1. A Toyota felfedezése
  2. Rolunk
  3. Minőség
  4. Minőség, történelem és hagyományok
Gyors linkek

Minőség, történelem és hagyományok

A Toyota öröksége a minőségre épül
A Toyota a kezdetektől fogva a magas minőséget helyezi előtérbe termékei és szolgáltatásai terén. Az évek során olyan elveket és folyamatokat vezettünk be, amelyek biztosítják, hogy minőségünk folyamatosan javuljon.
  • MINŐSÉG A KEZDETEKTŐL


    Közel 100 éves fennállásunk során - még az eredeti Toyoda családi szövőipari vállalkozás idejéből, és még a járműgyártás megkezdése előtt - világhírnevet szereztünk a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások nyújtása terén. Ezt a hírnevet igyekszünk fenntartani és tovább gyarapítani. Ráadásul a Toyota már a kezdetektől elkötelezett a minőségbiztosítási tevékenységek mellett, amelyek eredményeképpen ügyfeleinktől a legjobb értékelést kaptuk. Folyamatosan fejlesztjük tudásunkat, folyamatainkat, termékeinket és szolgáltatásainkat, hogy minden tevékenységünkben egyre magasabb minőségi szintet érjünk el. 

  • MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI ELVEK


    A minőségbiztosítási rendszerünk alapelvei, köztük az "ügyfél az első", a "minőség az első" és a "Genchi Genbutsu" (avagy nézd meg saját szemeddel a helyszínen) már a vállalat alapításakor megfogalmazódtak. Azóta ezeket az elveket továbbadták, és ma már a Toyota minden szervezeti szintjén érvényesülnek, az üzemi szinttől a felsővezetésig. Büszkék vagyunk ezekre a hagyományokra, amelyeket folyamatosan fejlesztünk és javítunk, hogy megfelelhessünk az új kihívásoknak. Az elmúlt időszakban a teljes körű minőségellenőrzési folyamatunk segített abban, hogy folyamatosan javítsuk járműveink minőségét és megbízhatóságát.

  • A MINŐSÉG ÜGYFÉLKÖZPONTÚSÁGOT JELENT


    A Toyota Japánban már 1969-ben bevezette a járművisszahívási rendszert. Akkoriban egy sor nagy visszhangot kiváltó újsághirdetéssel mutattuk be, hogy a minőség biztosítása során az ügyfelek állnak az első helyen számunkra az üzleti tevékenységünk minden területén. Ez az elkötelezettség ma is ugyanolyan aktuális, mint akkoriban. Az ügyfelek visszajelzéseinek összegyűjtése és elemzése segít bennünket az új termékek tervezésében, a minőségi szabványok emelésében, valamint munkánk és szolgáltatásaink javításában.


  • Az Andon-elv eredete

    Az Andon-elvet Sakichi Toyoda alkotta meg 1924-ben, lehetővé téve, hogy a G típusú automata szövőgépe bármikor megálljon, ha probléma merül fel. Eredetileg egy gombra vagy húzózsinórra vonatkozott, amely automatikusan leállította a termelést, amikor a személyzet egy tagja aktiválta. A kifejezés a papírlámpás japán szóból származik, amely egy olyan megvilágított jelre utal, amely egy másik személyt értesít egy problémáról. Az andon ma már olyan vizuális segédeszközre utal, amely egy adott területen vagy munkaállomáson olyan problémára hívja fel a figyelmet, amely miatt beavatkozásra van szükség. Ez lehetővé teszi a megoldás megtalálását, mielőtt még túl késő lenne a probléma kijavítása.


  • A TPS hozzájárulása a minőséghez

    1955-ben a Toyota vezetője, Eiji Toyoda által erősen támogatott Taiichi Ohno mérnök és csapata lett a katalizátora a ma ismert Toyota gyártási rendszer (TPS) megalkotásának. A TPS növeli a gyártási sebességet, a minőséget és a vevői elégedettséget. Ez a Jidoka, a Just-in-Time és más minőségi protokolljaink gyűjtőfogalma. Ezen koncepciók alkalmazásával képesek vagyunk gyorsan és hatékonyan gyártani a járműveket. Ez lehetővé teszi, hogy mindenki meg tudjon felelni a minőségi szabványainknak és ügyfeleink egyedi követelményeinek.