Gyors linkek

YARIS WRC

Tanulunk a legkeményebb versenyek tapasztalataiból

 

WRC-autókat építeni jóval több, mint pusztán elméleti kérdés. Olyan járművet kell építeni, amivel bármilyen úton, a világ bármelyik pontján csúcsteljesítménnyel lehet autózni – ez pedig nem megy saját tapasztalat és komoly tudás nélkül. 2017-ben tizenhét, alkotással eltöltött év után a TOYOTA GAZOO Racing újra színre lépett a népszerű Rally Világbajnokságon (WRC).

 

A lebilincselő, szédítő sebességű hajsza a köves pályáktól a jéggel borított erdei utakig a világ minden elképzelhető útfelületén zajlik, így a WRC páratlan lehetőséget kínál arra, hogy egy autó – például a Yaris – megmutassa, mire képes a bolygó legdurvább útviszonyai közt.

Az intenzív tesztekkel töltött hónapok után a vadonatúj Yaris WRC gördült le a Monte Carlo-i stratrámpáról és nekivágott a kihívásokkal teli versenyszezonnak. Az adrenalinfröccsről – na meg a mintegy 380 lóerőről – a vadonatúj, 1,6 literes, turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses motor gondoskodik, a futóművet pedig fejlett szimulációkkal, kemény tesztekkel és modern gyártási eljárásokkal tökéletesítették a mérnökök.

 

A hegyi szerpentineken, a lélegzetet megakasztó bukkanókon és a hóval borított erdőségekben azonban nem elég egy gyors autó; ide egy rendkívül ambiciózus és tehetséges csapat is kell. A négyszeres WRC-világbajnok, Tommi Mäkinen irányításával a finnországi Puuppolában állt össze a TOYOTA GAZOO Racing WRC-csapata, amelynek tagjai nemcsak elkötelezett szakemberek, hanem egytől egyig a rally szerelmesei is.

 

Ha mindehhez még a lenyűgöző Yaris WRC-t is hozzáadjuk, igen ütős kombinációt kapunk.