, de a MyToyota alkalmazás a Csatlakoztatott Szolgáltatások nélkül is működni fog.

A Garázs felületen koppintson a Választott márkakereskedés gombra a Szerviz és karbantartás részben, és állítsa be választott márkakereskedését.

A hybrid vezetési tréner az előző útjai alapján fogalmaz meg javaslatokat arra, hogyan tudná hybrid vezetési stílusát továbbfejleszteni, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az EV-módból, csökkenthesse az üzemanyag-fogyasztást, és minimálisra szorítsa a környezetre gyakorolt hatást.

Igen, bizonyos modellekben. A Kezdőlap Irányítópult felületén megtekintheti az adott üzemanyag-mennyiséget és a hatótávolságot.

Igen, bizonyos modellek esetén megtekintheti az autó ajtajainak, ablakainak, csomagtartójának és világításának az állapotát. Az állapot ellenőrzéséhez lépjen a Kezdőlapra, majd koppintson az Autó státusza gombra. Az egyes modellekhez elérhető funkciókkal kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba hivatalos márkakereskedéssel, vagy ellenőrizze a Toyota/Lexus helyi weboldalát.

Igen, bizonyos modellek esetén távolról nyithatja vagy  zárhatja az ajtókat az alkalmazás segítségével. A Távvezérelt kártya részben találja a nyitás/zárás gombot.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy:
- az autót nem tudja bezárni, ha bármelyik ajtó nyitva van, vagy az intelligens kulcs az autóban van,
- az autót nem tudja kinyitni, ha a riasztó be van kapcsolva, vagy az autót fizikai kulccsal, manuálisan zárták be.
Az egyes modellekhez elérhető funkciókkal kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba hivatalos márkakereskedéssel, vagy ellenőrizze a Toyota/Lexus helyi weboldalát.

 

Igen, bizonyos modellek könnyen megtalálhatók egy zsúfolt parkolóban a vészvillogó távolról történő működtetésével.
A MyToyota alkalmazásban lépjen a Távvezérelt szolgáltatások kártyára. A Vészvillogóra koppintva működésbe hozhatja az autó vészvillogóját, hogy könnyen megtalálja az autóját.
A vészvillogó 60 másodpercen át működik. 60 másodperc elteltével ismét működésbe hozhatja a Vészvillogó funkciót. Az egyes modellekhez elérhető funkciókkal kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba hivatalos márkakereskedéssel, vagy ellenőrizze a Toyota/Lexus helyi weboldalát.

A Multimédia (ami az autó multimédia-eszközén a Toyota Online Services nevet viseli) számos online navigációs szolgáltatást tartalmaz, hasznos valós idejű információkat nyújt, például a forgalomról és sebességmérő kamerákról. Ezek a funkciók csak akkor működnek, ha az eszköz csatlakozik az internetre. Csatlakoztatott eszköz nélkül a mobileszközét kell csatlakoztatnia – Wi-Fi vagy Bluetooth párosításával – az autóban található bármely Wi-Fi eszközhöz/hálózathoz.

Minden új Toyotához 3 éven* keresztül ingyenes a térképfrissítés (Map Care-előfizetés) a navigációs rendszerhez, valamint egyéb szolgáltatások, többek között
• Valós idejű forgalmi adatok
• Coyote (ahol elérhető) vagy Cyclops figyelmeztetés sebességmérő kamerára
• Google Street View (ahol elérhető)
• POI-adatbázis
 • Üzemanyag
• Parkolás
• Időjárás.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

 *Amennyiben autójában MM21 található, 4 év.

A beépített navigációs rendszerek GPS műholdas jeleket fogadnak. A Multimédia online kapcsolaton keresztül fogadja a valós idejű forgalmi adatok, a Coyote (ha elérhető), a Google Street View (ha elérhető), az időjárás, az üzemanyag, a parkolás és az online POI információkhoz szükséges adatokat.

A jelenleg kapható legtöbb Toyota modell tartalmazza az online navigációs szolgáltatásokat, például:
• valós idejű forgalmi információk,
• figyelmeztetés sebességmérő kamerákra,
• Google Street View (ha elérhető),
• POI,
• üzemanyagárak,
• parkolóhelyek,
• időjárás.
(Ezen szolgáltatások elérhetősége a modelltől és felszereltségétől függ. Kérjük, ellenőrizze márkakereskedőjével, hogy melyek érhetők el az Ön autójához.)

A Multimédia online navigációs szolgáltatások 3 éven át* (országonként eltérhet) díjmentesek. Ezután előfizetés vásárolható. Map Care csomagunk tartalmazza az összes térképfrissítésünket és a vonatkozó online szolgáltatásokat, Szervizcsomag előfizetésünk pedig az online szervizfunkciókat. Az előfizetéseket e-Bolt áruházunkban tudja megvásárolni. Az e-Bolt áruházban tájékozódhat az aktuális árak felől. * 4 évig, ha autójában MM21 eszköz található.

Értesítés jelenik meg autója fedélzeti multimédia-rendszerének képernyőjén a 3 éves időszak lejárata előtt 30 nappal. Az e-Bolt áruházban meghosszabbíthatja a Map Care csomagot 1 vagy 3 éves időszakra. A Szervizcsomag előfizetés meghosszabbítása esetén 1, 2 vagy 3 éves* időszakok közül választhat. Az e-Bolt áruházban tájékozódhat az aktuális árak felől.
* MM21 és Toyota Smart Connect esetén 7 éven át tartó ingyenes térképfrissítés képezi az ajánlatot.

