1. A Toyota felfedezése
  2. TS050 hybrid
Gyors linkek

TS050 HYBRID

Megformáljuk a Toyota jövőbeli génjeit

Az izgalmas, vérpezsdítő és lenyűgöző Hosszútávú Világbajnokság (WEC) az innováció, a megbízhatóság és a csapatmunka csúcsát jelenti. A világ különböző helyszínein – köztük a legendás Le Mans pályán – megrendezett kilenc futamból álló versenysorozatra 2012-ben tért vissza a TOYOTA GAZOO Racing, azt követően, hogy a márka 1985-ben történelmet írt Le Mans-ban. A 2017-os Le Mans-i futamon a Toyota immár 19. alkalommal állt rajthoz, és bár a csapat csupán percekkel csúszott le a győzelemről, a TOYOTA GAZOO Racing töretlen lendülettel küzd tovább.

E versenyek rendkívüli próbatételt jelentenek, hiszen a futamok hat-tizenkét órán át tartanak, ám szupermodern, közel 1000 lóerős TS050 Hybrid versenygépeink itt is bebizonyítják technológiánk megbízhatóságát. A sorozatgyártású Toyota-modellekhez hasonlóan ezek a kifinomult hybridek is visszanyerik és tárolják a fékezés közben keletkező energiát, amit később robbanásszerű gyorsításra és üzemanyag-megtakarításra használnak fel – na meg arra, hogy akár 330 km/órás sebességgel száguldjanak.
A Toyota 2012-ben állt újra rajthoz a WEC-sorozatban, és 2014-ben már meg is nyerte a bajnokságot – ám mindezen eredmények mellett az is ugyanilyen fontos, hogy az itt szerzett tapasztalatok alapján nagy mértékben tovább tudtuk fejleszteni közúti modelljeink hybrid technológiáját (többek közt a méretcsökkentés és a hűtés területén), és ez nagyban elősegítette, hogy még jobb autókat alkothassunk, és mindenki számára örömteli autózást kínálhassunk.