Az e-Bolt áruházhoz az autó multimédia-rendszerén vagy az Ügyfélportálon keresztül férhet hozzá.
Az Ügyfélportálon keresztül elért e-Bolt áruházban vásárolhatja meg a Multimédia szolgáltatásait. Az e-Bolt áruház Megvásárolva fülén ellenőrizheti meglévő előfizetéseinek az állapotát. Itt láthatja azt is, mely előfizetések aktívak, és mennyi ideig élnek még. Ha autója multimédia-rendszerén keresztül lép az e-Bolt alkalmazásba, letölthet olyan szolgáltatásokat, mint például a Coyote. Az e-Bolt áruházat a Menüből az alkalmazásokhoz lépve és a Fedélzet lehetőséget választva találhatja meg.

Szolgáltatásokat az e-Bolt webes platformon keresztül vásárolhat, amelyet az Ügyfélportálon talál. A Megvásárolva fülre koppintva megtekintheti, milyen szolgáltatásai vannak, és mennyi ideig élnek még. Az ügyfelek 3 évig kapják díjmentesen a Map Care csomagot (évente 2 térképfrissítés) és az e-Szolgáltatásokat (időjárás, parkolóhelyek, forgalmi információk, üzemanyagárak). A díjmentes időszak lejáratakor igényei szerint vásárolhatja meg/újíthatja meg előfizetéseit.

Azonnal elkezdheti használni, ha az előző tulajdonos fiókja még mindig aktív a multimédia-egységben, és Ön jogosult a használat folytatására a díjmentes előfizetési időszak alatt. UGYANAKKOR mi mindig azt ajánljuk, hogy az ügyfelek jelentkezzenek ki, és hozzanak létre egy saját fiókot, hogy előfizetéseik felett teljes  mértékben rendelkezni tudjanak. Ezt a következőképpen teheti meg:
1. A MyToyota alkalmazással mobileszközén: először regisztráljon, majd jelentkezzen be az autójába.
2. Az autó multimédia-rendszerének Online menüpontján: el kell fogadnia a Felhasználási feltételeket 14 napon belül az Ügyfélportálon (ez a lehetőség csak az MM21 generáció előtti multimédia-rendszerek esetén áll fenn).
3. Az Ügyfélportálon: miután a webportálon létrehozott egy fiókot, bejelentkezhet a multimédia-rendszerbe a belépési adataival.

A MyToyota alkalmazásban először válassza ki autóját a Garázsban, majd koppintson a Szolgáltatási központ lehetőségre. Az autójához elérhető Okos Szolgáltatások aktiválásához kövesse a lépéseket. Miután megtörtént a csatlakoztatás, megkezdődik az online navigációs szolgáltatások 4 éves díjmentes időszaka.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A multimédia-rendszer menüjében lépjen az e-Bolt  részre (csatlakoznia kell az internetre, és be kell jelentkeznie hozzá). Válassza ki a Coyote alkalmazást, majd a Telepítés lehetőséget. Felugró üzenet tájékoztatja a Coyote telepítésének befejezéséről. Nyissa meg, válassza az OK lehetőséget, és automatikusan elindul. A Coyote ezután mindig megjelenik az Alkalmazások menüponton.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

Kérjük, vegye figyelembe:
• A Coyote nem érhető el a Smart Connecttel felszerelt autókhoz.
• A Coyote csak az után használható, hogy megtett 200 km-t az autójával.
• Franciaországban, Belgiumban és Luxemburgban a felhasználók díjmentesen kapják a Coyote szolgáltatást a Map Care csomag részeként (az első 3 év 200 km megtétele után indul).
• Minden egyéb országban az ügyfelek az Ügyfélportálon keresztül az e-Bolt áruházban vásárolhatják meg a Coyote előfizetést.

Igen, a 2019 utáni modelljeink többségében van okostelefonos integráció (Apple CarPlay & Android Auto). Ha okostelefonja csatlakozik az internetre, egyszerűen csak csatlakoztatnia kell az eszközét az autó USB-portjához. Az alkalmazások ezután elérhetők lesznek az Android Auto/Apple CarPlay menüjéből az információs-szórakoztató rendszer képernyőjén. További információ az Apple CarPlayt támogató járművekről:
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/
*Ha Android-eszköze Android 10 rendszernél régebbi

Az Úti céljaim funkcióval felkészülhet előzetesen az utazására: mobileszközén kikeresheti az útvonalat, és elküldheti az autójának. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ehhez fedélzeti navigációs funkciók szükségesek, valamint MyToyota-fiók, amelyhez hozzá van rendelve az autója. Az Úti céljaim szolgáltatás alapértelmezetten elérhető minden fedélzeti navigációval felszerelt autóhoz, de a felhasználónak aktiválnia kell az Okos Szolgáltatásokat, hogy kiaknázza a szolgáltatás előnyeit.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

 

Útvonala megtervezéséhez használhatja az Úti céljaim funkciót a MyToyota alkalmazásban. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ehhez először az autóját a MyToyota-fiókjához kell rendelnie. Ha ez megtörtént, lépjen a MyToyota alkalmazásban Kezdőlapra, majd válassza az Úti céljaim szolgáltatáskártyát. Koppintson a Hová? lehetőségre, és adja meg a címet. Ezután nyomja meg az Útvonalküldés gombot.

Az autójába beülve ellenőrizze, hogy van Wi-Fi kapcsolat (a legkönnyebben az okostelefonja Bluetooth-kapcsolatával létesítheti). Amennyiben létrejött az internetkapcsolat az autójában, letöltheti az utazást.
Az előre megtervezett utat a Kedvencek/Kedvenc úti célok menüponton találja meg a multimédia-egységben.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A 3 éves* időszak akkor veszi kezdetét, amikor MyToyota belépési adatait betölti az információs-szórakoztató rendszerbe. *4 éves időszak, ha autójában MM21 eszköz található.

A 3 éves* időszak lejárata előtti 30. naptól hetente kap értesítést autója multimédia-rendszerének a képernyőjén. A 3 éves* időszak lejárata előtti 15. naptól kezdődően naponta kapja meg ugyanezt az értesítést. A 3 éves* időszak lejártáról minden alkalommal üzenetet kap, amikor megpróbálja használni az alkalmazást. *4 éves időszak, ha autójában MM21 eszköz található.

Bizonyos modellekben a Távvezérelt klíma távolról bekapcsolható a MyToyota alkalmazással, hogy az autó utasterét kényelmes hőmérsékletre hűtse/fűtse. A Távvezérelt klíma kártyáról tudja indítani a Távvezérelt klímát, ami 10 percen át működik. A Távvezérelt klíma bekapcsolása után a MyToyota alkalmazás mutatja, mennyi idő van még hátra. A Távvezérelt klíma kétszer indítható be (2x10 percre).
Ne feledje, hogy az Egyszerű távvezérelt klíma bekapcsolásakor néhány autó benzinmotorja is beindul, és ezzel a legutolsó út alkalmával használt beállítások (mielőtt a motort leállították) szintén aktiválódnak (pl. beállított hőmérséklet, ülésfűtés, rádió stb.)
Bizonyos modellekben a Távvezérelt klímának fejlettebb funkciói is vannak, például:
- távolról vezérelhető ülésszellőztetés, ülésfűtés, kormányfűtés és jégmentesítés,
- a Távvezérelt klíma időzítése: döntse el előre, mikor szeretné az utasteret lehűteni vagy felmelegíteni.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy jogi korlátozások miatt az alap Távvezérelt klíma nem érhető el a belső égésű motorral szerelt és hybrid modelleken Ausztriában. A tisztán elektromos járművekben és plug-in elektromos járművekben elérhető Ausztriában is a Távvezérelt klíma.
A tisztán elektromos és plug-in elektromos járművekben legalább 20 vagy 30%-os akkumulátortöltöttség szükséges a légkondicionáló működtetéséhez.
-10 °C külső hőmérséklet alatt a Távvezérelt klíma nem működik a plug-in elektromos járművekben.
A funkciók modellenkénti elérhetőségéről hivatalos márkakereskedőjétől vagy a helyi Toyota/Lexus weboldalon tudhat meg többet.

 

Ez a szolgáltatás bizonyos modellek esetén elérhető. Amennyiben okostelefonjára telepítette a MyToyota alkalmazást, és engedélyezte a push értesítéseket, a következőkről kap értesítést (5-15 perccel* az utazás befejezése után:
- ablak(ok) nyitva maradtak,
- ajtók nincsenek bezárva,
- ajtó nyitva maradt,
- csomagtartófedél nyitva maradt,
- vészvillogó bekapcsolva maradt,
- motorháztető nyitva maradt,
- napfénytető nyitva maradt,
- fényszóró bekapcsolva maradt,
- figyelmeztető lámpák,
- figyelmeztetés hátsó ülésre.
Nem minden autó képes ilyen push értesítéseket küldeni. Kérjük, autója ilyen irányú képessége felől érdeklődjön márkakereskedőjétől.
A push értesítések határozatlan ideig megtekinthetők az alkalmazás képernyőjének alsó részén található Értesítések fülre kattinva.

Lépjen a Szolgáltatások irányítópultjára, és válassza a Hybrid vezetési tréner (hybrid autó esetén) vagy az EV tréner (tisztán elektromos autó esetén), vagy a Vezetési adatok (nem elektromos autók esetén) lehetőséget. Válassza ki a Minden út fület, ahol megtekintheti előző útjait, és az egyik útjára koppintva az adott út adatainak elemzését is. Utolsó útjának részleteit a Kezdőlap irányítópultján is megtekintheti.

 

A MyToyota alkalmazást a következő platformok támogatják:
- 15.0 vagy újabb verziójú rendszert futtató iOS eszközök,
- 7.0 vagy újabb verziójú rendszert futtató Android eszközök a Huawei márkán kívül (a Huawei 2021 júniusában kiadta saját HarmonyOS operációs rendszerét).

Az alkalmazás verziószámát a „Fiók” részben, alul találja.

Adja meg a belépési adatait autója multimédia-rendszerében. Ezután társítsa a multimédia-rendszert az alvázszámhoz. Bluetooth segítségével csatlakoztassa autóját az internetre. Ezután már működni fog az Úti céljaim funkció.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A természetes merülés és bizonyos elektromos eszközök energiafelhasználása miatt az akkumulátorban tárolt elektromos energia fokozatosan csökken, még akkor is, ha autóját nem használja. Ha hosszú időn keresztül nem használja autóját, az akkumulátor lemerülhet, és elképzelhető, hogy a motor nem indul be. (Az akkumulátor vezetés közben automatikusan újratöltődik.)

Hybrid autók esetén javasoljuk, hogy indítsa be az autót hetente legalább 20 percre. Ilyenkor a váltó „P” állásban legyen, mert „N”, azaz üres állásban a hybrid akkumulátor nem töltődik. Hagyományos autók esetén azt tanácsoljuk, hogy hetente legalább egyszer járassa a motort 20-30 percig

Ha autója felszereltsége nem tartalmazza az intelligens nyitási rendszert, manuálisan is nyithatja/zárhatja az autóját (ennek folyamatát a kezelési útmutató tartalmazza). Amennyiben autója intelligens nyitási rendszerrel van felszerelve, kövesse a kezelési útmutatóban leírt alternatív nyitási/zárási folyamatot.

Amennyiben van Önnél „bikakábel”, és rendelkezésre áll egy másik autó, a kezelési útmutatóban leírtakat követve „bebikázhatja” az autóját.

A természetes merülés és bizonyos elektromos eszközök energiafelhasználása miatt az akkumulátorban tárolt elektromos energia fokozatosan csökken, még akkor is, ha autóját nem használja. Ha hosszú időn keresztül nem használja autóját, az akkumulátor lemerülhet, és elképzelhető, hogy a motor nem indul be. (Az akkumulátor vezetés közben automatikusan újratöltődik.)

A multimédia-rendszer menüjében válassza a Beállítások menüpontot, majd válassza a Bluetooth-kapcsolat lehetőséget, és kövesse a hálózati csatlakozás beállításához a lépéseket. Ezután okostelefonján engedélyezze a Bluetooth-csatlakozás lehetőséget.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

Az Apple CarPlay és az Android Auto aktiválásához mobileszközét autója USB-bemenetére kell csatlakoztatnia. Autója multimédia-képernyőjén koppintson a Menü gombra, majd a CarPlay vagy Android Auto lehetőségre.

Ha Android-eszköze Android 10 rendszernél régebbi rendszert futtat, először telepítenie kell az Android Auto alkalmazást.
Az Android Auto vezeték nélküli használata az Android 11 rendszertől kezdődően támogatott.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

A vezeték nélküli (OTA) térképfrissítések a legújabb kompatibilis modellekhez az e-Bolt áruházban aktivált legújabb multimédia-rendszerekkel működnek.
Manuálisan is frissítheti a rendszerét: töltse le a frissítéseket a MyToyota e-Bolt áruházból, másolja USB-eszközre, és helyezze be autójába.

További információkat a kapcsolódó útmutatóban talál.

Ezek az autók tartalmazzák a Toyota Smart Connectet, legújabb és legfejlettebb multimédia- és csatlakoztatási rendszerünket. Ennek az eszköznek a további csatlakoztatottsági funkciói még további kényelmi és vezérlési lehetőségeket (pl. ajtók zárása/nyitása, vészvillogó felkapcsolása, távvezérelt klíma) nyújtanak. A Toyota Smart Connect jelenleg csak az új Yarisban és Yaris Crossban érhető el.

  

Az Okos Szolgáltatások a MyToyota alkalmazást és a Multimédiát jelentik. Mindkettő saját funkciókkal rendelkezik, amelyek fokozzák a vezető és utasok biztonságát, és a pontos érkezést az úti célhoz. A MyToyota alkalmazáson keresztül kommunikálni tud autójával, bárhol is tartózkodik. A Smart Connecttel felszerelt autójától függően a következő funkciók egyikét vagy mindegyikét használhatja: utcai, nem utcai parkolóhelyek keresése, üzemanyagtöltő állomás keresése, értesítés valós idejű forgalmi eseményekről navigálás közben, hangutasításos kommunikáció autójával. Az Okos Szolgáltatások jelenleg csak az új Yarisban és Yaris Crossban érhetők el.

A MyToyota alkalmazás Okos Szolgáltatásai 4 évig működnek. A Toyota fedezi az Okos Szolgáltatások nyújtásához szükséges adatforgalmi költségeket 4 éven keresztül, de a MyToyota alkalmazás az Okos Szolgáltatások nélkül is működni fog.

A MyToyota alkalmazás használatával könnyen beolvashatja a multimédia-rendszerben generált QR-kódot, vagy kézi bevitellel is megadhatja az alkalmazásban.

Nem lehetséges, ha autójában olyan fejegység található, amely nem kompatibilis a Toyota Smart Connecttel.

A Toyota Smart Connect nagy felbontású, 9 col képátlójú érintőképernyőjének használata nem csak intuitívabb, de a csatlakoztatott navigáció valós idejű forgalmi információi és a sebességmérő kamerákra történő figyelmeztetések még gördülékenyebbé teszik az utazásokat. Okostelefonja vezeték nélkül csatlakoztatható, így mi sem könnyebb mint telefonja csatlakoztatása, és máris élvezheti a kedvenc zeneszámai nyújtotta élményt.
A Toyota Smart Connect további, magasabb szintű kényelmet és vezérlést (pl. ajtók zárása/nyitása, vészvillogó bekapcsolása, klíma távvezérlése stb.) biztosító csatlakoztatási funkciókat is támogat.

Nem, használhatja a meglévő, az előző alkalmazáshoz használt belépési adatait.

  

Igen, a megtett utak előzményei láthatók lesznek ugyanabban a fiókban, miután aktiválta a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat.

Igen, a szervizelőzmények láthatók lesznek ugyanabban a fiókban, miután aktiválta a Csatlakoztatott Szolgáltatásokat.

Kérjük, lépjen kapcsolatba hivatalos márkakereskedéssel, vagy ellenőrizze a Toyota/Lexus helyi weboldalát.

A Csatlakoztatott Szolgáltatások használatához hozzon létre fiókot, adja hozzá autóját az alkalmazáshoz, válassza ki a használni kívánt szolgáltatásokat, és fogadja el a Felhasználási feltételeket.

Jelenleg folyamatban van az új MyToyota bevezetése a teljes modellkínálatunkban. Értesítjük, amikor az új MyToyota alkalmazás elérhető lesz az autójához.

Jelenleg folyamatban van az új MyToyota bevezetése a teljes modellkínálatunkban. Értesítjük, amikor az új MyToyota alkalmazás elérhető lesz az autójához. Amennyiben az értesítés után sem tudja autóját hozzáadni a fiókjához az új alkalmazásban, kérjük, lépjen kapcsolatba márkakereskedésével, vagy velünk az új alkalmazás Támogatás részében.

Igen, már használhatja a MyToyota alkalmazást autórendeléseinek a nyomon követésére.

Miután az új fiókhoz hozzáadtak egy autót, már nem lehet a MyToyota alkalmazás régi verzióját használni ugyanarra az autóra vonatkozóan. Ha több Toyotája is van, a régi alkalmazást használhatja azokhoz az autókhoz, amelyeket még nem költöztettek át az új alkalmazásverzióba.

Jelenleg folyamatban van az új MyToyota bevezetése a teljes modellkínálatunkban. Amennyiben kapott átköltözésre felhívó értesítést az egyik vagy mindegyik autójára vonatkozóan, hozzáadhatja azokat az új alkalmazáshoz. Ellenkező esetben a jelenlegi alkalmazást használhatja azokhoz az autókhoz, amelyeket még nem költöztetett át az új alkalmazásba.

A jövőben valamikor a jelenlegi MyToyota alkalmazás meg fog szűnni. A Csatlakoztatott Szolgáltatások további használatának érdekében azt javasoljuk, hogy váltson az új MyToyota alkalmazásra Önnek alkalmas időpontban annak érdekében, hogy a szolgáltatásokat folyamatosan használhassa. A váltás az új MyToyota alkalmazásra könnyen és gyorsan megy. Megtalálja ott azokat a nagyszerű szolgáltatásokat, amelyeket eddig használt, és a jövőben még továbbiakat is.

Az új MyToyota alkalmazásban kismértékben módosultak a Felhasználási feltételek, ezért kell újból elfogadnia őket. Előfizetésének időtartama a garancia érvényességéhez kötődik, ezért az átállás azt nem befolyásolja.

Jelenleg folyamatban van az új MyToyota bevezetése, ezért fokozatosan vesszük fel a kapcsolatot ügyfeleinkkel országról országra és modellről modellre. Ha még nem kapott értesítést, de már szeretne átállni az új MyToyota alkalmazás használatára, letöltheti az alkalmazás-áruházból, és el is kezdheti a használatát.

Ennek különböző okai lehetnek, íme a leggyakoribbak:
- Előfordulhat, hogy autója nem támogatja néhány vagy az összes távvezérelt szolgáltatást. Ennek ellenőrzésére, kérjük, lépjen kapcsolatba márkakereskedőjével.
- Előfordulhat, hogy nem fizetett elő a távvezérelt szolgáltatásokra.
- Amennyiben az autóját több mint 9 napig nem használta, az autó alvó üzemmódba léphetett az akkumulátor élettartamának védelme érdekében. Kérjük, indítsa be autója motorját.
- Ellenőrizze, hogy minden feltétel adott: az autók zárva vannak, a motorháztető zárva van, az intelligens kulcs nincs az autóban.
- Plug-in hybrid vagy tisztán elektromos autója van, amelyben nem indul a Távvezérelt klíma? Az EV-akkumulátor töltöttsége 30% vagy 20% alatt lehet (modelltől függően). Ebben az esetben az akkumulátor töltése szükséges.
- Plug-in hybrid autója van, amelyben nem indul a Távvezérelt klíma? A Távvezérelt klíma nem működik, ha a külső hőmérséklet -10 °C alatt van.

Mivel egy korábbi szolgáltatást vesz igénybe egy új felületen, a szolgáltatási idő folytatódik az új alkalmazásban. Ha tehát a szolgáltatás 1 éve aktív, akkor további 5 évig marad aktív az új felületen.

Mind a Csatlakoztatott Szolgáltatások, mind a Navigációs Szolgáltatások az első aktiválástól 6 évig áll rendelkezésére.

A szolgáltatások aktiválásához kérjük, kövesse az itt leírtakat:

1. vezesse az autót néhány alkalommal, minimum 20 percig
2. bizonyosodjon meg arról, hogy a fejegység nincs inkognitó módban
3. az autó környezetében erős a térerő 
4. Az aktiválás akár 24 órát is igénybe vehet.  

Igen, de csak korlátozott ideig. Ha megnyitja a MyT alkalmazást, az működni fog, mindaddig amíg az alkalmazás teljes megszüntetésére sor nem kerül. A MyT alkalmazás jelenleg már nem elérhető az alkalmazás áruházakban.

*Facelift előtti Proace EV, Proace City EV, 2020. és 2024. február közötti időszakban gyártott autók

Sajnos nem. A korábbi MyT alkalmazás már nem található meg az alkalmazás áruházakban, ezért nem is tudja telepíteni azt.

*Facelif előtti Proace EV, Proace City EV, 2020. és 2024. február közötti időszakban gyártott autók

Jelenleg csak akkor, ha korábban az autója aktív volt a MyT alkalmazásban. 2025. március 24-ét követően minden facelift előtti Proace* modell átaktiválható a MyToyota alkalmazásban, ha ugyanabban a fiókban az autó aktív csatlakoztatott szolgáltatásokkal rendelkezett a MyT alkalmazásban. Az újra aktiváláshoz részletes leírást talál a www.Toyota.hu weboldalon, az alábbi linken: https://www.toyota.hu/content/dam/toyota/nmsc/hungary/cross-model/owners/mytoyota-connected-services/mytoyota/pdf/2025/Proace-Onboarding-using-with-VIN-scanner--final_HU.pdf

*Facelift előtti Proace EV, Proace City EV, 2020. és 2024. február közötti időszakban gyártott autók

Sajnos nem. A korábbi MyT alkalmazás már nem található meg az alkalmazás áruházakban, ezért nem is tudja telepíteni azt.


** Új generáció = 
- 1) MC Proace, Proace EV, Proace City, Proace City EV: 2024 márciusi gyártástól
- 2) Új Proace Max: 2024 júliusi gyártástól

Sajnos egyelőre nem. Az új Proace modellek még nem elérhetőek a MyToyota alkalmazásban. Az alkalmazás elérhető, be tud lépni, de a jármű hozzáadásakor hiba üzenetet fog kapni. Az új Proace modellek várhatóan a 2025. év folyamán kerülnek integrálásba MyToyota alkalmazásba. További részletek később várhatóak.


** Új generáció = 
- 1) MC Proace, Proace EV, Proace City, Proace City EV: 2024 márciusi gyártástól
- 2) Új Proace Max: 2024 júliusi gyártástól

EU Adatrendelet

A járművéhez elérhető Csatlakoztatott szolgáltatásokat a Toyota Connectivity Match oldalon ellenőrizheti, ha megadja az alvázszámát (VIN): https://www.toyota.hu/ugyfel/toyotaconnectivitymatch

 

Általános Információk

Ügyfeleknek és otthoni járműtöltő berendezések tulajdonosainak

Harmadik felek részére (szervizek, biztosítótársaságok, alkalmazásfejlesztők, flottakezelők)

 

Technikai és jogi kérdések

Az EU Adatrendelet (EU 2023/2854-es rendelete) egy olyan szabályozás, amely garantálja a csatlakoztatott termékek és szolgáltatások által generált adatokhoz való tisztességes hozzáférést és azok felhasználását. 

 

Autóipari kontextusban ez magában foglalja a következőket:

 

 

  • Csatlakoztatott járművek (például digitális technológiával felszerelt autók, kisteherautók, teherautók);
  • Okos otthoni töltők (EV töltőállomások);
  • Olyan szolgáltatások, mint a jármű távoli vezérlését vagy a töltés vezérlését lehetővé tevő mobilalkalmazások.

Járműadatok:

 

A jármű működése és üzemeltetése során keletkező adatok, az alábbi kategóriák szerint csoportosítva:

 

Helyadatok

 

  • A jármű földrajzi helyzetére vonatkozó információk, mint a jármű aktuális pozíciója (hosszúsági és szélességi koordináták), tervezett úti cél, megtett útvonalak, haladási irány, valamint ezekhez kapcsolódó pontos időadatok;
  • Útvonal információk (pl. legutóbbi vagy kedvenc úticélok).

Telematikai adatok

 

  • Vezetési szokások (pl. vezetési naplók, vezetési sebesség, gyorsulás és fékezési sebesség);
  • Műszaki járműadatok (pl. futásteljesítmény, üzemanyag-fogyasztás, figyelmeztetések) és diagnosztikai adatok (pl. rendszerhibák és figyelmeztető lámpák);

 

Otthoni töltő adatai:

 

Az otthoni töltők használata során keletkező adatok, az alábbi kategóriák szerint:

 

  • Töltési adatok: Információk minden egyes töltési alkalomról, beleértve a kezdő- és befejező időpontokat, időtartamot és a felhasznált energiát.
  • Energiafelhasználási adatok: Részletes nyilvántartások az töltés során felhasznált elektromos áram mennyiségéről, amelyeket rendszerint időintervallumokra osztanak fel.
  • Töltési hatékonyság: Adatok a töltési folyamat hatékonyságáról, ideértve a töltés során fellépő energiaveszteségeket is.
  • Eszköz állapota: Valós idejű állapotfrissítések az otthoni töltőről, például működési állapot, hibaüzenetek és karbantartási figyelmeztetések.
  • Szolgáltatáshasználati adatok: Azokat az adatokat jelenti, amelyek az Ön által igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatos tevékenységeket rögzítik, például a navigációs előzményeket, illetve a jármű vagy az otthoni töltő vezérlését.
  • Metaadatok: Az adatok értelmezéséhez szükséges kiegészítő információk, mint például leírások, időpontok, helyszínek és mértékegységek.

Az EU Adatrendelet széles körű jogokat biztosít a csatlakoztatott eszközök felhasználói számára. Célja, hogy a felhasználók nagyobb befolyást, átláthatóságot és szabadságot kapjanak az adataik hozzáférésével és felhasználásával kapcsolatban.

 

Részletesebben:

 

1. Az adatok megtekintéséhez és hozzáféréséhez való jog

 

Ön jogosult hozzáférni azokhoz az adatokhoz, amelyet a csatlakoztatott eszköze és az ahhoz kapcsolódó digitális szolgáltatások hoznak létre. 

 

Csatlakoztatott eszközök adatai:

 

  • Valós idejű és korábbi információk, például a jármű földrajzi helymeghatározása, üzemanyag-fogyasztás, guminyomás, motorállapot-diagnosztika és vezetési stílus.
  • A használat módjától függően személyes és nem személyes adatok (pl. egyéni felhasználó vagy flottakezelő).
  • Az adatoknak strukturált, általánosan használt és géppel olvasható formátumban, térítésmentesen kell elérhetőnek lenniük.
  • Ez a jog lehetővé teszi, hogy pontosan nyomon kövesse, milyen adatokat gyűjtenek Önről, mire használják azokat, és hogy ezeket az adatokat saját célra felhasználhassa – például elemzésre, továbbértékesítésre vagy szolgáltatóváltásra.

 

2. Jogosultság az adatok harmadik féllel való megosztásához

 

Jogosult arra is, hogy felhatalmazza a járműgyártót (vagy más adatkezelőt), hogy az adatait egy Ön által meghatározott harmadik fél részére továbbítsa.

 

Ez a harmadik fél lehet például:

 

  • Független szervizek vagy szolgáltatók, akik diagnosztikai vagy karbantartási célból használják az adatokat.
  • Biztosítók, amelyek az adatok alapján egyedi, használaton alapuló biztosítási ajánlatokat készítenek.
  • Flottamenedzsment rendszerek, amelyek a szállítási és járműhasználati folyamatokat segítik optimalizálni.
  • Olyan digitális szolgáltatók, amelyek alkalmazásai vagy eszközei a vezetés kényelmét és hatékonyságát növelik.

 

A gyártók jogszabályi kötelezettsége, hogy az Ön által kijelölt harmadik fél számára hozzáférést biztosítsanak ezekhez az adatokhoz, méltányos, ésszerű és hátrányos megkülönböztetéstől mentes feltételek mellett. Ez elősegíti a versenyt és az innovációt, valamint megakadályozza a felhasználók egyetlen szolgáltatóhoz való kizárólagos kötődését.

3. Tervezett átláthatóság és hozzáférhetőség

 

A gyártóknak biztosítaniuk kell, hogy:

 

  • A felhasználók számára egyértelmű tájékoztatást kell nyújtani arról, hogy milyen adatokat gyűjtenek, hogyan használják fel azokat, valamint a felhasználók ehhez kapcsolódó jogairól.
  • A járműveket, otthoni töltőket és szolgáltatásokat úgy kell kialakítani, hogy „hozzáférés beépítve a tervezésbe” elv érvényesüljön, vagyis az adatokhoz a felhasználó és az általa választott harmadik felek könnyen és biztonságosan hozzáférhessenek.

 

Példák:

 

Független karbantartás: Ha a Toyota Márkaszerviz helyett egy független szervizt választ, kérheti, hogy a járműve diagnosztikai és karbantartási adatait közvetlenül megosszák a szervizzel, így azok a javításokat a gyári eszközök vagy információk nélkül is el tudják végezni.

 

Biztosítás: Amennyiben használatalapú biztosítási szerződést választ, felhatalmazhatja biztosítóját, hogy a vezetési szokásaira vonatkozó adatokat (például sebesség, fékezési minták) közvetlenül a járművétől kapja meg a személyre szabott díjszámítás érdekében.

 

Flottamenedzsment: Flottakezelőként lehetősége van valós idejű adatokhoz hozzáférni a teljes járműparkjáról, és ezeket megosztani egy külső logisztikai szolgáltatóval, hogy optimalizálják az útvonalakat, figyeljék az üzemanyag-fogyasztást, illetve ütemezzék a karbantartásokat. 

 

Energiafogyasztás optimalizáció: Egy energiakezelő vállalat harmadik félként képes egyesíteni az otthoni csatlakoztatott töltő és más energiafelhasználó eszközök adatait, majd ezek alapján jelentéseket és ajánlásokat készíteni a töltési időpontok optimalizálására, az áramköltségek csökkentésére, valamint az energiahatékonyság növelésére, figyelembe véve a valós idejű hálózati viszonyokat és a felhasználó igényeit.

1. Toyota Ügyfélportál  (Adathozzáférési portál)

 

A Toyota Ügyfélportálon keresztül:

 

  • Megtekintheti és letöltheti járműve és otthoni töltője adatait, mint például az utazási előzmények, üzemanyag-fogyasztás, karbantartási jegyzőkönyvek, töltési adatok és rendszerüzenetek.
  • Hozzáférést adhat harmadik feleknek, például biztosítóknak, szervizeknek vagy flottakezelőknek.
  • Követheti járműve teljesítményét, és előzetes értesítéseket kaphat a karbantartásokról.
  • Fontos, hogy az Adat-hozzáférési portál használatához rendelkeznie kell egy Ügyfélportál fiókkal.

 

A portál kialakítása biztosítja az átláthatóságot, a felhasználóbarát hozzáférést, valamint az EU Adatrendelet „hozzáférés beépítve a tervezésbe” követelményeinek való teljes körű megfelelést.

 

2. Járműkapcsolat és fedélzeti diagnosztikai (OBD) csatlakozó

 

Ha járműve fedélzeti diagnosztikai (OBD) porttal rendelkezik, lehetővé teszi, hogy:

 

  • Valós idejű diagnosztikai adatok közvetlen elérése (például motorállapot, hibaüzenetek).
  • Harmadik fél által készített OBD eszközök és alkalmazások használata az adatok önálló lekérdezéséhez és elemzéséhez.
  • Lehetőséget biztosít független szervizek számára diagnosztika és javítás elvégzésére, a gyártói rendszerekhez való kötöttség nélkül.
  • Lehetővé teszi, hogy a felhasználó vagy az általa kijelölt szolgáltató szabadon hozzáférjen a jármű lényeges adataihoz, bármilyen korlátozás nélkül.

 

3. MyToyota alkalmazás (mobilapplikáció)

 

A MyToyota mobilalkalmazás kényelmes elérési lehetőséget biztosít arra, hogy:

 

  • Bárhol és bármikor hozzáférhessen járműve és otthoni töltője adataihoz.
  • Valós idejű értesítéseket kapjon, nyomon követhesse vezetési szokásait és ellenőrizhesse járműve műszaki állapotát.

 

Az alkalmazás az ügyfélportál és az OBD-csatlakozás funkcióit egészíti ki, lehetővé téve, hogy egyszerűen és átlátható módon kezelhesse és felügyelhesse adatait.

A Toyota Ügyfélportál Adathozzáférési portál keresztül engedélyezheti, hogy harmadik felek, például biztosítótársaságok, szervizek vagy flottakezelők hozzáférjenek az adataihoz.

 

A portál kialakítása biztosítja az átláthatóságot, a felhasználóbarát hozzáférést, valamint az EU Adatrendelet „hozzáférés beépítve a tervezésbe” követelményeinek való teljes körű megfelelést.

A személyes adataihoz való hozzáférés ingyenes. Azonban harmadik felek számára, akik hozzáférést kapnak az adataihoz, a jogszabálynak megfelelő mértékű díj kerülhet felszámításra.

Az átláthatóság és az EU Adatrendeletnek való megfelelés érdekében a Toyota átfogó adatkatalógust biztosít, amely részletezi a csatlakoztatott járművek által generált, elérhető vagy megosztható adatok típusait.

 

Az elérhető adatok teljes listáját — beleértve a műszaki, használati és diagnosztikai adatokat — a Toyota Adathozzáférési portál találhatja meg, amely elérhető az alábbi címen:

https://eda.toyota-europe.com/ (Opens in new window)

Hozzáférhet a jármű vagy otthoni töltő adataihoz (a termék felhasználója nevében) :

 

Példák:

 

Távoli diagnosztika elvégzése a szervizidőpont előtt

Előrejelző karbantartási szolgáltatások biztosítása (pl. figyelmeztetés a kopott járműalkatrészekről)

Töltési támogatás biztosítsa (pl. otthoni töltők programozása a kedvező tarifaidőszakokban történő töltés indítására)

A Használati Feltételek határozzák meg, amelyeket az ügyfélfiók regisztrációjakor és a csatlakozás igényléskor fogad el.

Igen, a portál API-kat biztosít, amelyek segítségével különböző felhasználáshoz integrálhatja az adatokat.

 

 

Például:

 

Járműhiba-kódok importálása a szerviz szoftverébe.

 

Töltési adatok szinkronizálása a CRM rendszerrel az energiaszolgáltatási csomagok kínálatához.

Igen, amennyiben a termék használója kérelmet nyújtott be.

 

 

Például:

 

Egy biztosítótársaság hozzáférhet a vezetési szokások adataihoz, hogy használatalapú biztosítási díjat állapítson meg.

 

Egy flottamenedzser lekérheti az otthoni töltők töltési naplóit az energiahatékonyság javítása érdekében.

 

Egy közlekedési információkat közvetítő alkalmazás a jármű helyzet- és zárállapot adatait használhatja az járműadat megosztás szolgáltatás biztosításához.

Igen, díjat számíthatnak fel az EU Adatrendelet előírásainak megfelelően.

Az adatok megosztása a következő módon történik:

 

API-kon keresztül (pl. RESTful API-k valós idejű járműtelemetria)

Az Adathozzáférési portál használatával, amely elérhető a következő linken: https://eda.toyota-europe.com/

Szabványos formátumokban (pl. JSON, CSV)

Toyota Motor Europe (TME) biztosítja, hogy az adatok szigorú technikai és szervezeti intézkedésekkel legyenek védve, megfelelve a jogi és szabályozási előírásoknak.

 

 

Biztonsági irányítás: Vállalati szintű szabályzatok és szakértő csapatok felügyelik az információbiztonságot és adatvédelmet.

 

Sérülékenység-kezelés és javítás: Rendszeres frissítések és külső ellenőrzések biztosítják a biztonsági hiányosságok felismerését és javítását.

 

Rendszer- és hálózatvedelem: Titkosítás, vírusvédelem, hozzáférési jogosultságok és folyamatos felügyelet az IT rendszerek védelme érdekében.

 

Felhő- és járműbiztonság: Különleges biztonsági intézkedések a felhő alapú szolgáltatások és járműrendszerek számára, amelyek megfelelnek nemzetközi szabványoknak (pl. ISO 21434, UNR155).

 

Incidenskezelés: Meghatározott eljárások az esetleges biztonsági vagy adatvédelmi problémák felismerésére, jelentésére és kezelésére.

 

Adatvédelmi előírásoknak való megfelelés: A GDPR rendelkezéseinek teljes körű betartása, beleértve az érintettek jogainak biztosítását és a beszállítók megfelelőségének rendszeres ellenőrzését.

 

Képzés és tudatosság: Rendszeres oktatás az alkalmazottak adatvédelmi kötelezettségeiről.

 

Titoktartás és hozzáférés-szabályozás: Szabályozott hozzáférés az érzékeny adatok kezelésére, amely a felhasználói szerepkörökhöz igazodik.

 

Kockázatkezelés: Rendszeres kockázatelemzés és megelőző intézkedések az adatvédelem érdekében, amely a felhasználói szerepkörökhöz igazodik.

Amennyiben a Felhasználási Feltételekben meghatározott követelmények nem teljesülnek, a Toyota megtagadhatja az adatokhoz való hozzáférést. Ebben az esetben panaszt nyújthat be a Márkakereskedőjénél, illetve a MyToyota alkalmazáson vagy weboldalon keresztül, amelyet az illetékes képviselő kezel és vizsgál ki.